וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה נגד ההלוויות ההמוניות: מצפה מהמנהיגות לגלות אחריות

1.2.2021 / 17:08

פרופ' נחמן אש יצא נגד ההתקהלויות שאירעו אתמול, וקרא למצות את הדין עם מפרי ההנחיות. "אנחנו רואים עצירה בירידה בתחלואה", הזהיר ממונה הקורונה בתדרוך עיתונאים. "אנחנו מתכוננים לקראת סיום הסגר הזה, ועושים דיונים איך לפתוח גם את מערכת החינוך וגם את המשק"

בווידאו: אש מגנה את הפרת ההגבלות בהלוויות החרדיות ההמוניות/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש יצא היום (שני) נגד אירועי הלוויה ההמוניים שנערכו אתמול בירושלים. בתדרוך עיתונאים שקיים, אמר פרופ' אש כי הוא מגנה את ההתקהלויות וקורא למשטרה למצות את הדין עם מפרי ההנחיות. "המנהיגות צריכה לגלות אחריות ולמנוע את ההתקהלויות האלה, וגם המשטרה צריכה למצוא את הדרכים למנוע כאלו התקהלויות", הבהיר.

"יש לנו חשש שהיתה שם הדבקה, אני מוכרח לציין כי ההשפעה על הציבור שרואה כאלה אירועים זה לא לקיים את הסגר", הוסיף ממונה הקורונה. "בימים האחרונים אנחנו רואים עצירה בירידה בתחלואה. אנחנו רואים שהעומס על בתי החולים עדיין גדול, ורואים ירידה קלה בחולים הקשים", הזהיר.

פרופ' אש התייחס גם לנושא התפשטות המוטציות הבריטית והדרום אפריקנית בארץ. לשאלת וואלה! NEWS ציין כי "אנחנו מעריכים שיש לחיסונים יעילות גם בפני הדבקה, כרגע אנחנו לא בוחנים את ביטול המדיניות של ביטול הבידוד במגע עם מאומת, אבל כן שוקלים את הביטול לגבי חוזרים מחו"ל, אנחנו רוצים לעצור כל מוטציה".

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. שלומי גבאי
הלווית הרב סולובייצ'יק, אתמול בירושלים/שלומי גבאי

ממונה הקורונה אף דיבר בזכות הארכת הסגר, שעליו החליטה הממשלה לפי דרישת משרד הבריאות. "החלטנו להאריך את הסגר, מבחינתי כל יום שמאריכים את הסגר יוריד את התחלואה". הוא העריך כי מספר המאומתים לא ישתנה באופן משמעותי, משום שמקדם ההדבקה קרוב ל-1. "כנראה נתקרב ל-6,500 מאומתים בממוצע שבועי. אני מצפה שבסוף השבוע נעמוד על כ-1,000 חולים קשה בבתי החולים", הבהיר פרופ' אש.

לטענת פרופ' אש, כ-70% מהבדיקות החיוביות בארץ כיום הן של המוטציה הבריטית. המוטציה הדרום אפריקנית לעומתה, הרבה פחות שכיחה כרגע. "מצאנו 80 מקרים, יכול להיות שיש עוד מקרים חדשים. אנחנו מנסים לאתר אותם גם מהחוזרים מחו"ל וגם מפה בארץ", הסביר אש. "התחלנו מיפוי שיעזור לנו להבין מה המספר המדויק של המוטציה בארץ".

לדברי ממונה הקורונה, "השמים ימשיכו להיות סגורים עד שנבין את השפעת המוטציות, ובשלב שבו נוכל לעקוב אחרי החוזרים בבידוד שלהם באופן מלא. אין לי הערכה מתי זה יקרה".

נחמן אש בדיור המוגן משען ביום התחסנות נגד קורונה, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"אנחנו עדיין רוצים להגיע לכל אוכלוסיית הסיכון". ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש/ראובן קסטרו

פרופ' אש התייחס גם לפתיחת תעדוף החיסונים, והבהיר כי המאמץ הראשון במעלה נותר לחסן את כל אוכלוסיות הסיכון. "אנחנו עדיין רוצים להגיע לכל אוכלוסיית הסיכון, יש לנו 450 אלף אנשים מעל גיל 50 שצריכים להתחסן, אני לא חושב שמיצינו את מקסימום המאמצים לחסן את האוכלוסייה הזו ולכן אני חושב שצריך להמשיך להתאמץ לחסן אותם". לדבריו, "לאחר שנמצה את הניסיונות האלה ויגיעו מספיק חיסונים נוכל לפתוח את התעדוף".

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

מעבר לכך, הבהיר הפרויקטור כי "אנחנו מתכוננים לקראת סיום הסגר הזה ועושים דיונים איך לפתוח, גם את מערכת החינוך וגם את המשק". לדבריו, "אנחנו רוצים להיות מאוזנים בין פתיחת המשק לבין איזון התחלואה". הוא הסביר כי "כל עוד ממד החולים הקשים ירד נוכל לפתוח את המשק, למרות שישנם מספר רב של מאומתים".

מתחם חיסונים נגד קורונה בפתח תקווה, 21 בינואר 2020. רויטרס
מתחם חיסונים נגד קורונה בפתח תקווה, בשבוע שעבר/רויטרס

הוא התייחס בפירוט להחזרת מערכת החינוך לפעילות וכן למבצע החיסונים בקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב ועובדי ההוראה. "אנחנו רוצים לחדש את הפעילות של מערכת החינוך, מתוך ההבנה של חשיבות החינוך לתלמידים, ובוחנים בימים אלה את המתווה המדויק", הסביר ממונה הקורונה. "אני מקווה שנמצא איזון כדי לשמור על התלמידים ועל החינוך. אני מזכיר שהמוטציה הבריטית פוגעת גם בילדים".

לגבי התחסנות עובדי ההוראה, אמר פרופ' אש כי "יותר מ-50% התחסנו, ויש עוד שמונה או תשעה אחוזים מהמורים שחלו - בסך הכול - 60%. אלו אחוזים יפים, אבל אנחנו קוראים לעוד מורים להתחסן כי הם צריכים לשמור על התלמידים ועל עצמם". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להעביר נתונים שמיים בגלל שזה נמצא בדיון אצל היועמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully