וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד עצרה ראש ארגון פשע המכונה "אסקובר של אסיה"

25.1.2021 / 10:49

צה צ'י לופ, שעומד בראש קרטל סמים הפעיל ברחבי אסיה, נעצר בנמל התעופה באמסטרדם בהמשך לחקירה ממושכת של משטרת אוסטרליה נגדו

משטרת הולנד עצרה את אחד הפושעים המבוקשים ביותר עולם, מנהיגו של ארגון הסמים הגדול באסיה, צה צ'י לופ, שרבים משווים אותו לברוני הסמים הדרום אמריקנים "אל צ'אפו" ופבלו אסקובר.

צה צ'י לופ, יליד סין שמחזיק באזרחות קנדית, נעצר ביום שישי לבקשת משטרת אוסטרליה, שחקרה את ארגונו השולט בסחר הסמים באזור אסיה והפסיפיק, המגלגל כ-70 מיליארד דולר בשנה. דובר משטרת הולנד אמר כי הוא צפוי להיות מוסגר לאוסטריה אחרי שיופיע בפני בית משפט. הוא ציין כי הוא נעצר ללא התנגדות בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם ביום שישי.

"הוא היה ברשימת המבוקשים ביותר והוא נעצר על בסיס מודיעין שקיבלנו", אמר דובר המשטרה, תומאס אלינג, ביום שבת. משטרת הולנד לא סיפקה פרטים נוספים על ההליך המשפטי נגדו.

צה צ'י לופ. ללא, רויטרס
צה צ'י לופ, ראשו של קרטל הסמים/רויטרס, ללא

לפי מחלקת הסמים והפשיעה באו"ם, ארגון הפשיעה של צה שלט בסחר הקריסטל מת' באסיה, שגדל פי ארבעה בתוך חמש שנים, נכון ל-2019. גורמים ברשויות אכיפת החוק באזור אמר כי הוא יבא את הסם הממכר ליותר מ-12 מדינות, בהן יפן, אוסטרליה וניו זילנד, לצד סחר בהירואין וב- MDMA.

מסמכים שהגיעו לרויטרס הראו כי צה, בן 57, הוא אסיר לשעבר. הוא התגורר בטורונטו, ועבר בין מקאו, הונג קונג וטייוואן בשנים האחרונות.

ג'רמי דאגלס, נציג מחלקת הסמים והפשיעה של האו"ם לאזור דרום-מזרח אסיה והפסיפיק, אמר לרויטרס ב-2019 כי "צה צ'י לופ בליגה של אל צ'אפו, או אפילו של פבלו אסקובר". במחלקה מעריכים כי ארגונו גרף עד 17 מיליארד דולר ב-2018.

הכינוי של הארגון בין חבריו היה "החברה", וכן גם "סאם גור" - האח מספר שלוש בשפה הקנטונזית, שהוא אחד הכינויים של צה.

עוד בוואלה!

3413466

לכתבה המלאה
נמל התעופה סכיפהול, אמסטרדם, הולנד, 18 בדצמבר 2020. AP
המעצר התנהל ללא תקלות. נמל התעופה סכיפהול באמסטרדם/AP

שטרת אוסטרליה אמרה היום כי היא הוציאה צו מעצר לצה ב-2019, כחלק ממבצע שניהלה נגד ארגון פשיעה עולמי בחמש מדינות. המשטרה האוסטרלית גם הובילה חקירה בינלאומית של צה וארגונו, שכלל כ-20 סוכנויות מיותר מ-12 מדינות. "הסינדיקט התמקד באוסטרליה לאורך שנים, יבא והפיץ כמויות גדולות של סמים לא חוקיים, הלבין את רווחיו מעבר לים וחי מהעושר שהשיג דרך הפשע", אמרו במשטרת אוסטרליה.

לפי המסמכים שהגיעו לרויטרס, הארגון הלבין את כספיו ברחבי העולם דרך בתי קזינו והשקעות נדל"ן.
דאגלס, נציג האו"ם, אמר כי מעצרו הוא "תוצאה נהדרת", אך הזהיר כי זה לא בהכרח ישפיע משמעותית על סחר הסמים באזור.

"הם השיגו את האיש שלהם, כל הכבוד למשטרה הפדרלית של אוסטרליה. אבל הארגון נשאר, הדרישה לסמים סינתטיים גדלה, ומישהו אחר יחליף את צה", אמר. לדבריו, "קשה לראות השפעה גדולה מהמעצר שלו מעבר לטווח הקצר אם שלטון החוק הרעוע, השחיתות והזמינות הרבה של הסמים באזור לא יזכו להתייחסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully