וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן צה"ל נפל בדרום לבנון, אין חשש לדליפת מידע

1.2.2021 / 13:29

לפי הודעת דובר צה"ל, נפילת הרחפן התרחשה במהלך פעילות מבצעית בגבול. בחיזבאללה טוענים שהם אלה שהפילו אותו, לאחר שאותר באזור העיר בלידה. בחודשים האחרונים התרחשו כמה תקריות דומות משני הצדדים

בווידאו: תיעוד רחפן צה"ל שנפל בדרום לבנון/מתוך טוויטר

רחפן צה"ל נפל היום (שני) בשטח לבנון. לפי הודעת דובר צה"ל, התאונה התרחשה במהלך פעילות מבצעית של כוח בגבול. בחיזבאללה טוענים שהם אלה שהפילו את הרחפן, אחרי שאיתרו את חדירתו באזור העיר בלידה שבדרום המדינה.

התקרית בגבול התרחשה ברקע מתיחות באזור בחודשים האחרונים, בצל איומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לנקום את מותו של פעיל הארגון בסוריה שעסק בהברחות נשק ללבנון, אחרי כמה ניסיונות לבצע פיגועים, על פי הערכות בצה"ל, נסראללה לא זנח את כוונותיו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל.

רחפן. ShutterStock
אין חשש לדליפת מידע/ShutterStock

בחודשים האחרונים התרחשו כמה תקריות דומות, בהן הופלו רחפנים הן של חיזבאללה והן של צה"ל. לפני כשבוע וחצי צה"ל הפיל רחפן שחדר מלבנון לשטח ישראל. כוחות באזור הגבול שהבחינו ברחפן זיהו אותו חוצה את הגבול ופעלו להפלתו. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע, וכי צה"ל ימשיך לפעול למניעת הפרת ריבונות ישראל באזור.

התקרית התרחשה סביב 13:00 אז הצליח הרחפן לחדור כ-150 מטרים לשטח ישראל, באזור קיבוץ חניתה. הוא הופל ללא ירי, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ובחסימות אלקטרוניות בשטח לא מיושב. הוא נאסף על ידי גורמי מודיעין לניתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully