וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול כלא מגידו: עשרות הפגינו במחאה על מעצר מנהלי של נער בן 17 לחצי שנה

30.1.2021 / 17:36

אמל נחלה בן ה-17, החולה במחלה נדירה, נעצר לפני כשבוע בפעם השלישית בחודשיים האחרונים. בימ"ש צבאי שלח אותו לחצי שנה של מעצר, והוא צפוי לשהות שם תקופה ארוכה ללא משפט. בביה"ח קבעו שמצבו הרפואי עלול להדרדר במעצר. "להורות מיד על שחרורו, הוא בסכנת חיים"

בווידאו: עשרות מפגינים מול כלא מגידו במחאה על מעצרו המנהלי של נער בן 17/עריכה: טל רזניק

עשרות בני אדם הפגינו היום (שבת) מול כלא מגידו במחאה על מעצרו של אמל נחלה, נער בן 17 ממחנה הפליטים ג'ילזון הסמוך לרמאללה, המוחזק שם מזה כמה ימים וצפוי לשהות שם תקופה ארוכה ללא משפט, לאחר שבית משפט צבאי שלח אותו לחצי שנה של מעצר מנהלי.

נחלה, החולה במחלה אוטואימונית נדירה, נעצר לפני כשבוע באישון לילה בפעם השלישית בחודשיים האחרונים. אביו, מועמר, מסר אז כי לא נאמר למשפחה להיכן נלקח, היכן הוא מוחזק, מה שלומו ומתי יתאפשר לבני המשפחה לדבר או לפגוש אותו.

בין המפגינים היו גם ח"כ עאידה תומא סלימאן, ח"כ יוסף ג'בארין, ח"כ אוסמה סעדי, ח"כ סאמי אבו שחאדה, וח"כ לשעבר, יו"ר ועדת המעקב העליונה מוחמד ברכה, וכן קדרי אבו באסל, חבר ועדת המעקב לענייני אסירים.

מפגינים מול כלא מגידו במחאה על מעצרו של אמל נחלה, נער בן 17 ממחנה הפליטים ג׳ילזון, המוחזק מזה מספר ימים ללא משפט במעצר מנהלי. 30 בינואר 2021. יואב איתיאל, אתר רשמי
"דמם של פלסטינים מותר". עשרות מפגינים מול כלא מגידו/אתר רשמי, יואב איתיאל

"מעצר דרקוני אכזרי ביותר של תלמיד בית ספר שסובל ממחלות", אמר לוואלה!NEWS ח"כ יוסף ג'בארין שהבטיח: "נמשיך להיאבק כדי שהוא ישוחרר וישוחררו כל האסירים הפלסטינים". יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה, אמר כי "מדובר במעין מחזה של אבסורד מוחלט בו ילד נעצר, שוחרר, ושוב נעצר, במעצר מינהלי. הכיבוש נחשף פה במלוא כיעורו. אנחנו דורשים לשחרר אותו הביתה היום ועכשיו".

בפעם הראשונה נעצר נחלה בידי כוחות הביטחון הישראלים בחשד ליידוי אבנים. בפעם השנייה נעצר בידי הרשות הפלסטינית, במה שלטענת המשפחה היה "מעצר הגנתי". כעת הוא עצור שוב בידי ישראל.

רופאה בבית החולים שערי צדק בירושלים, שבדקה אותו לפני ארבעה ימים, קבעה כי הטיפול שהוא מקבל מדכא את המערכת החיסונית שלו, וכי הוא רגיש יותר מאחרים ועלול לפתח סיבוכים אם יידבק בקורונה. היא קבעה כי הוא סובל ממחלה מסכנת חיים שדורשת מעקב רפואי צמוד, וכי מצב בריאותו עלול להחמיר.

אמל נחלה, נער בן 17 ממחנה הפליטים ג׳ילזון, המוחזק מזה מספר ימים ללא משפט במעצר מנהלי. 30 בינואר 2021. -, אתר רשמי
"זו מדיניות שפוגעת בכולנו". אמל נחלה בן ה-17/אתר רשמי, -

ח"כ עופר כסיף (חד"ש והרשימה המשותפת) אמר כי צה"ל "חטף" את אמל בן ה-17, "כי דמם של פלסטינים מותר בעיני הכובש, וכבודם וחירותם נרמס דרך קבע". כסיף קרא לראש הממשלה "להורות מיד על שחרורו של אמל השרוי במצב רפואי מסכן חיים". הוא הוסיף כי "אם חלילה יפגע, דמו יהיה על ידי מדינת ישראל".

"אובססיית מעצרי הקטינים של כוחות הביטחון הישראלים חייבת להיפסק. זו מדיניות שפוגעת בכולנו", אמרה עו"ד מוריה שלומות, מארגון "הורים נגד מעצרי ילדים", העוקב אחר מעצר קטינים בשטחים. לדבריה, בשנתיים האחרונות עצרה כך ישראל יותר מ-300 ילדים ונערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully