וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים קנסה מפגינים נגד הבנייה ברכס לבן בגין שלט ומיצב: "מתעמרים בנו"

המפגינים נגד הקמת אלפי יחידות דיור באתר הטבע קיבלו אישור אך נקנסו בגין שלט שתלו ומיצב מחאה, שלדבריהם התכוונו לפנות. "לא אמר לנו על מה, לא הבנו בכלל שזה לא חוקי", אמרה אחת המפגינות. העירייה: המפגינים יצרו מכשול שעלול לסכן הולכי רגל

בווידאו: הפגנה נגד הבנייה ברכס לבן והפגיעה במעיינות/מערכת וואלה! NEWS

עיריית ירושלים קנסה אתמול (שני) מפגינים נגד הבנייה ברכס לבן בגין שלט ומיצב שעשו בהם שימוש בעת המחאה. ההפגנה נערכה בעת דיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שעסק במעיינות שעלולים להיפגע מתכנית הבנייה.

להפגנה הגיעו כמה עשרות מפגינים. וכליל, ממארגני המחאה סיפרה כי היא נעשתה באישור. לדבריה, קנס אחד בסכום של 475 שקלים ניתן על מיצב שהכינו במקום תחת הכותרת "עין הרס" ובגין מערכת תופים שאחד הפעילים הביא. על הקנס השני נכתב כי העבירה היא "שלטי בחירות - הצגת שלט ללא רישיון", וזאת על אף שלפי הפעילים מדובר בשלט של ארגון "מצילים את הרי ירושלים" שנתלה במסגרת ההפגנה.

עשרות מפגינים נגד הבנייה ברכס לבן, במקביל לדיון העוסק בפגיעה במעיינות בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים 1 פברואר 2021. מאיה הורודניצ'אנו
"הצגת שלט ללא רישיון". המחאה נגד הבנייה ברכס לבן, אמש/מאיה הורודניצ'אנו

"הפקחים הגיעו וקראו לי כמארגנת ההפגנה והפקחית אמרה שיש פעיל שאמרה לו לא לתלות שלט והוא תלה". לדברי כליל, אותו פעיל אמר כי לא התבקש להוריד את השלט, אך הוא קיבל קנס. "לא אמרו לנו על מה, לא הבנו בכלל שזה לא חוקי, הבאנו בריכת גומי וערסל למיצב. וניסינו להבין כי אנחנו חבורה של צעירים, אבל לא הסבירו לנו, ואני בכלל לא הבנתי שמתכוונים לי דוח, ואז נתנו לי".

כליל מסבירה כי את כל הציוד התכוונו לאסוף בתום ההפגנה. "אנחנו כל ההפגנות אוספים ומרימים לכלוך ואף פעם לא היתה לנו היתקלות כזו. ממש נכנסו בנו למרות שההפגנה הייתה מאושרת". עוד אמרה כי הרגישו שמתעמרים בהם ללא סיבה. "הרגשתי ממש אכזבה מהתנהלות העירייה".

דוח למפגינים נגד הבנייה ברכס לבן. ---, אתר רשמי
"אכזבה מהתנהלות העירייה". קנס שניתן למפגינים/אתר רשמי, ---

תכנית משרד הבינוי והשיכון כוללת הקמת שכונת מגורים חדשה ובה כ-5,000 יחידות דיור וכ-300 יחידות דיור מוגן בשטח הפתוח. במסגרת התכנית נקבע כי חלק מהשטח יוגדר כקרקע משלימה ליזמים לצורך פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר. מדובר במתחם שהיה חלק מתכנית ספדיה שקודמה בעשור הקודם וכללה הקמת עשרות אלפי יחידות דיור בכמה אזורים ממערב לירושלים. התכנית נדחתה, אך מאז החלה המדינה לקדם חלקים ממנה, ובהם הבנייה ברכס לבן.

לתכנית הוגשו אלפי התנגדויות, בין היתר מצד החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות, תושבים ומועצה אזורית למטה יהודה. בהתנגדויות נטען לפגיעה סביבתית קשה באזור, ובכלל זה פגיעה בנוף, בבעלי החיים, בצמחים וכן במעיינות - ובפרט במעיין עין לבן. הדיון אתמול נערך בעקבות החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שאישרה את התכנית בתחילת החודש, אך קבעה כי יש לקיים דיון נוסף באמצעים לצמצום הפגיעה במעיינות.

זאת מאחר והצעת משרד הבינוי והשיכון האחרונה עסקה רק בעין לבן, ולא במעיינות נוספים שעלולים להיפגע וכן לא אושרה בוועדה המחוזית. בתום הדיון התבקש משרד הבינוי והשיכון להגיש את בכתב את הסעיפים הנוגעים לטיפול במעיינות על מנת שניתן יהיה לבחון ולהגיב.

רכס לבן ועין לבן, 16 ביוני 2020. ראובן קסטרו
הוגשו אלפי התנגדויות לבניית השכונה. רכס לבן/ראובן קסטרו

יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ' אמר כי "ההפגנה על עתיד רכס לבן והמעיינות חשובה, זהו נכס אסטרטגי לירושלמים, חוף הים של ירושלים. זו בושה שמשה ליאון ועיריית ירושלים, שלא אוכפים שמירה על הקורונה, מעדיפים לתת דוחות לחבורת צעירים אכפתיים, שמוכנים להקשיב להוראות הסדר הציבורי ומקיימים הפגנה ברשיון. זה מראה על ניתוק מהשטח, זה מראה על חוסר יכולת להתמקד בעיקר. יש לבטל את הדוחות שאינם מוצדקים ולאפשר את המחאה הציבורית החשובה".

מהעירייה נמסר בתגובה כי "לא מדובר במפגינים אשר החזיקו בשלטים או תוף בידיהם אלא בכאלה שעשו שימוש בלתי חוקי במרחב הציבורי. הדוחות ניתנו למפגינים אשר תלו שלטים על עמודי תאורה בגובה נמוך ובכך יצרו מכשול ברחוב שעלול להוות סכנה להולכי רגל וכן הציבו במקום שולחן ללא היתר וסירבו לפנותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully