וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין למסעדנים: ייתכן שתחזרו לפעול באמצע פברואר

בפגישה שעליה נודע לוואלה! NEWS הגיעו להסכמה לפתיחת המסעדות לקהל ב-15 בחודש הבא, אם התחלואה הקשה תתמתן עד לסיום הסגר. "זקוקים לזמן היערכות לפתיחת העסקים והמודל העסקי שלנו, אינו מאפשר לפעול בתפוסות פחותות מ-50% בפנים ו-75% בחוץ", אמר מנכ"ל איגוד המסעדות

בווידאו: מסעדות, חנויות ומקומות בילוי סגורים במהלך הסגר/צילום: AP ורויטרס

הנהלת איגוד המסעדות והברים נפגשה היום (חמישי) עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והממונה על בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס, ודנה איתם במתווה פתיחה אפשרי לתעשיית המסעדות והברים. בהינתן והתחלואה הקשה תתמתן עד לסיום הסגר, השר דיבר על 15 בפברואר כמועד ריאלי לפתיחת המסעדות להושבת קהל.

המתווה שהוצע לפתיחת המסעדות, מתייחס לכמות המתחסנים ובפרט לסיום החיסון של האוכלוסייה שנמצאת בסיכון, כפרמטר מרכזי לפתיחת העסקים. המסעדות סגורות ברצף מאז 18 בספטמבר להושבת קהל.

מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן אמר כי "בשבוע הבא נגיע עם משרד הבריאות למתווה מוסכם לפתיחת העסקים שלנו להושבת קהל. לא מן הנמנע שנוכל לפתוח את המסעדות, להושבת קהל כבר ב-15 בפברואר". הוא הדגיש כי האפשרות לטייק אווי יפתח מיד עם סיום הסגר.

מסעדות סגורות בתל אביב סוכות 2020. ראובן קסטרו
המסעדות סגורות ברצף מאז 18 בספטמבר להושבת קהל. מסעדה סגורה בת"א, בסגר הקודם/ראובן קסטרו

השף חיים כהן, שנכח בפגישה עם האוצר, אמר לאחר מכן כי "הדגשנו בפני השר שאנחנו זקוקים לזמן היערכות לפתיחת העסקים ושהמודל העסקי שלנו איננו מאפשר לנו לפעול בתפוסות פחותות מ-50% הושבה בפנים ו-75% בחוץ". הוא הוסיף כי "לתחושתי, השר מבין זאת היטב. ננסה להגיע למתווה מוסכם בשבוע הבא, שיאזן בין הרצון לשמור על בריאות הציבור, לבין ההיתכנות העסקית של המסעדנים".

המסעדן יקיר ליסצקי, מהמסעדות רעמסס, בוקסא ועוד, אמר כי "אי אפשר להתייחס לחלל הפנימי כמו לשטח החיצוני שפוטנציאל ההדבקה בו פחות. מודל האקורדיון לא נכון לתחום המסעדנות, וגרם לנו נזק כלכלי רב". הוא הוסיף כי "אני מאוד מקווה לפתוח את עסקי בקרוב, ולפגוש את העובדים והלקוחות האהובים שלי".

מתווה המסעדנים: חזרה לפעילות - עם חיסון 80% מהאוכלוסייה

נציגי הארגון מציעים מתווה חזרה הדרגתי לפעילות הענף המעסיק כ-50 אלף עובדים. המתווה שהציגו כולל ארבעה שלבים. החזרת האפשרות לאיסוף מזון (טייק אוויי) ממסעדות מיד בתום הסגר המהודק; החזרת האפשרות להושבת סועדים בתפוסה של 50% בפנים ו-75% בחוץ החל מ-10 בפברואר, לאחר שהאוכלוסייה בסיכון תחוסן בשתי מנות; לאחר שיחוסנו יותר מחמישה מיליון בני אדם בשתי מנות, - הגדלת התפוסה בחללים הפנימיים לשיעור של 75% בפנים, ו-100% בחוץ; וחזרה לפעילות רגילה בסיום החיסון של 80% מהאוכלוסייה.

בעקבות תחלואת הקורונה | מסעדה סגורה בתל אביב. ראובן קסטרו
"ננסה להגיע למתווה מוסכם בשבוע הבא". מסעדה סגורה בתל אביב, בסגר הקודם/ראובן קסטרו

בפנייה לראש הממשלה ציינו נציגי הארגון כי תעשיית המסעדות והברים, המונה כ-3,000 עסקים, סגורה לחלוטין מזה ארבעה חודשים, למעט פעילות שירות משלוחים המתאפיינת לדבריהם ברווחיות נמוכה ואף הפסדית.

על פי נתוני האיגוד, מאז פרוץ המשבר כ-4,000 מסעדות וברים נסגרו. מדובר במספר גבוה משמעותית מאשר בשנה רגילה, שכן ענף המסעדנות נחשב ל"מסוכן" יותר ומאופיין בשיעור גבוה של סגירת עסקים. להערכת האיגוד, כ-2,000 עסקים נוספים צפויים להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully