וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על המינויים: כחול לבן הסכימו למינוי מפכ"ל ונציבת שב"ס, השגרירים עוד מחכים

23.1.2021 / 22:11

בישיבה השבועית של הממשלה יאושר מינוי קטי פרי לנציבת שב"ס לאחר שעוכב במשך שבועיים בגלל המשבר בין המפלגות. בכחול לבן דרשו לאשר תחילה מינויי 36 שגרירים, אך נסוגו בהדרגה מהתנאים והדרישות שהציבו. ההסכמה הושגה לבסוף בתמורה לאישור מינויו טרופר כמ"מ שר המדע

בווידאו: טקס הענקת דרגות למפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי/צילום: דוברות משטרת ישראל

הממשלה תאשר מחר (ראשון) את מינויה של נציבת שב"ס קטי פרי, לאחר שכחול לבן והליכוד הגיעו להסכמות על אישור המינוי בתמורה לאישור מינויו של השר חילי טרופר כמ"מ שר המדע בנוסף לתפקידו כשר התרבות והספורט.

המינוי של פרי לנציבת שב"ס עוכב בשבועיים האחרונים בגלל המשבר הפוליטי בין הליכוד וכחול לבן וחוסר הסכמות על סדר היום של הממשלה. בכחול לבן דרשו לאשר מינויים של 36 שגרירים שממתינים על שולחן הממשלה מאז סוף נובמבר, והתנו תחילה את אישור מינוי הנציבה ומפכ"ל המשטרה באישור השגרירים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הגיעו להסכמות לאחר שבועיים. נתניהו וגנץ במליאת הכנסת/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

המחלוקת הובילה אף לביטול של ישיבת ממשלה, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, צייץ ותקף את נתניהו וקבע: "למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ"ל קבוע, לא תמונה נציבת שב"ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה. שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו".

בליכוד המשיכו להתנגד לאישור המינויים במשרד החוץ, למרות שמדובר במינויים מקצועיים ולא פוליטיים שהכרחיים לתפקוד המשרד, ואילו כחול לבן - נסוגו בהדרגה משבוע לשבוע מהתנאים והדרישות שהציבו. בשבוע שעבר הממשלה אישרה את מינוי המפכ"ל, והשבוע יאושר מינוי הנציבה - מבלי שיאושרו השגרירים.

גונדר קטי פרי, נציבת שב"ס הנבחרת. שב"ס, אתר רשמי
תמונה לנציבת שב"ס. גונדר קטי פרי/אתר רשמי, שב"ס

בסביבת גנץ אומרים כי הוא ימשיך לדרוש את אישור השגרירים במקביל למינויים אחרים שמעוכבים בממשלה, אך לאור הסרבנות של נתניהו אין אפשרות להמשיך לעכב מינוי גורלי כמו נציבת שב"ס לאורך זמן.

כחול לבן הסכימו לאשר את הנציבה בתמורה למינויו של טרופר לשר המדע במקום יזהר שי שהתפטר ועזב את המפלגה ומתמודד במפלגת תל"ם. מאז שהתפטר, התיק של שי היה בידיו של גנץ כמ"מ, שמשמש במקביל לתפקידו כשר הביטחון גם ממלא מקום שר המשפטים וממלא מקום שר התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully