וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט ההדחה של טראמפ בסנאט ייפתח ב-8 בפברואר

הדמוקרטים נענו לדרישת הרפובליקנים לדחות את המשך הליך ההדחה של הנשיא לשעבר בשבועיים, כדי לאפשר לצוותו של טראמפ להיערך אליו. עיכוב ההליך יאפשר לביידן לזרז את אישור תכנית הסיוע הכלכלית שלו ואת מינויי השרים בממשלו

בווידאו: הסנאט אישר לדחות את משפטו של טראמפ בשבועיים/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

משפט ההדחה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נדחה בשבועיים וייערך ב-8 בפברואר בסנאט - כך הודיע הלילה (שבת) מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר. זאת, לאחר שהדמוקרטים נענו לבקשת הרפובליקנים לדחות את מועד המשפט כדי לאפשר לטראמפ זמן ראוי להיערך משפטית אליו.

החלטת הדמוקרטים להסכים לדחיית המשפט מגיעה בין היתר מפני שהיא מעניקה לנשיא ג'ו ביידן זמן לערוך שימועים לשרי ממשלתו ולאשר את מינוים ובנוסף לקדם את חבילת הסיוע הכלכלית לאזרחים וקידום מבצע החיסונים לנגיף הקורונה המשתולל במדינה.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ורעייתו מלניה נוחתים בפאלם ביץ', פלורידה, 20 בינואר 2021. רויטרס
זמן להתכונן. טראמפ נוחת בפלורידה לאחר שעזב את הבית הלבן/רויטרס

"במהלך תקופת הדחייה, הסנאט ימשיך לעסוק בנושאים אחרים מיליוני האמריקנים שסובלים מהשלכות המגיפה הזו", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר. "כולנו רוצים לשים מאחורינו את הפרק הנורא הזה בתולדות האומה שלנו", הבהיר והדגיש כי "ריפוי ואחדות יגיעו רק עם אמת ואחריות. וזה מה שיספק המשפט הזה". גם מנהיג המיעוט הרפובליקני מיץ' מקונל בירך על ההסכם, אליו הגיע עם שומר, ואמר כי "זהו ניצחון שיוביל להליך תקין והוגן".

אמש, ביידן הצהיר כי הוא בעד דחיית משפטו של טראמפ כדי לאפשר לסנאט להתמקד בקידום המינויים ותכנית הסיוע הפדרלית. "ככל שיהיה לנו יותר זמן להתמודד ולהתקדם בהתמודדות עם המשברים הללו, יהיה יותר טוב", אמר בבית הלבן.

ההדחה תצטרך לעבור בסנאט ברוב של שני שלישים בעוד שהדמוקרטים מחזיקים ברוב קל של שני חברי סנאט בלבד. כך שכדי שהיא אכן תעבור 17 מהנציגים הרפובליקנים יצטרכו להצביע יחד עם הדמוקרטים בעד ההדחה.

צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט של ארצות הברית. 23 בינואר 2021. רויטרס
מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר, אמש/רויטרס

הליך ההדחה נגד טראמפ נפתח בעקבות המהומות בגבעת הקפיטול שנערכו ב-6 בינואר במהלכן המון מתומכי הנשיא היוצא פרצו לבית הנבחרים האמריקני כדי לעצור את אשרור ניצחונו של ביידן בבחירות לנשיאות.

הדחתו אושרה בקונגרס, בהובלת הדמוקרטים ובתמיכתם של כמה מהנציגים הרפובליקנים, לפני כשבוע וחצי והיא מייחסת לטראמפ "הסתה להתקוממות" בשל הנאום המשולהב שנשא בפני תומכיו לפני שהסתערו על גבעת הקפיטול. טראמפ הוא הנשיא הראשון בתולדות ארצות הברית ששני הליכי הדחה נפתחו נגדו, כשהקודם נפתח בשל בקשתו מנשיא אוקראינה לפתוח בחקירה נגד בנו של ביידן.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מדבר על תכניתו הכלכלית בבית הלבן. 23 בינואר 2021. AP
תמך בדחיית המשפט. ביידן מפרט על תכניתו הכלכלית, אמש/AP

אם טראמפ אכן יורשע באישומים נגדו והליך ההדחה יושלם, הוא לא יוכל להתמודד שוב לנשיאות כפי שאמר שייתכן שיעשה כבר בבחירות 2024. גורלו של טראמפ תלוי רבות במנהיג המיעוט הרפובליקני מיץ' מקונל, שיכול להשפיע על הנציגים הרפובליקנים לכאן ולכאן. מקונל אמר השבוע כי ההמון שביצע את המהומות "הוזן בשקרים" על ידי טראמפ ואחרים.

עבור מקונל, שאותת כי הוא פתוח להרשעתו של טראמפ והצהיר כי באופן אישי הוא מאמין כי הנשיא לשעבר אכן ביצע עבירות, ההסכם לעיכוב המשפט טומן בחובו יתרונות פוליטיים. הדחייה מאפשרת לו לטעון כי ההליך היה הוגן, שכן הוא נתן לטראמפ מספיק זמן להכין את הגנתו, ובנוסף היא קונה עוד זמן עבור מקונל ורפובליקנים אחרים לשקול כיצד הם יצביעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully