וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן טום, שגייס מיליונים עבור קורבנות הקורונה בבריטניה, מת מהנגיף בגיל 100

משפחתו של הווטרן ממלחמת העולם ה-2, שריגש את הממלכה כשאסף תרומות למערכת הבריאות כשחצה את חצרו עם ההליכון שלו, אמרה כי הוא מת בבית החולים, ימים אחרי שאובחן חיובי: "יישאר בלבנו לנצח"

בגיל מאה: קפטן טום זוכה לתואר אבירות של המלכה אליזבת/צילום: רויטרס

קפטן טום מור, שגייס עשרות מיליוני ליש"ט עבור מערכת הבריאות בבריטניה במהלך מגיפת הקורונה, מת בגיל מאה - כך אמרה היום (שלישי) משפחתו של מור, וטרן ממלחמת העולם השנייה, שאובחן חיובי לנגיף בסוף החודש שעבר ונאבק בדלקת ריאות. משפחתו סיפרה כי בחמש השנים האחרונות, הוא קיבל טיפול אחרי שחלה בסרטן הערמונית והעור.

"בצער רב אנחנו מודיעים על מותו של אבינו היקר, קפטן סר טום מור", אמרו בנותיו בהצהרה שמסרו. הוא מת הבוקר בבית החולים בדפורד. הוא לא התחסן נגד קורונה בשל תרופות אחרות שלקח.

מור הפך לגיבור של הממלכה עם פרוץ המגיפה, אחרי שהצליח לגייס באביב שעבר 38.9 מיליון ליש"ט כשצעד לאורך החצר שלו באמצעות ההליכון שלו. "השנה האחרונה בחייו של אבינו הייתה יוצאת דופן. הוא קיבל אנרגיה מחודשת וחווה דברים שהוא רק היה יחלום עליהם", אמרו בנותיו. "בעוד שהוא היה בלבם של רבים כל כך למשך זמן קצר, הוא היה אב וסב מדהים, והוא יישאר בלבנו לנצח".

מור, שגדל ביורקשייר, צפון אנגליה, שירת בהודו, בורמה וסומטרה במהלך מלחמת העולם השנייה.

המלכה אליזבת, מעניקה לקפטן טום תואר אבירות 17 ביולי 2020. רויטרס
המלכה אליזבת מעניקה תואר אבירות לקפטן טום, בשנה שעברה/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי מור היה "גיבור במלוא מובן המילה", וגם המלכה, שהעניקה לו תואר אבירות אחרי קמפיין התרומות שלו, שלחה את תנחומיה. בהודעת ארמון בקינגהאם נאמר כי המלכה אליזבת ומשפחתה ראו בקפטן טום מקור השראה "לאומה כולה ולאחרים ברחבי העולם". שר הבריאות, מט הנקוק, אמר שהממלכה כולה נפרדת מ"גיבור בריטי גדול".

טום מור, וטרן של צבא בריטניה, משלים סיבוב הליכה בחצר ביתו, 15 באפריל 2020. רויטרס
הממלכה אבלה. קפטן טום משלים את ההקפות בחצר שלו/רויטרס

מור התפרסם אחרי שפצח בקמפיין ב-6 באפריל שעבר, זמן קצר לפני שחגג את יום הולדתו המאה, לגיוס תרומות לשירות הבריאות הציבורי של בריטניה. היעד המקורי שלו היה צנוע - להשלים מאה הקפות בחצר ולאסוף אלף ליש"ט - אך סיפורו ריגש את הממלכה שהייתה נתונה בסגר הראשון שלה והוא הגיע עד ל-38.9 מיליון ליש"ט. מור אף הצליח לשבור שני שיאי גינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully