וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עוצרת את מקורבי נבלני בניסיון למנוע הפגנות נוספות

28.1.2021 / 13:41

שוטרים ערכו חיפושים בדירות ובמשרדים של בני משפחתה ובעלי בריתו של מנהיג האופוזיציה הכלוא, לקראת חידוש אפשרי של המחאה ביום ראשון. "היו הפרות רבות", אמרו בקרמלין. הרשויות דורשות מפייסבוק, טוויטר, טיקטוק ויוטיוב להסיר תכנים המעודדים השתתפות בהפגנות

בווידאו: אלפי עצורים בהפגנות תמיכה במנהיג האופוזיציה נבלני/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

כמה מבעלי בריתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני הכלאו נעצרו היום (חמישי) ברוסיה, בניסיון לסכל גל נוספת של הפגנות המתוכנן ליום ראשון. ארבעתם, בהם אחיו אולג, נעצרו ל-48 שעות כחלק מחקירה פלילית בטענה שהפרו את הגבלות מגיפת הקורונה במהלך המחאה בסוף השבוע האחרון, שבה יצאו עשרות אלפים לרחובות של יותר ממאה ערים ועיירות בדרישה לשחרר את נבלני.

נבלני בן ה-44, מבקרו המוכר ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין, מופיע היום בבית משפט במוסקבה הדן בבקשתו להשתחרר. הוא נעצר ב-17 בינואר עם שובו מגרמניה, שם העביר חמישה חודשים כשהחלים מהרעלתו בגז עצבים. הקרמלין מכחיש כי הוא אחראי לניסיון החיסול כפי שמשוכנעים נבלני, תומכיו ומדינות במערב.

הרשויות ערכו חיפושים בדירות ובמשרדים השייכים למשפחתו של נבלני, מקורביו ותומכיו, בין היתר בדירתו של נבלני, שם נעצר אחיו, ובדירה שכורה שבה אשתו יוליה מתגוררת. בין הארבעה שנעצרו הייתה גם ד"ר אנסטסיה וסילייבה מארגון "ברית הרופאים" שבו תומך נבלני. היא תועדה מנגנת בפסנתר בזמן שהשוטרים נכנסו לביתה.

"רשויות אכיפת החוק עושות את עבודתן", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, בשיחת ועידה עם כתבים. "היו הפרות רבות של החוקים של רוסיה, ורשויות אכיפת החוק בעבודה".

שוטרים מחוץ לדירתו של אולג נבלני, אחיו של אלכסיי נבלני, מוסקבה, רוסיה, 27 בינואר 2021. AP
שוטרים מחוץ לדירתו של אחיו של נבלני במוסקבה, אתמול/AP

בנוסף לכך, התביעה ברוסיה שלחה אזהרות היום לפייסבוק, גוגל, טוויטר, טיקטוק ורשתות חברתיות רוסיות בדרישה שיחסמו את הקריאות להפגנות נוספות. פסקוב לא שלל את האפשרות שהרשתות ייחסמו אם הן יסרבו להסיר תכנים "לא חוקיים".

מוקדם יותר השבוע, רשות פיקוח התקשורת הממשלתית אמרה כי היא תקנוס את הרשתות על כך שנכשלו למנוע קריאות להצטרפות של קטינים להפגנות של יום שבת. הרשויות ברוסיה אף הודיעו היום על פתיחת חקירה פלילית נגד לאוניד וולקוב, מקורבו של נבלני החי בגרמניה, באשמת עידוד קטינים להשתתף בהפגנות לא חוקיות. הוא דוחה את ההאשמות נגדו.

קרוב ל-4,000 איש נעצרו ביום שבת, וחלקם נקנסו ונשלחו לתקופות מאסר. התסכול מפוטין גבר אחרי שארגונו של נבלני פרסם יומיים לאחר מעצרו סרטון על תחקיר מקיף סביב ארמון חוף מפואר שלכאורה שייך לפוטין. יותר מ-98 מיליון איש כבר צפו בו, אך נשיא רוסיה מכחיש שזה שייך לו.

כך קיבלה את השוטרים מקורבת לנבלני

ממשל ביידן בארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי הפצירו ברוסיה לשחרר את נבלני והמפגינים, ובמערב שוקלים סנקציות נוספות על מוסקבה. למרות זאת, הרשויות ברוסיה מסרבות לפתוח בחקירת הרעלתו של נבלני, שהתמוטט בטיסה פנימית מסיביר למוסקבה ב-20 באוגוסט, בטענה שאין די ראיות לכך שהוא אכן הורעל כפי שמצאו מעבדות בגרמניה, צרפת ושבדיה, והארגון למניעת נשק כימי, שאיתרו שרידים של גז העצבים הסובייטי נוביצ'וק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully