וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לקופות החולים: היערכו לחסן נשים בהיריון

19.1.2021 / 19:04

המשרד הורה להתכונן לפתיחת האפשרות לזימון תורים בעקבות הצטברות מקרי תחלואה קשה בקרב נשים בהיריון. קופת חולים לאומית תחל במתן החיסונים כבר מחר. "יש אצלן שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה מבאוכלוסיית גיל דומה"

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

משרד הבריאות הורה היום (שלישי) לקופות החולים להיערך לפתיחת זימון תורים לחיסון לנשים בהיריון, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. קופת חולים לאומית תחל במתן החיסונים כבר מחר. ההנחיה באה ברקע הצטברות מקרי תחלואה קשים ואשפוזים של נשים בהיריון.

"לאור עלייה במספר נשים הרות עם תחלואת קורונה קשה, פנה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התעדוף בראשות ד"ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן", הודיעו. "לאחר הדיון בקרב המומחים, ועדת התעדוף גיבשה הצעתה לנשים הרות שמעוניינות להתחסן".
 

מתן חיסונים לנגיף הקורונה בגני התערוכה, ת"א
 28 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
תחילת המבצע לנשים בהיריון - כבר מחר. מתחם חיסונים בתל אביב/ראובן קסטרו

במשרד הדגישו כי ההמלצה היא לקבל את החיסון גם בזמן היריון. "הוועדה ממליצה לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע להתחסן במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה", אמרו. "אצל נשים בהריון שנדבקות וחולות בנגיף הקורונה יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה מבאוכלוסיית גיל דומה".

גורם במשרד אמר מוקדם יותר היום כי הם בוחנים אם קיים עודף תחלואה בקרב נשים בהיריון ביחס לאוכלוסייה הכללית, ואם הריבוי באשפוזן קשור בהתפשטות הזנים האחרים של הקורונה. לפי אותו גורם, המוטציות השונות אינן משפיעות על תחלואה קשה בקרב נשים בהריון, אך מחקרים מראים כי היריון הוא זרז למחלה קשה, בייחוד כשהיולדת סובלת ממחלות רקע. במשרד הורו בנוסף לרצף גנטית את בדיקות הקורונה של הנשים ההורות והיולדות המאושפזות במצב קשה.

הצטברות תחלואה חריגה

עשרות נשים בהיריון התאשפזו לאחר שחלו בנגיף, מתוכן שבע במצב אנוש. המועצה הלאומית לרפואת נשים קראה הבוקר לנשים להתחסן נגד קורונה לפני כניסה להיריון, כמו גם לזוגות בטיפולי פוריות ולנשים מניקות, ומומחים שונים הצטרפו לקריאה.

במועצה הבהירו כי "אין בסיס מדעי או עובדות המצביעות על פגיעה בפוריות כתוצאה מחיסון באמצעות החיסונים המוכרים", וכי לפי הערכות מומחים לא צפויה סכנה לתינוק היונק מחלב של אם מחוסנת. עוד הזהירו במועצה כי הנגיף עלול לגרום לנשים בהיריון לפתח מחלה קשה, לפגוע במהלך ההיריון או להוביל ללידה מוקדמת.

מחלקת קורונה בביה"ח איכילוב, ת"א 15 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שלוש נשים בהיריון אושפזו אתמול. מחלקת קורונה באיכילוב/ראובן קסטרו

בבתי החולים אושפזו אתמול שלוש נשים בהיריון במצב קשה עד קריטי, ובסך הכול, נרשמו חמישה מקרים כאלה בשבוע האחרון.

במקרה אחד, אישה בחודש השביעי להריונה, בת 35 ללא מחלות רקע, הועברה מבית החולים לניאדו שבנתניה אל המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה לאחר שחלה הידרדרות במצבה, המוגדר קריטי ולא יציב. זהו היריונה השביעי של האישה.

אישה נוספת בהיריון שהגיעה לבית החולים לניאדו עברה ניתוח חירום, וכעת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ-קורונה. עוד נודע כי גם בבית החולים שיבא אושפזה אישה בהיריון, בשנות ה-30 לחייה, כשהיא במצב קשה. האישה, בשבוע ה-21 להריונה, הועברה ממחלקת הקורונה למחלקת טיפול נמרץ לאחר שחלה החמרה במצבה. בבית החולים הסבירו כי היא נתמכת על ידי מכשיר לסיוע נשימתי, אך אינה מורדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully