וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תחקור את ההתקהלויות ההמוניות בשתי ההלוויות בירושלים

1.2.2021 / 15:49

לוואלה! NEWS נודע כי החקירה הפלילית שתערוך המשטרה תתמקד במארגני הלוויה ומחוללי ההתקהלות העיקריים. אתמול אירעו שתי התקהלויות של אלפים בניגוד לתקנות הסגר, במהלך לוויות לשני רבנים בכירים שמתו: הרב שיינר ראש ישיבת קמינץ, והרב סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק

בווידאו: אלפים בהלווית רב בכיר בירושלים בפעם השנייה ביממה/צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 ויותם רונן

המשטרה תפתח בחקירה פלילית על ההתקהלות ההמונית שאירעו בשתי הלוויות אתמול בירושלים - כך נודע היום (שני) לוואלה! NEWS. החקירה תתמקד במארגני הלוויה ומחוללי ההתקהלות העיקריים.

החקירה הפלילית תפתח באשר לשתי התקהלויות של אלפי אנשים, במהלך שתי טקסי הלוויה לרבנים בכירים שנערכו בירושלים, בניגוד לתקנות הקורונה. הלווייתו של חבר מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה, הרב יצחק שיינר, והלוויתו של ראש ישיבת בריסק, הרב משולם דוד סולובייצ'יק שנערכה כמה שעות מוקדם יותר.

במהלך הלוויות הצטופפו אלפים ברחובות העיר, כשחלק גדול מהנוכחים אף לא עטו מסיכות. המשטרה בחרה אתמול שלא להתעמת עם האלפים שהתקהלו, ולא פיזרה את הלוויות. במשטרה הסבירו כי אם היו מפעילים כוח כדי לפזר קהל כה רב, הדבר היה גורם לסכנה לפגיעה בנפש, ולכן החליטו להכיל את האירוע.

הלוויתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק. הר המנוחות, ירושלים 31 בינואר 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
הלוויתו של הרב סולובייצ'יק בהר המנוחות בירושלים/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

במערכת הפוליטית מתחו ביקורת חריפה על היעדר האכיפה במהלך הלוויית הענק של סולובייצ'יק. יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר כי "ככה נראית אכיפה לא שוויונית: מיליוני משפחות וילדים סגורים בבתיהם ומקפידים על הכללים בזמן שאלפי חרדים מצטופפים בלוויה, רובם גם בלי מסיכות".

סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) הצטרף לביקורת והזהיר כי "ההלוויה לצערי תוביל לעוד הלוויות". לדבריו, האירוע "רע מאוד מכל הבחינות. התייחסות הציבור למגבלות גרועה ויכולת המשטרה לאכיפה גרועה. הלוויה עם ציון נכשל בריאותי. אחר כך מתפלאים מדוע הסגר לא מקטין את התחלואה".

הלווית הרב יצחק שיינר, ירושלים, 31 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הלווית הרב יצחק שיינר בירושלים, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל

מוסדות החינוך החרדיים נשארו גם הבוקר פתוחים בניגוד להנחיות בירושלים ובבני ברק, לאחר שאתמול אושרה הצעת חוק להעלאת הקנסות.

לפי החוק, שאושר ברוב של 40 ח"כים מול 18 מתנגדים, הקנסות יגדלו לעשרת אלפים שקלים, וכן, לרשויות האכיפה ניתנה סמכות להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות. החוק שעלה לאישור המליאה בתקופת בחירות עמד במרכז עימות פוליטי בין הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וכחול לבן.

בין היתר, תועדו תלמידים נכנסים למוסדות ללא הפרעה בשכונת רמות בבירה ובמוסד חינוכי לבנות ברחוב שאול המלך בבני ברק. בשבועות האחרונים הפרת ההנחיות חלחלה לזרמים המרכזיים בחברה החרדית, שהצטרפו לפלגים הקיצוניים והאנטי-ציוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully