וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ביטל את האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא

עודכן לאחרונה: 25.1.2021 / 21:20

נשיא ארה"ב הפך את המדיניות של טראמפ, שביטלה את האישור ההיסטורי שניתן על ידי ממשל אובמה. "אמריקה בטוחה יותר כשכל מי שכשיר לשרת יכול לעשות זאת בצורה פתוחה ובגאווה", אמר ביידן. זאת הייתה הבטחת בחירות מרכזית של הנשיא הדמוקרטי

בווידאו: ביידן חתם על צווים למלחמה בקורונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביטל היום (שני) את האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא - כך הודיע הבית הלבן. ביידן חתם על צו לביטול האיסור שקבע קודמו דונלד טראמפ. ביידן חתם בחדר הסגלגל על הצו הנשיאותי לצד סגניתו קמלה האריס, שר ההגנה החדש לויד אוסטין ויו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי.

"זה פשוט: אמריקה בטוחה יותר כשכל מי שכשיר לשרת יכול לעשות זאת בצורה פתוחה ובגאווה", צייץ ביידן לאחר מכן. אוסטין מסר בהצהרה כי הוא תומך במהלך וכי הוא יפעל מידית לישומו. המינוי של אוסטין, שר ההגנה השחור הראשון בהיסטוריה של ארצות הברית, אושר על ידי הסנאט ביום שישי והוא הושבע רשמית לתפקיד בהמשך אותו היום. במהלך השימוע שלו בשבוע שעבר, אמר אוסטין כי הוא תומך בביטול האיסור.

לפי נתונים מ-2019 של מכון המחקר למען זכויות הלהט"ב "מרכז פאלם", 8,980 טרנסג'נדרים משרתים בצבא ארצות הברית. בשנה שעברה פרסם המכון דוח שחובר על ידי קציני הרפואה הראשיים בעבר שאמרו כי האיסור פוגע במוכנות הצבא.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חותם על צו נשיאותי לביטול האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא, 25 בינואר 2021. רויטרס
ממשיך לבטל את המדיניות של טראמפ. ביידן חותם על הצו הנשיאותי לצד אוסטין, הערב/רויטרס

ביידן התחייב במהלך הקמפיין לנשיאות כי יבטל את האיסור, והציב זאת בראש סדר העדיפות שלו. עם זאת, הוא לא הורה על כך במסגרת סדרת הצווים הנשיאותיים שעליהם חתם מיד לאחר השבעתו, בצל העיכוב באישור המינוי של אוסטין.

"הנשיא ביידן מאמין שזהות מגדרית לא צריכה להיום חסם בפני שירות צבאי, וכי עוצמתה של אמריקה מצויה בגיוון שלה", נמסר בהודעת הבית הלבן לקראת החתימה של ביידן על הצו הנשיאותי. "מתן אישור לכל אמריקני כשיר לשרת את ארצו במדים הוא טוב יותר עבור הצבא וטוב יותר עבור המדינה משום שצבא אינקלוסיבי הוא צבא יעיל יותר. זה הדבר הנכון לעשות וזה האינטרס הלאומי שלנו".

הפגנה בניו יורק נגד החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 26 ביולי 2017. רויטרס
הפגנה בניו יורק נגד החלטת טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 2017/רויטרס

ממשל אובמה, שבו כיהן ביידן כסגן הנשיא, ביטל ב-2016 את האיסור המקורי על שירות צבאי של טרנסג'נדרים. ואולם, שנה לאחר מכן, הנשיא הרפובליקני הכריז בטוויטר כי הוא "לא יקבל או יאפשר לאנשים טרנסג'נדרים לשרת בכל תפקיד שהוא בצבא ארצות הברית", בטענה שהעלויות הרפואיות יפגעו במוכנותו.

ב-2019, הפנטגון יישם מדיניות שנועדה למלא את החלטת טראמפ. היא המונעת מרוב הטרנסג'נדרים לשרת בצבא, אלא אם כן הם עושים זאת במין הביולוגי שלהם. בית המשפט העליון של ארצות הברית קבע כי המדיניות הזו יכולה להתקיים בזמן שהיא עומדת בפני עתירות נפרדות בבתי משפט בערכאות נמוכות יותר.

ממשל טראמפ הכחיש שהמדיניות הזו מהווה איסור בגלל כמה החרגות - חיילים ומתגייסים טרנסג'נדרים יכלו לבקש ויתור על מנת לשרת בגלוי. בנוסף לכך, מי שהחל בתהליך בתקפות ממשל אובמה קיבל אישור להמשיך בשירות גלוי.

עם זאת, ככל הידוע הצבא נתן אישור אחד בלבד מאז נכנסה המדיניות של טראמפ לתוקף. מתנגדי המדיניות טוענים כי הנתונים מראים שמדובר למעשה באיסור הדומה למדיניות העבר "אל תשאל, אל תספר" שמנעה מחברי הקהילה הגאה לשרת בצבא בגלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully