וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 5.4 שמקורה בקפריסין הורגשה בישראל

21.1.2021 / 16:47

הרעש הורגש גם גם בסוריה ובלבנון. תושבים בחיפה ובטבעון אמרו כי חשו ברעידה, אך לא דווח על נפגעים או על נזק

בווידאו: הפסקת דיון בפרלמנט של קפריסין בעקבות רעידת האדמה/מתוך יוטיוב

רעידת אדמה שמקורה בקפריסין הורגשה היום (חמישי) בישראל, סוריה ולבנון. לפי דיווחים, הרעידה הייתה בעוצמה 5.4. עד כה לא דווח על נזק או נפגעים. בעקבות הרעידה, בפיקוד העורף פרסמו מחדש את ההנחיות לרעידות אדמה.

תושבים בחיפה ובטבעון אמרו כי חשו ברעידה. "זה הרגיש כאילו החדר נסע אחורה", סיפרה תושבת חיפה המתגוררת סמוך לאחד מהוואדיות בכרמל, ושלדבריה חשה ברעידה בבירור. "החדר, הדירה, הבניין, זה הרגיש שהכל זז".

אריאל, סטודנטית בת 23 המתגוררת סמוך לקרית הטכניון בחיפה סיפרה לוואלה! News כי "זה היה די מפחיד. ישבתי ולמדתי ופתאום הכל רעד והכוס על השולחן זזה לבד. התקשרתי לחברה שלי, שכנה וגם היא הרגישה שהבניין שלהם רועד".

הודעה על הפסקת הדיון בפרלמנט בעקבות רעידת האדמה 21 בינואר 2021. טוויטר, אתר רשמי
הרגע בו הופסק הדיון בפרלמנט בקפריסין עקב רעידת האדמה, היום/אתר רשמי, טוויטר
מקור רעידת האדמה בקפריסין 21 בינואר 2021. Google Earth, אתר רשמי
מקור רעידת האדמה בקפריסין/אתר רשמי, Google Earth

"הרגשנו את הרעידה חזק מאד, פה לא זוכרים משהו כזה", סיפרה אפי, תושבת לרנקה. "הרעידה באה בשני גלים, אחד אחרי השני, כל העניין נמשך בערך דקה. לא מוכר פה דיווח רשמי על נזק".

"הרגשתי את הבנין זז מצד לצד", אמרה ליזי איאונידו, המתגוררת בקומה רביעית של בנין מגורים במרכז ניקוסיה, בירת קפריסין. "כמו לרבים אחרים כאן, אין לי ניסיון עם רעידות אדמה, אז חייבת לומר שזה היה מעט מפחיד. אבל מה שאנחנו מבינים משירותי הכבאות זה שאין נפגעים בנפש. צריך גם לזכור שאנחנו בסגר אז לא הרבה אנשים מסתובבים בחוץ".

בחודש שעבר הורגישה רעידת אדמה באזור צפון הארץ. לפי המכון הגיאולוגי, מקור הרעש היה צפון-מערבית לקפריסין, במרחק 436 קילומטרים מנהריה, שם הורגשה הרעידה בשעה 14:45 בעוצמה 5.2. תושבי חיפה, טבריה, נוף הגליל ואפיקים דיווחו כי חשו באי היציבות למשך כחמש שניות.

רעש האדמה הורגש גם בטורקיה, שם דווח על רעידה בעוצמה 5.5 מול חופי אנטליה. בתקשורת הטורקית נמסר כי רעידת האדמה הורגשה באנטליה ובמחוזות שכנים. לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים או נזק למבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully