וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוטרטה אוסר על ילדים לצאת מהבית בגלל הקורונה: "צפו בטלוויזיה"

נשיא הפיליפנים אמר כי המהלך נועד להגן על הצעירים מפני התפרצות המוטציה הבריטית. לאורך מרבית המגיפה, הונחו קשישים וילדים להישאר בבתיהם. זאת, למרות הביקורת המושמעת כלפי ההחלטה, והחשש כי הכלכלה המקומית לא תתאושש ללא חזרתן של "פעילויות משפחתיות"

רודריגו דוטרטה, נשיא הפיליפינים, מדבר על נגיף הקורונה ועל הגבלות במדינה. 30 בנובמבר 2020. AP
"אני מפחד שהמוטציה החדשה פוגעת בילדים צעירים", דוטרטה בדיון בנושא הקורונה/AP

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, הטיל מחדש איסור על ילדים בני 10 עד 14 לצאת מבתיהם, וייעץ להם לצפות בטלוויזיה במקום. זאת, בשל ההתפשטות של המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה במדינה.

"חיזרו לבתיכם", אמר דוטרטה ביום שני. "את הבוגרים קשה יותר לנהל, אבל בגיל עשר עד 14 הם מסתפקים בטלוויזיה בלבד. הם יכולים למקד בה את תשומת הלב במשך יום שלם. אני פשוט מפחד כי המוטציה החדשה הזו פוגעת בילדים צעירים".

לאורכה של כל התקופה מאז פרצה המגיפה, הוטלו עוצרים מתמשכים במרבית האזורים בפיליפינים, ונאסר על צעירים ועל קשישים לצאת מבתיהם.

קורונה בעולם - פיליפינים, 3 באוגוסט 2020. AP
הורים רבים זלזלו בחוקי הסגר. הפיליפינים/AP

ההכרזה של דוטרטה מגיעה לאחר שביום שישי האחרון הכריזה הממשלה כי ילדים בגילאים 10 עד 14 יורשו לצאת שוב מבתיהם החל מפברואר. אך דוטרטה ביטל את ההחלטה, והסביר כי המוטציה הבריטית מדבקת יותר ושיש לשמור על הצעירים. 17 בני אדם במדינה כבר נדבקו במוטציה, בהם שלושה ילדים.

בעוד שהורים רבים חרגו מהתקנות לאורך התקופה ואיפשרו לילדיהם לשחק בפארקים או ברחוב, ההגבלות מנעו ממשפחות לבקר בקניונים, שמהווים את מרכז חיי הקהילה ואת המקום בו מתבצעת מרבית הצריכה. גם כיתות הלימוד נותרו סגורות. מבקרים של הגבלות התנועה טוענים כי הצעד פוגע בהתאוששות המדינה מהמיתון הראשון שלה מזה שלושה עשורים.

שוטר עם מסיכה בפיליפינים - ה-14 למרץ 2020. אי פי, AP
יותר מחצי מיליון מאומתים ויותר מ-10 אלף מתים. הפיליפינים/AP, אי פי

שעות ספורות לפני החלטתו של דוטרטה, אמר שר המסחר המקומי, רמון לופז, כי אם יתאפשר לילדים לצאת מבתיהם, הדבר ידרבן את התאוששות הכלכלה ויחיה עסקים רבים שנפגעו בשל ההגבלות בתקופת המגיפה. מנכ"ל הרשות הלאומית לפיתוח וכלכלה, קארל קנדריק צ'ואה, אמר במהלך החודש כי 50% מכלכלת המדינה מונעים בידי "פעילויות משפחתיות", ושבלעדיהן הכלכלה לא תצליח להתאושש.

הממשל של דוטרטה חווה ביקורת בשל הטיפול האיטי ברכישת חיסונים נגד הקורונה, כשמרביתם צפויים להגיע רק באמצע השנה. כמו כן, הממשלה צופה כי ביום חמישי יפורסמו נתונים המעידים כי תמ"ג המדינה הצטמצם ב-9.5% בשנה החולפת. עם יותר מחצי מיליון מאומתים ויותר מ-10 אלף מתים, הפיליפינים נחשבת לאחת המדינות שהושפעו מהקורונה בצורה הגרועה ביותר ברחבי אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully