וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות שירות המדינה דחתה את בקשת כץ למינוי מנכ"ל קבוע לאוצר

הנציב פרופ' דניאל הרשקוביץ קיבל את המלצת ועדת החריגים לפיה יש לבחור ממלא מקום לתפקיד המנכ"ל. בכך, נדחתה בקשתו של שר האוצר למנות את עודד שמיר. בנציבות נימקו: "החלפת מנכ"ל בתקופת בחירות עלולה לגרום לחוסר יציבות שלטונית"

בווידאו: הצהרת שר האוצר על הפחתת שכר השרים והח"כים/צילום: לע"מ

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, דחה היום (ראשון) את בקשתו של שר האוצר ישראל כץ למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ"ל המשרד. הרשקוביץ קיבל את המלצת ועדת החריגים לפיה יש לבחור בממלא מקום לתפקיד, וזאת בשל המועד הסמוך לבחירות לכנסת 2021.

"כעולה מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין מינויים בתקופת בחירות, אף שככלל, שר רשאי למנות מנכ"ל בהתאם לשיקול דעתו... וזאת בשים לב לכך שמדובר במינוי אישי של השר, החלפת מנכ"ל בתקופת בחירות עלולה לגרום לחוסר יציבות שלטונית ולתפקוד לקוי של המשרד. על כן, ככלל, יש להימנע משינויים בתפקידי מנכ"לים בתקופת בחירות", נכתב בהודעת נציבות המדינה.

בתשובת הנציב הוא הדגיש את הסיבה שבגינה ניתן למנות ממלא מקום, מטעם המשרד, בניגוד למועמד חיצוני. "במקרים בהם השתכנע נציב שירות המדינה כי קיים צורך ממשי בהחלפת המנכ"ל לשם תפקודו התקין של המשרד, ניתן יהיה לחרוג מן הכלל האמור. ואולם, גם במקרים אלה יהיה מקום למנות, ככלל, עובד מדינה בכיר כממלא מקום המנכ"ל. הנחיית היועץ המשפטי לממשלה אף קובעת כי במקרים חריגים שבהם יהיה מקום למנות מנכ"ל קבוע ולא להסתפק במינוי ממלא מקום, יהיה מקום להעדיף מינוי מנכ"ל מקרב עובדי המדינה. זאת, בכדי לצמצם את הפגיעה בתפקודו התקין של המשרד וכן ביציבותו בעת תקופת הבחירות", נכתב.

ישראל כץ ועודד שמיר. חברת נתיבי ישראל, אתר רשמי
הבקשה נדחתה. כץ ועודד שמיר/אתר רשמי, חברת נתיבי ישראל

פרופ' הרשקוביץ סיכם: "לאור האמור ובשים לב לעקרונות ולשיקולים שנקבעו בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה לעיל ולזהירות שבה על הנציב לנקוט בטרם קבלת החלטה על מינוי מנכ"ל קבוע הבא מחוץ לשירות המדינה בתקופת בחירות, סברו חברי הוועדה כי בנסיבות העניין, ונוכח הצורך להבטיח את הרציפות התפקודית של משרד האוצר, לא ניתן להמליץ לאשר מינוי של מנכ"ל קבוע הבא מחוץ לשירות המדינה למשרד האוצר, בתקופת בחירות".

פורטרט נציב שרות המדינה, דניאל הרשקוביץ. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
"לא ניתן להמליץ לאשר מינוי של מנכ"ל קבוע הבא מחוץ לשירות המדינה". פרופ' הרשקוביץ/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

הודעת הנציבות מגיע פחות משבוע לאחר שהיועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הודיע על הסתייגותו ממינוי מועמדו כץ לתפקיד מנכ"ל המשרד. מסינג התנגד למינוי שמיר בחוות דעת שכתב, והגיעה לידי וואלה! NEWS, בה סבר שיש למנות עובד מתוך המשרד.

בחוות הדעת המתפרשת על שמונה עמודים, מסינג טען כי אפשר לקבל את הטענה של כץ שצריך מינוי קבע בתקופת הבחירות, אך אותם טעמים חריגים גם צריכים להשליך על זהות המנכ"ל הקבוע, ודווקא מחזקים את הצורך במינוי של אדם מתוך המשרד, או לכל הפחות עובד מדינה.

בשל הרציפות התפקודית הנדרשת בתקופה הזו, סבור מסינג שיש לבחון קודם את האפשרות להמשיך לשים כממלא מקום את ערן יעקב או את אחד מראשי האגפים האחרים במשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully