וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בגבול: צה"ל הפיל רחפן שחדר מלבנון לשטח ישראל

הרחפן חצה את הגבול והגיע למרחק של כ-150 מטרים בשטח ישראל, באזור קיבוץ חניתה. הוא הופל ללא ירי תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים. צה"ל: לאורך כל האירוע הרחפן היה תחת מעקב הכוחות, נמשיך לפעול למנוע כל הפרה של ריבונות ישראל

בווידאו: דיווח של הפרשן הצבאי של וואלה! NEWS מגבול לבנון על השיחות לשרטוט הגבול/צילום: רויטרס

צה"ל הפיל היום (שישי) רחפן שחדר מלבנון לשטח ישראל. כוחות באזור הגבול שהבחינו ברחפן זיהו אותו חוצה את הגבול ופעלו להפלתו. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע, וכי צה"ל ימשיך לפעול למניעת הפרת ריבונות ישראל באזור.

התקרית התרחשה סביב 13:00 אז הצליח הרחפן לחדור כ-150 מטרים לשטח ישראל, באזור קיבוץ חניתה. הוא הופל ללא ירי, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים ובחסימות אלקטרוניות בשטח לא מיושב. הוא נאסף על ידי גורמי מודיעין לניתוח.

פיצוצים בגבול לבנון ישראל 
1 בספטמבר 2019. במת החדשות, אתר רשמי
כוחות צה"ל הצליחו להפיל את הרחפן. גבול לבנון לפני כשנה/אתר רשמי, במת החדשות

התקרית בגבול התרחשה ברקע המתח הגובר באזור, בצל איומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לנקום את מותו של פעיל הארגון בסוריה שעסק בהברחות נשק ללבנון. אחרי כמה ניסיונות לבצע פיגועים, על פי הערכות בצה"ל, נסראללה לא זנח את כוונותיו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל. בהתאם לכך צה"ל העלה את רמת הדריכות לכל התרחשות לאורך הגבול כולל תנועת רועי צאן ופעילי הארגון שאוספים מודיעין על תנועת הכוחות באזור.

בשנה האחרונה צה"ל זיהה מאמצים של חיזבאללה להחדיר רחפנים לשטח ישראל לצורכי איסוף מודיעין, אולם לא בכל המקרים הצליח להפילם, ולעתים אף הצליחו לשוב לצד הלבנוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully