וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון: ראיות לכך שמוטציית הקורונה הבריטית קטלנית יותר

ראש ממשלת בריטניה עדכן כי עלה קשר אפשרי בין הידבקות בזן החדש לשיעור תמותה גבוה יותר, אך החיסונים עדיין נמצאו יעילים נגדו. ממוצע המתים בקרב חולים בשנות ה-60 לחייהם עלה מ-1% ל-1.3%-1.4%

בווידאו: ג'ונסון מודיע כי בריטניה נכנסת לסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר הערב (שישי) שנמצאו ראיות העשויות להעיד על כך שמוטציית הקורונה הבריטית קטלנית יותר. עם זאת, הבהיר כי החיסונים המאושרים בבריטניה, של אסטרהזניקה ופייזר, עדיין מוכחים כיעילים נגד הזן החדש. התפשטותו המהירה הובילה לסגר ולהאצת מבצע החיסונים בממלכה.

"מלבד להתפשטותה המהירה יותר, נראה כעת שיש ראיות לכך שהמוטציה החדשה עשויה להיות קשורה לשיעור תמותה גבוה יותר", עדכן. מהמחקרים האחרונים בממלכה עלה כי שיעור מקרי המוות בקרב חולים בשנות ה-60 לחייהם טיפס מ-1% ל-1.3%-1.4%.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון, 22 בינואר 2021. AP
"מערכת הבריאות תחת לחץ". ג'ונסון, היום/AP

היועץ הראשי לענייני מדע, פטריק ולאנס, אמר שהראיות על שיעור התמותה עדיין "אינן מוצקות", ומגיעות מ"שורת חלקיקים קטנים של מידע". לדבריו, ישנה אי-וודאות גדולה בנוגע למידע. הוא הוסיף שהפער בשיעור התמותה נעלם לאחר שהחולים מתאשפזים בבית חולים, אך יש סימנים לכך שנשאי המוטציה הבריטית בסכנה גבוהה יותר באופן כללי.

ארגון הבריאות העולמי סירב להתייחס לאמירתו של ג'ונסון. מריה ון קרחובה, בכירה בארגון, אמרה בתגובה כי לארגון "עדיין אין את המידע המדובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully