וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראומה לכל החיים": ילדה מצאה מאות עכבישים מטפסים על קירות חדרה

28.2.2021 / 23:31

ילדה מבוהלת קראה לאמה כשגילתה מאות עכבישים מטפסים על הקיר בחדרה אך זו נותרה אדישה: "פתחתי חלון. הם ילכו משם לבד... הטבע יעשה את שלו". תיעוד של החדר שורץ העכבישים פורסם ברשת וזכה לתגובות נחרדות: "תשרפו את הבית!". זהירות: הסרטון לא לבעלי לב חלש

"החומר ממנו נוצרים סיוטים" ו"טראומה לכל החיים" הן רק חלק מההתגובות הפחות קשות שהתקבלו לסרטון המאוד מטריד הזה שפורסם לפני קצת פחות מחודש בטוויטר ע"י המשתמשת פטי רוג'רס. רוג'רס סיפרה שקיבלה את הסרטון והתמונות מחברתה קלאודיה, אמנית איפור מסידני, אוסטרליה, ששיתפה אותה בחוויה עוצרת הנשימה שעברו בתה והיא.

בסביבות השעה 10:00 בבוקר בתה של קלאודיה קראה לה מחדרה שבביתם במישור קולרוי, החופים הצפוניים של סידני. האם נכנסה לחדר ונותרה המומה כשחזתה במאות עכבישים מטפסים על קירות החדר. במקום לברוח מהבית בצרחות, קלאודיה פתחה חלון וחיכתה שהעכבישים יעזבו את ביתה מרצונם. היא סיפרה ל-9News: "ראיתי כמה עכבישים על החלון, משכתי את הוילונות לאחור ונחשפתי לעוד כ-50-60 עכבישים. הסתכלתי לצד השני של החדר ושם התאספה קבוצה גדולה יותר. פתחתי חלון. הם ילכו משם לבד... הטבע יעשה את שלו".

העכבישים שנמצאו בחדרה הם ממין מברישניים, הנקראים גם עכבישים ציידים בשל מהירותם והאופן בו הם צדים. קלאודיה סיפרה: "פשוט השארנו אותם שם כי הם צאצאים. אני דווקא אוהבת עכבישים ציידים, אז החלטתי שלא אעשה דבר". קלאודיה סיפרה שבתה התנהגה בגבורה וחזרה לישון בחדרה באותו היום על אף שכמה מהעכבישים עדיין לא יצאו החוצה. לדבריה היא ישנה בקצה הנגדי של מיטתה, כמה שיותר רחוק מהעכבישים, וקיוותה שלמחרת הם ייעלמו. היא הוסיפה כי רבים מהעכבישים נותרו בחדר גם לאחר שפתחו את החלון וכי היא התלבטה האם לאסוף את היתר בכוסות ולהוציא אותם החוצה. ביום למחרת גם העכבישים שנותרו בחדר נטשו.

זה התחיל בתמונות:

חברתה של קלאודיה, פטי רוג'רס, פרסמה תמונות שקלאודיה שלחה לה ולאחר שקיבלה האשמות שמדובר בעבודת פוטושופ, היא צירפה גם סרטון שיוכיח את סיפורה. היא סיפרה כי על אף שבחדשות המקומיות דיווחו שהמתבגרת נותרה בטראומה מפלישת העכבישים, אך ענה שהיא לא לקחה את זה יותר מדי קשה ואכן, בסופו של דבר, היא גם ישנה בחדר השינה שלה עוד לפני שכל העכבישים יצאו ממנו. רוג'רס, לעומת זאת, מודה שלא הייתה עושה את זה: "גם אם הייתם משלמים לי, לא היה שום סיכוי שהייתי חוזרת לישון בחדר הזה עם כל העכבישים על התקרה".

והמשיך בסרטון:

בין שלל התגובות שהתקבלו לסרטון, הייתה אחת שנגעה בנקודה רגישה אצל קלאודיה. בתגובה נכתב: "תשרפו את הבית!". קלאודיה סיפרה: "התגובות לסרטון היו מטורפות לגמרי. אנשים אמרו לי לשרוף את הבית. כולם התחרפנו. אני לוקחת את זה בהומור, אבל לצערי אכן איבדנו את הבית הקודם שלנו בשריפה". קלאודיה סיפרה כי בית משפחתה עלה בלהבות בשנה שעבר ושחבריה הקרובים פתחו עבורה קמפיין למימון המונים שסייע לה מבחינה כלכלית: "זה היה בבוקר של יום ראשון. רעשים מוזרים העירו אותי. הלכתי חצי ישנה לבדוק מה קורה וראיתי ששריפה הוצתה במוסך הבית. מהר מאוד האש נכנסה פנימה. צרחתי לילדים לצאת מהבית, צעקתי 'אש! אש!' זה היה מאוד טראומתי".

מקרה העכבישים עורר אחרים לשתף במפגש המטריד שלהם עם עכבישים. "זה קרה גם לי בלילה אחד", צייץ אחד בתגובה, "מאות מהם הופיעו. ריססתי את כל האזור וכולם מתו. הלכתי לישון ובבוקר למחרת כל הגופות נעלמו". אחר כתב: "עכבישים ציידים הם האורחים הכי רצויים בבית שלכם. הם שומרים על הבית נקי מחרקים מסוכנים. הם לא מסוכנים לאדם והם מתעסקים בעניינים שלהם". אדם נוסף כתב: "לא ראיתי דבר כזה מעולם. עכבישים ציידים נוטים להיות יצורים מבודדים. אין לי בעיה עם עכבישים, אבל זה כבר יותר מדי!". משתמש אחר כתב: "זה קרה בחדר השינה של ההורים שלי בחג המולד כשהייתי ילד. זה היה די מטורף. כנראה ממש הרגזנו את סנטה באותה שנה". עוד אחד כתב: "יש לנו עכביש צייד שגר בחדר הכביסה שלנו. קוראים לו פרנק ובכל פעם שאנחנו פותחים את האור אנחנו מתנצלים בפניו על ההפרעה".

מומחי עכבישים טוענים כי פלישות עכבישים לבתים נעשות לרוב עקב תנאי מזג האוויר הקיצוניים - ושהם יאכלו זה את זו לפני שיעזו להתעסק איתכם. על פי הארכנולוג הנודע ממוזיאון קווינסלנד, ד"ר רוברט רייבן, אלו שינויי מזג האוויר הקיצוניים שדחפו את העכבישים פנימה. הוא סיפר לרשת abc: "כשיבש בחוץ, עכבישים ציידים ינסו למצוא מעט מים ואת זה הם יצליחו למצוא בדרך כלל מתחת לאמבטיות, בתעלת הניקוז. עכבישים מטילים שם ביצים, ממש מעל המים. אני מכיר אישה שנכנסה להתקלח, פתחה את המים ופתאום מאות עכבישים צצו לה על הקיר. היא רצה מהבית בצרחות".

ד"ר רייבן הוסיף: "מה שאנחנו קוראים לו בית, הם רואים בו מערה. אחרי גל החום הקשה והגשם שהגיע אחריו השבוע לא פלא שהעכבישים נכנסו לבית. הם מחפשים סביבות מתונות יותר מבחינת חום ולחות, אז להיכנס לתוך בית זה בדרך כלל פתרון טוב. בדרך כלל הם ימצאו שם מים". הוא הוסיף: "כשהצאצאים מגיחים לעולם, הם אוכלים זה את זה. אם הלחות טובה ולחץ האוויר טוב, הם יתחילו לאכול אחד את השני כדי לגדול".

רוג'רס סיימה את סיפורה כשעדכנה כי בשישי האחרון היא קיבלה הודעה מחברתה, קלאודיה, בה נכתב: "הם עזבו... למרות שמצאתי אחד על שולחן העבודה שלי הבוקר. קראתי לו פיטר".

הנה כמה מהתגובות שקיבל הסרטון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully