וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום אלפי חיילים ומטוסים: תרגיל ענק עם צבא ארה"ב ייערך באופן מקוון

31.1.2021 / 18:34

קציני הצבא האמריקני החליטו כי תרגיל "ג'וניפר פלקון" עם מערך ההגנה האווירית יעבור לתרגול מפקדות וסימולציות ברשת. בתכנון המקורי, מטוסים עם ציוד מסווג ואלפי חיילים היו אמורים להוציא לפועל תרחישי לחימה שונים. זו הפעם השנייה בשנה האחרונה בה תרגיל משותף מתבטל

צה"ל וצבא ארה"ב ערכו תרגיל משותף: "לומדים אחד מהשני"/עריכה: יוסי אלטר

צבא ארצות הברית החליט לערוך בימים הקרובים תרגיל רחב היקף עם מערך ההגנה האווירית בצורה מקוונת ומצומצמת, בעקבות מצב התחלואה בקורונה בישראל. קציני הצבא האמריקני, בעצה אחת עם מפקדי חיל האוויר ומערך ההגנה האווירית, הגיעו למסקנה כי יש לדחות את הביצוע בשטח של תרגיל "ג'וניפר פלקון" שאמור היה לכלול אלפי חיילים, והוא יצא לפועל דרך תרגול מפקדות וסימולציות ברשת האינטרנט המאובטחת. זו הפעם השנייה שנדחה תרגיל הגנה אווירי משותף בשנה האחרונה.

לדברי גורמים בצה"ל, "הצבא האמריקני היה אמור להביא לישראל במסגרת התרגיל מטוסים עמוסים בחיילים, ציוד רפואה, תקשוב, מערכות תקשורת לווייניות וציוד אחר מסווג כדי להעצים את שיתוף הפעולה בין הצבאות. עם זאת, האמריקנים העדיפו לא לקחת סיכונים מיותרים, ובצה"ל, שמקיים תרגילים עצימים, גילו הבנה ברורה". עוד הוסיפו הגורמים כי הצבאות יתרגלו בשיטה המקוונת גיחות אוויריות, פינוי אזרחים, אירועי נפגעים המוניים, תקלות טכניות, התקפות על העורף ותרחישים נוספים.

תרגיל הג'וניפר פלקון של חיל האוויר הישראלי והאמריקאי יוצא לדרך. דובר צה"ל
ייערך ברשת. תרגיל ג'וניפר פלקון ב-2019/דובר צה"ל

בשנה שעברה הוחלט לדחות את תרגיל "ג'וניפר קוברה", שנועד לתרגל התמודדות עם התקפות טילים ורקטות מסוגים שונים נגד ישראל. תרגיל "ג'וניפר פלקון" מתרחש פעם בשנתיים, בכל שנה אי-זוגית, ואילו תרגיל "ג'וניפר קוברה" כל שנתיים בשנה זוגית. בשני התרגילים משתתפים אלפי חיילים, כלים וסוללות הגנה אווירית, ומפקדות שליטה מתרגלות תרחישי מלחמה מסוגים שונים - אך שניהם משלימים זה את זה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך השבוע הקרוב יתקיים תרגיל המפקדות המרכזי של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר הישראלי יחד עם הצבא האמריקני, הנקרא 'ג'וניפר פלקון'. בתרגיל הנוכחי התבצעו התאמות מיוחדות נוכח נגיף הקורונה, על מנת להבטיח את קיום התרגיל ולשמור על בריאות המתרגלים. כחלק מההתאמות, חלקים מן התרגיל יערכו בצורה מקוונת".

גל ביטולים

בנוסף לשני התרגילים שבוטלו בשנה האחרונה, תרגיל חטיבתי בגבעתי שתוכנן להתקיים בשבוע הקרוב נדחה למועד לא ידוע, בעקבות הידבקות נרחבת בחטיבה. זו הפעם הראשונה שצה"ל מבטל תרגיל שטח בהיקף שכזה בשל הדבקה ובידוד של הקצונה הבכירה.

אתמול פרסמה מפקדת החטיבה נתונים על מצבה לקראת התרגיל, לפיהם כמה קצינים בכירים בחטיבה אובחנו כחיוביים לנגיף, והוחלט לדחות אותו ביממה. נוסף אליהם, מפקד החטיבה, אלוף-משנה איציק כהן, נכנס לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully