וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן: נחדש קשרים עם הפלסטינים, נורמליזציה אינה תחליף לשתי המדינות

26.1.2021 / 18:09

בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם, אמר הנציג האמריקני שהממשל החדש ירצה לקדם עוד הסכמי נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי בצורה שתסייע לפתרון שתי המדינות. לדבריו, ביידן יחדש את הסיוע הכלכלי לרשות ויפתח מחדש את משרדי אש"ף בוושינגטון ואת הקונסוליה בירושלים

בווידאו: נתניהו מברך את ביידן והאריס - מצפה לעבוד יחד/צילום: לע"מ

במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המצב במזרח התיכון שהתקיימה היום (שלישי), הציג ממשל ביידן, לראשונה מאז השבעת הנשיא החדש, את מדיניותו בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנציג האמריקני בדיון אמר כי הממשל החדש ירצה לקדם עוד הסכמי נורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב בצורה שתסייע לפתרון שתי המדינות.

הנציג האמריקני בדיון היה סגן השגריר האמריקני באו"ם, אך בתחילת דבריו הוא הדגיש כי דבריו מייצגים את המדיניות של הממשל החדש. הוא הדגיש כבר בפתיחה כי ממשל ביידן יתמוך בפתרון של שתי מדינות שיהיה מוסכם על שני הצדדים. "החזון הזה נשאר הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתיד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר סגן השגריר.

הוא הדגיש כי בניגוד לממשל טראמפ, הממשל החדש יבסס את מדיניותו בנושא הישראלי-פלסטיני על התייעצויות עם שני הצדדים. "אי אפשר לכפות שלום על אחד הצדדים", אמר. לדבריו, ההנהגות בישראל וברשות הפלסטינית רחוקות מאוד בעמדותיהן, המצב הפוליטי מסובך והאמון נמוך.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חותם על צו נשיאותי לביטול האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא, 25 בינואר 2021. רויטרס
הממשל רוצה "לשמר את היכולת להגיע לפתרון שתי מדינות". ג'ו ביידן חותם על צווים נשיאותיים, אתמול/רויטרס

לכן, הוא אמר שממשל ביידן רוצה "לשמר את היכולת להגיע לפתרון שתי מדינות" בעתיד ולשפר את המצב בשטח, במיוחד בעזה. לדבריו, ממשל ביידן יעודד את ישראל והרשות הפלסטינית להימנע מצעדים חד צדדיים שיקשו על פתרון שתי המדינות - כגון סיפוח, בניית התנחלויות, הריסות בתי פלסטינים, הסתה ותשלום כספים למחבלים.

הנציג האמריקני אמר כי ממשל ביידן יחדש את היחסים עם הרשות הפלסטינית, יחדש את הסיוע הכלכלי ויפתח מחדש נציגויות דיפלומטיות שנסגרו תחת ממשל טראמפ - כמו משרדי אש"ף בוושינגטון והקונסוליה האמריקנית בירושלים. הוא הוסיף כי ארה"ב תתנגד להחלטות חד צדדיות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים.

עוד בוואלה!

כבר לא בטראמפלנד: בלינקן שלח מסרי הרגעה, אבל לא בטוח שזה עזר

לכתבה המלאה

הוא בירך על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב אך הדגיש כי "נורמליזציה אינה תחליף לשלום בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, ממשל ביידן מקווה שאפשר יהיה לקדם נורמליזציה בצורה שתקדם את פתרון שתי המדינות.

היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, ג'ייק סאליבן, אמר בשבוע שעבר ליועץ לביטחון לאומי הישראלי, מאיר בן שבת, כי ארצות הברית תתייעץ עם ישראל באופן הדוק על כל נושא שקשור לביטחון במזרח התיכון. סאליבן הזמין את בן שבת לפתוח בדיאלוג אסטרטגי על נושאים אלו בעתיד הקרוב.

סאליבן אמר לבן שבת כי הנשיא ביידן מחויב ללא פשרות לביטחון ישראל, וכי ארצות הברית רוצה להמשיך לעבוד עם ישראל על קידום הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב. שיחתם הטלפונית של השניים הייתה השיחה הראשונה בין בכירים בממשלת ישראל לבין בכירים בממשל ביידן, מאז השבעת הנשיא החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully