וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח האו"ם חשף: מנהיג אל-קאעדה בתימן מוחזק במעצר בחודשים האחרונים

לפי המסמך שפרסם צוות הפיקוח על קבוצות קיצוניות, חאלד בטרפי נעצר באוקטובר במבצע בעיר אל-ג'יידה, בו נהרג סגנו. הם הזכירו דיווחים אודות הימצאותו בידי כוחות הביטחון במדינה והעברתו לערב הסעודית

בווידאו: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ שלו/צילום: רויטרס

מנהיג אל-קאעדה בתימן, חאלד בטרפי, נמצא במעצר זה כמה חודשים - כך עלה מדוח שפרסם אתמול (חמישי) האו"ם. לפי המסמך, בטרפי, שעמד בראש הזרוע של ארגון הטרור בשנה האחרונה, נעצר במהלך "מבצע בעיר אל-ג'יידה, במחוז אל-מהרה, בחודש אוקטובר", בו נהרג סגנו.

הדיווח, שהגיש צוות פיקוח באו"ם המתמקד בקבוצות קיצוניות למועצת הביטחון, הוא האישור הרשמי הראשון שבטרפי נעצר, ובא לאחר רצף דיווחים בלתי מאומתים. בהערכת האו"ם, שסיכמה את האיומים האפשריים שיכול הג'יהאד להציב ברחבי העולם, לא צוין מיקומו של המנהיג או פרטים נוספים על המבצע באוקטובר.

עם זאת, צוות המודיעין "SITE", שעוקב אחר פעילות ברשת של ארגוני ג'יהאד, הזכיר "דיווחים לא מאומתים" שיצאו באוקטובר על מעצרו של בטרפי בידי כוחות הביטחון בתימן, והעברתו לערב הסעודית.

מנהיג אל-קעאדה בתימן חאלד בטרפי. ויקיפדיה, אתר רשמי
עצור זה כמה חודשים. בטרפי/אתר רשמי, ויקיפדיה

סניף אל-קאעדה בתימן מינה את בטרפי, ככל הנראה בשנות ה-40 לחייו, למנהיג בפברואר בשנה שעברה, בעקבות חיסולו של קודמו בתפקיד קאסם א-רימי בתקיפה אווירית של ארצות הברית.

בטרפי, עליו הכריז מחלקת המדינה בארצות הברית כטרוריסט בינלאומי ב-2018, הופיע בסרטונים שונים של אל-קאעדה בתימן בשנים האחרונות, ולפי ההערכות שימש כסגנו של א-רימי וכדובר הארגון.

וושינגטון מחשיבה את אל-קאעדה בתימן לזרוע המסוכנת ביותר של הארגון, ומנהלת מלחמת מל"טים נגד מנהיגיו. בין היתר, הזרוע לקחה את האחריות על פיגוע הירי בבסיס חיל הים האמריקני בפלורידה, בו צוער בחיל האוויר הסעודי הרג שלושה חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully