וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר עיכוב של חודשיים: מתווה מימון ימי הבידוד נכנס לתוקף

נשיאות המגזר העסקי וביטוח לאומי הודיעו כי המתווה ייכנס לתוקף החל מיום ראשון. במסגרתו יוכלו מעסיקים לדווח ולקבל פיצוי על עובדים ששהו בבידוד דרך המערכת של ביטוח לאומי

בווידאו: הדיון בועדת העבודה התפוצץ מבלי שהצביעו על ימי הבידוד/צילום: ערוץ הכנסת

מתווה מימון ימי הבידוד, המאפשר למעסיקים לדווח ולקבל פיצוי מהמדינה על עובדים ששהו בבידוד, ייכנס לתוקף החל מיום ראשון - כך הודיעו היום (חמישי) נשיאות המגזר העסקי וביטוח לאומי.

החוק בנושא אושר בוועדת העבודה והרווחה בחודש נובמבר האחרון, אך המתווה נכנס לתוקף רק עתה בעקבות הצורך בהתאמת המערכות של הביטוח הלאומי. עם זאת, השיפוי יינתן באופן רטרואקטיבי החל מתחילת אוקטובר. לפי המתווה, הזכאות לפיצוי תחול על עובדים שנכנסו לבידוד ודיווחו על כך למשרד הבריאות, במהלך התקופה שבין חודש אוקטובר 2020 ועד לסוף חודש מרץ 2021.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, התייחס למתווה ואמר כי "כפי שהבטחתי בוועדה, המעסיקים יוכלו להגיש החל מיום ראשון בקשה לשיפוי בגין ימי הבידוד של העובדים. חשוב להזכיר כי מדובר בתשלום רטרואקטיבי החל מה-1.10.20 ולכן על מנת שנוכל לטפל בבקשות במהירות וביעילות האפשרית למען המעסיקים, אבקש להשתדל ולהיכנס באופן הדרגתי ולא כולם ביום ראשון על מנת למנוע עומס על המערכת".

ח"כ חיים כץ בוועדת העבודה, 15 בנובמבר 2020. דני שם-טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
המדינה והמעסיקים יישאו בעלות ימי הבידוד. ועדת העבודה, בנובמבר/אתר רשמי, דני שם-טוב, דוברות הכנסת

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, אמר כי "לאחר שביטלנו את גזירת המס שניסו להטיל על המעסיקים, אנו מביעים סיפוק רב על כך שנוכל להגיש בשבוע הבא טפסים לביטוח לאומי ולקבל שיפוי על ימי הבידוד של העובדים. באשר למתווה וכפי שסוכם, בימים הקרובים נפנה ליו"ר ועדת העבודה חיים כץ על מנת לקיים דיון מעקב לבחינת מודל ימי הבידוד, כפי שעבר בכנסת, ולבצע בו התאמות ככל שיידרש על מנת להיטיב את המודל ולהאריך את תקופת השיפוי למעסיקים ככל שיידרש".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, הוסיף כי "אנו שמחים כי סוף סוף, בעקבות הניצחון שלנו בבג"צ והמהלך שהובלנו מול הממשלה, המדינה תשפה מעסיקים על עלות ימי הבידוד של העובדים. במיוחד בתקופה קשה זו, בה עסקים רבים כורעים תחת נטל משבר הקורונה ובקושי מצליחים לפעול בין סגר לסגר, ההחזר הכספי יכול להוות עזרה אמיתית להמשך פעילותם".

"עם זאת המתווה שאושר פוגע במעסיקים לעומת המתווה עליו חתם משרד האוצר איתנו ועצירה בנושא עומדת כיום להכרעת הבג"צ. אנו פועלים להארכת השיפוי אחרי מרץ עקב המשכות משבר הקורונה, ובמקביל נמשיך להיאבק להקלה על המעסיקים בתקופה קשה זו על מנת שיוכלו לשרוד ולהוציא את המשק מהמשבר", הוסיף.

עוד בוואלה!

כלכלנים חזו מהפכה בשוק התעסוקה בתוך עשור. ואז הגיעה הקורונה

לכתבה המלאה

בחודש בנובמבר אישרה ועדת העבודה והרווחה את חוק מימון ימי הבידוד לעובדים . ההסדר אושר לאחר שהושגו הסכמות מול שר האוצר ישראל כץ, בהתבסס על המתווה שהציע יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד). על פי ההסדר, עובד שנמצא בבידוד לא יקבל שכר על יום הבידוד הראשון בלבד. זאת, באמצעות פדיון יום מחלה או חופשה. כמו כן, לעובדים ינוכו עד ארבעה ימי מחלה.

עלות יתר ימי הבידוד תתחלק בין המעסיקים למדינה. עסקים עם עד 20 עובדים, ישלמו 25% מעלות ימי הבידוד, כשהמדינה תממן את היתר. בעסקים עם יותר מ-20 עובדים, עלות ימי הבידוד תחולק שווה בשווה בין המעסיק למדינה.

עוד על פי הנוסח, ניכוי ימי המחלה ייעשה בשונה ממחלה רגילה. בגין סופי שבוע וחגים שאינם מוגדרים כימי עבודה - לא ינוכו ימי מחלה. במצב שבו לעובד נגמרה מכסת ימי המחלה, הוא יכנס ליתרה שלילית על חשבון ימי מחלה עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully