וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בארה"ב אישר את איסור ממשל טראמפ לגייס טרנסג'נדרים

22.1.2019 / 17:57

רוב של 5 שופטים שמרנים מול 4 שופטים ליברלים ביטל את הקפאת המדיניות של הנשיא, בזמן שבתי משפט בערכאות נמוכות ממשיכים לדון בה. ההחלטה של טראמפ להפוך את המדיניות של אובמה התקבלה עוד ב-2017, אך רוככה מאז

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט העליון של ארצות הברית קבע היום (שלישי) כי הממשל יכול לאכוף את מדיניות הנשיא דונלד טראמפ האוסרת על גיוס ושירות טרנסג'נדרים בצבא אחרי שבתי משפט פדרליים השעו אותו על בסיס פגיעה בחוקה. הרוב השמרני בבית המשפט קיבל את בקשת הממשל להמשיך ביישום המדיניות בזמן שהדיון על חוקיותה נמשך בבתי משפט בערכאות נמוכות יותר. הפסיקה התקבלה ברוב של חמישה שופטים שמרנים מול ארבעה שופטים ליברליים.

העתירות נגד המדיניות של טראמפ הוגשו ב-2017 על ידי ארגונים למען זכויות האזרח ולמען זכויות קהילת הלהט"ב בשמם של חיילים טרנסג'נדרים, כולל כאלו שנשלחו למשימות מעבר לים ובעלי עשורים רבים של ניסיון צבאי ואלו השואפים להצטרף לצבא.

ההחלטה של טראמפ הפכה את זו ההיסטורית שקיבל קודמו בתפקיד, ברק אובמה הדמוקרטי, שנה קודם לכן. הממשל, שנקט צעדים אחרים להגבלת זכויותיהם של הטרנסג'נדרים במדינה, נימק את המהלך ב"עלויות העצומות ובהפרעות" הנגרמות כתוצאה משירותם של אנשי צבאי טרנסג'נדרים.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ חתם על צו להגבלת גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב

הפגנה בניו יורק נגד החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 26 ביולי 2017. רויטרס
הפגנה בניו יורק נגד האיסור של טראמפ, יולי 2017/רויטרס

ההחלטה של העליון רמזה על כך שהוא צפוי לפסוק לטובת המדיניות בכללותה כשבסופו של דבר יגיעו העתירות אליו, אולם הם סירבו להכריע בכך בטרם תחילת הדיון בבית משפט פדרלי לערעורים בקליפורניה, כפי שביקש הבית הלבן. העותרים טוענים כי המדיניות מפרה את החוקה המקנה שוויון זכויות.

עורכי הדין של העותרים גינו את החלטת העליון ואמרו כי חלק מהחיילים שמשרתים בצבא עלולים להשתחרר ממנו בגללה. העתירות השונות אפשרו לטרנסג'נדרים להצטרף לצבא עד 1 בינואר 2018, לצד אלפים שלפי ההערכות כבר משרתים בו. עוד לפני ההחלטה של אובמה מ-2016 לפתוח את שורות הצבא לטרנסג'נדרים, הומואים הורשו לשרת בגלוי לראשונה ב-2011.

"במשך יותר מ-30 שנה שירתו טרנסג'נדרים את ארצנו בגלוי עם כבוד והערכה, אבל עכשיו משכו את השטיח מתחתם, פעם נוספת", אמר פיטר רן, עורך דין של ארגון "למבדה ליגל", המייצג חלק מהעותרים. אל הגינויים הצטרפה ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית, שאמרה כי האיסור "נועד להשפיל גברים ונשים אמיצים הרוצים לשרת את ארצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully