וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היציאה מהסגר: לימודים באופן מצומצם, אירועי תרבות יחודשו בהמשך

25.1.2021 / 14:07

פרופ' נחמן אש התריע כי עיקר ההדבקות בישראל נגרמות בעקבות התפשטות הזן הבריטי, המאופיין בקצב הדבקה מהיר. הוא ציין כי משרד הבריאות יציג לממשלה שני מתווים ליציאה. "לפני שבועיים הייתי בטוח שזה הסגר האחרון, היום אני יותר זהיר", אמר לוואלה! NEWS

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לשתי התכניות ליציאה מדורגת מהסגר/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר היום (שני) כי משרד הבריאות יציג שני מתווים ליציאה מהסגר, בהתאם למגמות התחלואה בהמשך השבוע. לפי אש, המתווה הראשון, יהיה מצומצם ומותאם למצב של תחלואה גבוהה לצד ירידה במספר החולים במצב קשה. המתווה השני - רחב יותר ומבוסס על ירידה משמעותית בתחלואה.

אש אף פירט את השלבים לפיהם יתנהלו המתווים. בשלב הראשון צפויה חזרה לתמונת המצב לפני הסגר מבחינת המסחר והלימודים. בשלבים הבאים צפויה הרחבת הלימודים במערכת החינוך ואף אירועי תרבות במסגרת הדרכון הירוק. עם זאת, עיתוי השלבים טרם נקבע.

מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שני מתווים ליציאה מהסגר. מחסום בצומת גהה/ראובן קסטרו

"לפני שבועיים אמרתי בביטחון שזהו הסגר האחרון, היום אני הרבה יותר זהיר", אמר אש. "ההתפשטות של הווריאנטים השונים מצריכה יציאה זהירה מהסגר. אנחנו צריכים לראות אם נוכל לחיות עם התחלואה. החיסונים ישפיעו על התחלואה הקשה, אבל אנחנו נצטרך לראות איך נפתח את המשק. אם הוא יפתח בצורה חופשית מדי, יכול להיות שנוביל לגל תחלואה נוסף".

הפרויקטור העריך כי כ-70% מהמאומתים לנגיף הקרונה מדי יום נדבקים בעקבות תחלואה במוטציה הבריטית. הוא ציין כי במשרד חושדים שהמוטציה גורמת לתחלואה קשה יותר, וכי מקיימים מעקב מהיר אחר התחלואה. "התמונה המתקבלת בעקבות הזנים החדשים מחייבת אותנו לבחון בזהירות את ההתנהלות, גם בכל הקשור להחלטות על סגר ופתיחת המשק", אמר.

תדורך | פרויקטור הקורונה, נחמן אש 25 בינואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
70% מהנדבקים ביום - מהמוטציה הבריטית. אש, היום/אתר רשמי, צילום מסך

הוא פירט על תמונת המצב מבחינת הופעת המוטציות מבריטניה ודרום אפריקה, ואמר כי מאמצי המשרד מופנים לקטיעת שרשראות ההדבקה. אש הוסיף כי עד כה אובחנו בארץ שני מקרים של תחלואה במוטציה מקליפורניה, בעוד הזן הבריזלאי טרם נצפה בישראל.

בהקשר זה, אש ציין כי כמה נשים בהיריון שפיתחו תסמיני תחלואה קשים לקורנה, התבררו כחולות בזן הבריטי. לדבריו, במשרד הבריאות משערים שהדבר התרחש בשל העלייה תחלואה במוטציה, ולא כי היא אלימה יותר. באשר לילדים, אש אמר כי שיעורם בקרב החולים הוא 35, אולם גם במקרה זה אין מידע ודאי על השפעת המוטציה על קבוצה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully