וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנים לאחר סגירתה: ישראל פתחה מחדש את הנציגות הדיפלומטית במרוקו

26.1.2021 / 16:44

דובר משרד החוץ מסר כי השגריר דוד גוברין, שישמש ממונה על הנציגות, הגיע לרבאט. במקביל נפתחה באופן רשמי הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. שר החוץ אשכנזי אמר כי "זו עדות חיה לשינויים החלים באיזור ולשלום החם בינינו למדינות באיזור"

שר החוץ של מרוקו: "עידן חדש ביחסים, הנציגויות ייפתחו תוך שבועיים"/צילום: שגרירות ארצות הברית בירושלים

ישראל פתחה היום (שלישי) מחדש את הנציגות הדיפלומטית ברבאט בירת מרוקו, 20 שנים לאחר סגירתה. דובר משרד החוץ ליאור חייט מסר כי השגריר דוד גוברין, שישמש כממונה על הנציגות, הגיע היום לרבאט.

במקביל נפתחה היום באופן רשמי הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. הקונסול הכללי אילן שטולמן הגיע לדובאי. חייט מסר כי משימתה העיקרית של הקונסוליה הכללית תהיה לפתח את קשרי הכלכלה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות ולשקוד על קידום התיירות וקשרי התעופה בין שתי המדינות.

שר החוץ גבי אשכנזי מסר כי הגעתם של ראשי הנציגויות הישראלים למרוקו ולדובאי משלימה את השלב הראשון של פתיחת נציגויות ישראליות חדשות באזור במסגרת "הסכמי אברהם". לדבריו "זו עדות חיה לשינויים החלים באיזור ולשלום החם בינינו למדינות באיזור".

דוד גוברין, דיפלומט ישראלי. יוטיוב, צילום מסך
הגיע היום לרבאט וישמש כממונה על הנציגות. דוד גוברין/צילום מסך, יוטיוב

שגרירות ישראל באבו דאבי נפתחה שלשום באופן רשמי, כארבעה חודשים מאז נחתם הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות. דובר משרד החוץ הודיע כי השגרירות נפתחה עם הגעתו של הממונה על הנציגות, איתן נאה. כמו כן נמסר כי עד מציאת מבנה הקבע, השגרירות תפעל ממשרדים זמניים, שיחנכו בימים הקרובים. במקביל, ממשלת האמירויות החליטה בראשון לפתוח שגרירות בישראל.

לדברי המשרד, שגרירות ישראל במדינת איחוד האמירויות הערביות תקדם את מכלול היחסים בין המדינות בכל המישורים ותרחיב את הקשרים עם הממשל האמירתי, גופים כלכליים והסקטור הפרטי, גורמי אקדמיה, תקשורת ועוד. השגרירות תפעל לקידום האינטרסים של ישראל ותעמוד לרשותם של אזרחיה.

פגישתם של מאיר בן שבת וג'ארד קושנר עם מלך מרוקו מוחמד השישי, ברבאט, לאחר טיסת "אל-על" הראשונה למרוקו. 22 בדצמבר 2020. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
הנציגות הדיפלומטית ברבאט נפתחה מחדש, 20 שנים לאחר סגירתה. פגישת ראש המל"ל מאיר בן שבת עם מלך מרוקו מוחמד השישי, בדצמבר/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

בשיחת טלפון שקיימו בחודש שעבר, אמר מלך מרוקו מוחמד ה-6 לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מחויב לפתיחה של שגרירויות בשלב הבא של חידוש היחסים בין המדינות - כך מסרו בכירים ישראלים שמעורים בתכני השיחה.

ההצהרה המשותפת של ארצות הברית, מרוקו וישראל שנחתמה ברבאט בדצמבר, כללה פתיחה של משרדי קישור דיפלומטיים ולא של שגרירויות. הדבר הוביל לפרשנויות לפיהן מרוקו ממתינה לראות האם נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן יגלגל לאחור את החלטת קודמו, דונלד טראמפ, להכיר בחבל הסהרה המערבית כחלק ממרוקו, לפני שהיא מתקדמת לנורמליזציה מלאה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully