וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות הדעת של יועמ"ש האוצר: לכץ אין הצדקה למנות מנכ"ל חיצוני בעת הזו

היועץ הודיע על הסתייגותו ממינוי מועמדו של שר האוצר למנכ"ל המשרד, וסבור שיש למנות עובד מתוך המשרד. בחוות הדעת שהגיעה לידי וואלה! NEWS נכתב כי "מינוי מנכ"ל שאינו מקרב עובדי המשרד, צריך להיות רק בהתקיים נסיבות חריגות מוצדקות"

בווידאו: הפגנת עובדים סוציאליים מול משרד האוצר/צילום: מאיה הורודניצאנו

היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הודיע היום (חמישי) על הסתייגותו ממינוי מועמדו של שר האוצר ישראל כץ לתפקיד מנכ"ל המשרד. מסינג מתנגד למינוי עודד שמיר, וסבור שיש למנות עובד מתוך המשרד. ועדת החריגים, שצריכה לאשר את המינויים בתקופת הבחירות, תתכנס הערב.

בחוות הדעת המתפרשת על שמונה עמודים, מסינג טען כי אפשר לקבל את הטענה של כץ שצריך מינוי קבע בתקופת הבחירות, אך אותם טעמים חריגים גם צריכים להשליך על זהות המנכ"ל הקבוע, ודווקא מחזקים את הצורך במינוי של אדם מתוך המשרד, או לכל הפחות עובד מדינה.

בשל הרציפות התפקודית הנדרשת בתקופה הזו, סבור מסינג שיש לבחון קודם את האפשרות להמשיך לשים כממלא מקום את ערן יעקב או את אחד מראשי האגפים האחרים במשרד.

לקריאת המסמך המלא

ישראל כץ ועודד שמיר. חברת נתיבי ישראל, אתר רשמי
ישראל כץ ועודד שמיר, כשהאחרון היה יו"ר חברת נתיבי ישראל/אתר רשמי, חברת נתיבי ישראל

בחוות הדעת שהגיעה לידי וואלה! NEWS קבע מסינג כי "מינוי מנכ"ל משרד האוצר בעת הזו, שאינו מקרב עובדי המשרד, צריך להיות רק בהתקיים נסיבות חריגות ביותר המצדיקות זו". הוא הבהיר כי "בראש ובראשונה, יש להידרש לשאלת המשך הטלת התפקיד על מנהל רשות המסים או אחד מראשי האגפים האחרים, בשים לב לרציפות התפקודית הנדרשת ולשינויים התכופים במשרה, וזאת בעיקר בעת הזו".

"לאחר מכן ומאותו הטעם, בהתאם להנחיית היועץ יש להידרש לחלופה המועדפת של מינוי עובד המדינה לתפקיד המנכ"ל", הוסיף היועמ"ש של משרד האוצר. לפי הנחיית היועץ, מנכ"ל משרד ממשלתי מהווה את הדרג המקצועי הבכיר ביותר במשרד, ואיוש המשרה בעת הזו צריך להבטיח את תפקודו התקין של המשרד", נכתב.

משרד משרד האוצר בירושלים. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל משרד ממשלתי מהווה את הדרג המקצועי הבכיר ביותר. משרד האוצר בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

שמיר נבחר לתפקיד המנכ"ל על ידי השר כץ לפני שבוע וחצי, וכעת מינויו צריך להיות מאושר על ידי ועדת החריגים משום שמדובר במינוי בתקופת הבחירות. הוועדה תדון במינוי של שמיר הערב, ואמורה להתחשב בחוות דעתו של מסינג.

אם יאושר המינוי, שמיר יחליף את ערן יעקב, מנהל רשות המסים, שסיים את תקופת תפקידו כמנכ"ל משרד האוצר, כממלא מקום זמני. יעקב הוציא לפני כמה ימים הכחשה לפרסומים על פיהם הודח מתפקידו כי סירב למינויים "פוליטיים" במשרד האוצר על ידי השר. לשמיר ניסיון עבודה תחת השר כץ, עד לאחרונה שימש כיו"ר חברת נתיבי ישראל, כשכץ שימש כשר התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully