וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה שמקורה ליד קפריסין הורגשה באזור הצפון

תושבי חיפה, טבריה, נוף והגליל ויישובים נוספים דיווחו כי חשו ברעידת האדמה למשך כחמש שניות, בשני גלים. "המנורות והכורסה ממש זזו. אנשים רצו למטה בחדר המדרגות", סיפרו. לפי המכון הגיאולוגי, מקור הרעש היה צפון-מערבית לקפריסין, שם הורגשה בעוצמה 5.2. תיעוד

בווידאו: רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ/צילום: אהרון מוסייב

רעידת אדמה הורגשה היום (שבת) באזור צפון הארץ. לפי המכון הגיאולוגי, מקור הרעש היה צפון-מערבית לקפריסין, במרחק 436 קילומטרים מנהריה, שם הורגשה הרעידה בשעה 14:45 בעוצמה 5.2. תושבי חיפה, טבריה, נוף הגליל ואפיקים דיווחו כי חשו באי היציבות למשך כחמש שניות.

"חשנו בשני גלים", סיפר לוואלה! NEWS חן, שביקר אצל משפחתו בכרמל. "דיירים יצאו מהבניין", הוסיף. לדבריו, "הגל הראשון היה רגוע ורבנו בינינו אם מדובר ברעידת אדמה או לא. לאחר כמה שניות היה גל שני שהרגשנו אותו הרבה יותר חזק. המנורות התלויות והכורסה שישבתי עליה ממש זזו. אנשים רצו למטה בחדר מדרגות. קרובי משפחה משאר העיר התקשרנו אלינו לוודא כי שגם אנחנו הרגשנו את רעידת האדמה. מדובר בתופעה מפחידה".

רעש האדמה הורגש גם בטורקיה, שם דווח על רעידה בעוצמה 5.5 מול חופי אנטליה. בתקשורת הטורקית נמסר כי רעידת האדמה הורגשה באנטליה ובמחוזות שכנים. לא היו דיווחים מיידיים על נפגעים או נזק למבנים.

מקור רעידת האדמה שהורגשה בצפון הארץ, קפריסין, 5 דצמבר 2020. צ, צילום מסך
מקור רעש האדמה צפונית לקפריסין/צילום מסך, צ

רעידת האדמה האחרונה שהורגשה באזור ישראל התרחשה ביוני. אז, רעידת אדמה בעוצמה 5.2 התרחשה בים האדום, כ-220 ק"מ דרומית-מערבית לאילת. חודש קודם לכן הורגשו שתי רעידות אדמה בצפון הארץ בתוך שעה. הראשונה והחזקה מבין השתיים, בעוצמה 3.2, התרחשה כ-14 קילומטרים צפון מזרחית לבית שאן.

בחודש אוגוסט עלו מסקנות קשות על מדיון הוועדה לביקורת המדינה בנושא המוכנות למשבר, שהתכנס כשנתיים לאחר פרסום דוח ביקורת מיוחד של מבקר המדינה הקודם, השופט בדימוס יוסף שפירא, בנושא מוכנות המדינה לרעידות אדמה - תשתיות לאומיות ומבנים.

"זה אחד המקרים הקשים, אותו דיון כמו שלפני שנתיים ואותן מסקנות ושום דבר לא משתנה כי זה כנראה לא דחוף", אמר יו"ר הוועדה עפר שלח (יש עתיד). "התחזיות של המכון הגיאולוגי ושל גיאולוגים מומחים נופלות על אוזן ערלה. כמעט לא קרה כלום לא רק מאז הדוח האחרון, אלא הרבה שנים קודם לכן. אני לא יודע איזה נזק ואיזה תרחיש יתממש, אבל זה יהיה יותר מקורונה, וכמה זה קורונה אנחנו יודעים. זה שזה מיליארדים וחיים של בני אדם ונזק שייקח חודשים ושנים לשקם אותו זה ברור לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully