וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקסית הצטלמה עם בגד ים, אז הוא טס לדובאי לאיים עליה. זה לא נגמר שם

5.2.2021 / 15:30

מדי שבוע נפרסם את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו לביהמ"ש, במטרה לחשוף את ממדי התופעה הקשה. 86 גברים נחשדו השבוע באלימות כלפי בנות זוגם. באירוע אחד צעיר המשיך לאיים על זוגתו בחו"ל, במקרה אחר איים גבר על זוגתו שאם לא תיענה לדרישותיו המיניות יאנוס אותה

בווידאו: תיעוד של גבר תוקף את בת זוגו בנתניה/צילום: שלומי גבאי ומצלמות אבטחה, עריכה: טל רזניק

יחידת התביעות של מחוז תל אביב במשטרה הגישה השבוע כתב אישום נגד עידו בן אייל מסביון. עידו, בן 23, ניהל מערכת יחסים זוגית עם לירון (שם בדוי) במשך 9 חודשים, במהלכם התנהג בצורה אובססיבית ואלימה כלפיה.

"הקשר ביניהם ידע עליות ומורדות, ובכל פעם שלירון ניסתה לסיים את הקשר, היה הנאשם עוקב אחריה ונוסע אחריה, ומחכה לה מתחת לבית במשך שעות עד שהייתה יורדת, ואז היה מתפרץ לרכבה, נועל את עצמו ומקלל אותה עד שהייתה מצליחה להרגיע אותו", נכתב בכתב האישום. במהלך הקשר, כך עולה מכתב האישום, הוא איים עליה כמה פעמים שיפגע בה ואמר לה שאם לא תהיה איתו היא לא תהיה עם אף אחד אחר בחיים, וכן שלא כדאי לה לדעת מה עלולות להיות התוצאות אם תבגוד בו.

לפני כחודשיים לירון טסה לדובאי ביחד עם חברות. זה לא מנע ממנו להמשיך לאיים עליה פנים מול פנים. "לאחר שהעלתה תמונה שהצטלמה בבגד ים, שלח לה הנאשם הודעות ווטסאפ המכילות קללות. לירון חסמה אותו ואז הוא החליט שהוא מגיע בעצמו לדובאי", נכתב בכתב האישום. יומיים לאחר שהעלתה את התמונה לפייסבוק, עלה עידו על טיסה לדובאי, הגיע למלון בו שוהה לירון, "צעק עליה, קילל אותה ושבר לה את הטלפון הנייד". האירוע הסתיים כשלירון הזעיקה את משטרת דובאי.

כשלירון חזרה לארץ היא הגישה תלונה במשטרת מסובים במרחב דן. עידו זומן לחקירה ושוחרר לאחר שחתם על הרחקה ממנה. צו ההרחקה לא סייע: עידו המשיך להטריד את לירון באמצעות הטלפון והוא אף הגיע אליה ואמר לה שאין לו חיים בלעדיה ועיכב אותה במשך שעה עד שאביה של לירון הגיע. גם צו מניעת הטרדה שהוצא נגדו בבית משפט השלום בנתניה לא עזר. הוא המשיך להתקשר ולהטריד את לירון ללא הפסקה. סעיפי האישום המיוחסים לו הם פגיעה בפרטיות, הטרדה והפרת הוראה חוקית.

כתב האישום הזה ממחיש את המציאות הבלתי נסבלת שחוותה לירון. צווי הרחקה אינם אפקטיביים, וכיום למדינה אין מענה אמיתי לנשים שסובלות מאלימות ואיומים. יחידת התביעות ביצעה חקירה מהירה והתייחסה ברצינות רבה לאיומים של עידו, בתקווה שבית המשפט יגזור עליו עונש ראוי ולא יקל עמו.

בשבוע החולף, בין 28 בינואר ל-3 בפברואר, נפתחו 88 תיקי מעצר בגין אלימות במשפחה, מתוכן שתי נשים חשודות באלימות כלפי בן הזוג, וב-86 תיקי אלימות החשודים הם גברים שתקפו את האישה. עלייה של תשעה מעצרים בהשוואה לשבוע שעבר. במהלך ימי הסגר המשטרה מבצעת מעצרים ומביא חשודים לבית משפט רק במקרים בהם קיימת מסוכנות גבוהה או חשש ממשי משיבוש חקירה. לאחר הסגר, מספר המעצרים צפוי לגדול. הנתונים מתבססים על הרשומות המופיעות באתר נט המשפט, לא כולל דיונים שמתנהלים בדלתיים סגורות, ועל כן ייתכן שהמספר אף גבוה יותר.

"איים שאם לא תיענה לדרישותיו המיניות הוא יאנוס אותה"

זה לא המקרה החמור היחיד שהגיע השבוע לטיפול המשטרה. "זוגתו של המשיב התלוננה אתמול כי בעת שהמשיב חזר מהעבודה החל לשתות אלכוהול, לאחר שהתעורר משנתו החל לאיים עליה שאם לא תענה באופן מידי לדרישות המיניות שלו הוא יאנוס אותה", סיפר הטוען המשטרתי עו"ד ערן צמיר בבית משפט השלום באשקלון, בדיון שהתקיים ביום שישי שעבר בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הגבר. לזוג יש ילדים והטוען הוסיף כי "קיים תיעוד בתיק מחודש דצמבר 2020 בו נראה המשיב כשהוא תוקף את אותו קטין בן שנתיים".

"המשיב בתחילה הכחיש באופן גורף כי הוא נוקט באלימות כלפי הילדים. לאחר שהוצג לו הסרטון, אמר שזה אירוע חד פעמי והוא התנצל עליו. בין השורות מתלונתה של זוגתו עולה כי המשיב משליט טרור בבית. קיים חשש שנוקט באלימות נגד ילדים נוספים. יש להם ארבעה ילדים משותפים. הבקשה יחסית היא חריגה", אמר עו"ד צמיר לשופטת השלום עפרה גיא.

בית משפט השלום באשקלון, דצמבר 2016. בני בן סימון
אולם הארכות מעצר, בית משפט השלום באשקלון/בני בן סימון

הטוען הסביר כי בשל חקירת הילדים הרגישה שיש לקיים, המשטרה מבקשת שישה ימי מעצר. השופטת גיא ציינה כי "עיינתי בתיק החקירה ושמעתי את טיעוני הצדדים שוכנעתי, כי קיים חשד סביר הקושר את המשיב למיוחס לו, במיוחד לעבירה של תקיפה סתם, לאחר שעיינתי בסרטון שהוצג".

למרות זאת, השופטת לא נעתרה למלוא הבקשה והאריכה את מעצרו בשלושה ימים בלבד, כשברור שלא יהיה ניתן להשלים בזמן הזה את החקירה לאור עדויות הקטינים שיש לאסוף בתיק. הדבר אילץ את המשטרה להביא את הגבר פעם נוספת לבית המשפט באשקלון ושם שוב הוארך מעצרו. במשטרה הגישו נגדו הצהרת תובע, כתב אישום צפוי בקרוב.

תסמין האישה המוכה

דיון שהתקיים השבוע בבית משפט השלום בפתח תקווה ממחיש את האבסורד בהבנה של חלק מהשופטים את המציאות הנוראית שחווה אישה מוכה, שלעתים מנסה להגן על הבעל. לא כי אינה חוששת ממנו, אלא בדיוק להפך.

"לא התכוונתי שזה יגיע לפה, יש לנו בעיות ואנו מתמודדים איתם הרבה זמן", אמרה האישה שהגיעה לבית המשפט וביקשה מהשופטת אופיר כתבי-ריבלין לשחרר את בעלה, למרות שהוא תקף אותה. "אני לא יודעת מה להגיד לבת שלי, היא שואלת איפה הוא, הוא לא צריך להיות עצור אני רוצה שהוא יראה את הבנות. זה היה אירוע חד פעמי. חשוב לי שהוא יחזור לעבודה, הוא לא עובד, אני לא עובדת ואני אבקש כי הוא ישוב לעבודה, אני מרגישה בטוחה מאה אחוז, אין לי סכנה".

נציג המשטרה רס"ב יהודה גיגי אמר לשופטת בתגובה לדברי האישה כי הוא חושש שיש דברים נסתרים מדבריה. "כששמעתי את הקורבן, ברור לי שהיא מסתירה את מה שהיה, היא אמרה במפורש לשוטרים שהוא סטר לה, דחף אותה ולקח לה את הטלפון, ברור שיש כאן תסמין של האישה המוכה שמבקשת לשמר את התא המשפחתי והפרנסה. החשוד לא נתן גרסה ושמר על זכות השתיקה ואנו בהחלט מבקשים לעמוד על הבקשה, זו זכותו ואנו מבקשים להגיע לחקר האמת".

המשטרה ביקשה מהשופטת להאריך את מעצרו של הגבר בארבעה ימים. למרות דברי המשטרה כי מדובר בתסמונת האישה המוכה השופטת החליטה לשחרר את הגבר למעצר בית מלא בפיקוח, עם צו הרחקה מהאישה, כשהותר לו לצאת לעבודתו מדי יום. ההחלטה הזו הגיעה למרות שהשופטת ציינה כי "על פי החשד אתמול תקף החשוד את בת זוגו, וכן לא נתן לה לצאת מביתה. עיינתי בחומר החקירה ואני סבורה כי קם חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. עם זאת, בת זוגו של החשוד סירבה להגיש תלונה ואף התייצבה באולם בית משפט וביקשה כי החשוד ישוחרר. כמו כן הבהירה כי היה מדובר באירוע חד פעמי, וכי היא אינה חוששת מפניו. לאחר ששמעתי בקשב רב את דברי בת זוגו של החשוד, החלטתי לכבד את רצונה בשחרור החשוד".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully