וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטקס מרחוק: ישראל וקוסובו חתמו על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים

1.2.2021 / 18:15

שר החוץ של שתי המדינות חתמו על מסמך כינון היחסים וכן על הסכם לשיתוף פעולה בתחומי סיוע בינלאומי. במסגרת הטקס, גם נחשף השלט של שגרירות קוסובו בירושלים, שצפויה להיפתח בעוד כמה שבועות. "נשמח לקחת חלק במאמץ לבנות אמצעים בוני אמון יחד עם קוסובו וסרביה"

בווידאו: ישראל וקוסבו חתמו על הסכם לכינון יחסין דיפלומטיים/צילום: זום משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי ושרת החוץ של קוסובו מליסה חרדינאי חתמו היום (שני) על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים בין המדינות. זו היתה הפעם הראשונה בה נחתם הסכם לכינון יחסים בין מדינות בטקס וירטואלי באמצעות הזום.

בנוסף למסמך כינון היחסים, חתמו שני שרי החוץ על מזכרי הבנות להתייעצויות מדיניות והסכם לשיתוף פעולה בתחומי סיוע בינלאומי. לפני הטקס, קיימו השניים שיחה במהלכה הדגישה שרת החוץ של קוסובו את מחויבותה להעביר החלטה שמגדירה את חיזבאללה כארגון טרור.

במסגרת הטקס גם חשף שר החוץ אשכנזי את השלט של שגרירות קוסובו בירושלים, שצפויה להיפתח בעוד כמה שבועות. בטקס הווירטואלי השתתף גם מת'יו פאלמר, סגן עוזר מזכיר המדינה האמריקני לנושאים אירופאיים ואירו-אסייתיים, וכן ממלא מקום שגריר ארצות הברית בישראל.

שר החוץ גבי אשכנזי חותם על הסכם לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לקוסובו, עם שרת החוץ של קוסובו מליסה חרדינאי. 1 בפברואר 2021.. משרד החוץ, אתר רשמי
חתימת ההסכם לכינון יחסים דיפלומטיים בין ישראל לקוסובו, היום במשרד החוץ/אתר רשמי, משרד החוץ

כינון היחסים בין ישראל לקוסובו ופתיחת השגרירות בירושלים הינם חלק מהסכם הנורמליזציה הכלכלית, שממשל טראמפ השיג בין סרביה לקוסובו לפני כמה חודשים. "אני מודה לארצות הברית על מאמציה לקידום השלום בעולם, וקידום יחסי ישראל עם מדינות שעד לפני זמן קצר לא היו לנו יחסים דיפלומטים איתן", אמר אשכנזי בטקס.

"ישראל רוצה לראות בלקן יציב", הוסיף שר החוץ. "במידה ויהיה רצון בשני הצדדים נשמח לקחת חלק במאמץ לבנות אמצעים בוני אמון יחד עם קוסובו וסרביה, בחסות ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully