וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר במשרד הבריאות: שוקלים לתעדף נשים בהריון במבצע חיסונים

19.1.2021 / 14:26

30 נשים הרות שנדבקו בקורונה נמצאות באשפוז, מהן 7 במצב אנוש, ולוואלה! NEWS כי נודע כבמשרד בוחנים לשנות את התיעדוף כדי להוריד את התחלואה. במועצה הלאומית לרפואת נשים המליצו גם לנשים מניקות להתחסן. במקביל, מבצע "לתת כתף" מתרחב, וקופות החולים הורשו לחסן בני 40

בווידאו: המלצה לחסן נשים המתכננות היריון או בטיפולי פוריות/צילום: דוברות שיבא

במשרד הבריאות שוקלים לתעדף נשים בהיריון במסגרת מבצע החיסונים נגד קורונה - כך אמר היום (שלישי) גורם במשרד הבריאות לוואלה! NEWS. זאת, בניסיון להוריד את התחלואה באוכלוסייה זו לאחר שעשרות נשים בהיריון שאובחנו עם קורונה התאשפזו, מתוכן שבע במצב אנוש.

כמו כן, במשרד בוחנים האם ישנו עודף תחלואה בקרב נשים בהיריון ביחס לאוכלוסייה הכללית, והאם הריבוי באשפוזן קשור בהתפשטות הזנים האחרים של הקורונה. לפי אותו גורם, המוטציות השונות אינן משפיעות על תחלואה קשה בקרב נשים בהריון, אך מחקרים מראים כי היריון הוא זרז למחלה קשה, בייחוד כשהיולדת סובלת ממחלות רקע.

כמו כן, במשרד הבריאות הורו לרצף גנטית את בדיקות הקורונה של הנשים ההורות והיולדות המאושפזות במצב קשה.

מתן המנה השנייה של החיסון לדיירי משען ברמת אפעל 13 בינואר 2021. ראובן קסטרו
חיסון דיירי בית האבות משען ברמת אפעל, לפני שבוע/ראובן קסטרו

המועצה הלאומית לרפואת נשים קראה הבוקר לנשים להתחסן נגד קורונה לפני כניסה להיריון, כמו גם לזוגות בטיפולי פוריות ולנשים מניקות, ומומחים שונים הצטרפו לקריאה.

במועצה הבהירו כי "אין בסיס מדעי או עובדות המצביעות על פגיעה בפוריות כתוצאה מחיסון באמצעות החיסונים המוכרים", וכי לפי הערכות מומחים לא צפויה סכנה לתינוק היונק מחלב של אם מחוסנת. עוד הזהירו במועצה כי הנגיף עלול לגרום לנשים בהיריון לפתח מחלה קשה, לפגוע במהלך ההיריון או להוביל ללידה מוקדמת.

בסיכום מסמך שהופץ, המליצה המועצה לאפשר מתן חיסון לנשים הרות המעוניינות בכך, במיוחד אם הן בקבוצת סיכון, תוך התייעצות עם רופא מטפל. "יש לדעת שהסיבה היחידה שבעת הזאת אין המלצה גורפת לחיסון נשים הרות הינה העובדה שמחקרי הבטיחות של החיסון החריגו מלכתחילה נשים הרות, ולכן לא הוכחה הבטיחות המלאה של החיסון בהקשר לנזק להריון ואו לעובר המתפתח", הודגש. עם זאת, במועצה אמרו גם כי אישה הרה שאינם בסיכון גבוה לחשיפה לנגיף יכולה לדחות את החיסון לשליש השני להריון או לאחר הלידה.

עוד בוואלה!

מבצע החיסונים מתרחב לבני 40 ומעלה, לראשונה: המלצה לחסן נשים בהיריון

לכתבה המלאה

מומחים הצטרפו לקריאת המועצה. פרופ' רוני מימון, יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה ומנהל אגף נשים ויולדות בבית החולים אסף הרופא, אומר לוואלה! NEWS כי לא נמצא קשר בין הפגיעה בנשים בהיריון למוטציות של הנגיף, אלא שגל התחלואה הנרחב מגיע גם לאנשים צעירים. "את כל מה שאנחנו רואים היום בארצות שונות חוו כבר בגל הראשון. אנחנו מכירים את התופעות האלו מהספרות וזה לא חדש לנו", אמר פרופ' מימון. "אני ממליץ לנשים שמתכננות הריון לחכות לחיסון ואז להיכנס להריון בטוח. אם כבר האישה בהריון, אין חשש להמשיך עם ההליך של החיסון".

מנהלת אגף אם וילוד בבית החולים שערי צדק בירושלים, פרופ' סורינה גריסרו גרנובסקי, אומרת כי ככלל לאישה בהיריון יש סיכוי גדול יותר לחלות בקורונה מאשר לנשים שאינן נמצאות בהיריון. "היריון זה לחץ נשימתי וחיסוני, זה מאמץ גופני לא קל", היא הסבירה בשיחה עם וואלה! NEWS. "[אנחנו] לא יודעים אם זה קשור למוטציות כרגע, אנחנו בהתחלת אירוע - מתחילת המגיפה לא היינו עם כל כך הרבה נשים בהיריון חולות קשה".

פרופ' גילי רגב-יוחאי מהמרכז הרפואי שיבא קראה גם לנשים בהיריון להתחסן. "כרגע הנתונים וניהול הסיכונים הוא כזה שלי לפחות מאוד ברור שכדאי להתחסן בהיריון - לפני היריון, בתחילת היריון, בסוף היריון - המחלה קשה, אנחנו רואים את זה בימים האלה", אמרה פרופ' רגב-יוחאי. "המחלה הזאת קשה גם לנשים בהיריון, בימים האחרונים יש לנו מקרים קשים של נישם בהיריון. מבחינת ניהול הסיכונים - בין לקבל חיסון שלפחות ברמה תיאורטית הרבה פחות מסוכן מחיסונים אחרים שאנחנו כן נותנים בהיריון אם זה חיסון לשפעת או אם זה שעלת, אני חושבת שאם אני הייתי בהיריון אז בהחלט הייתי [מתחסנת]".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully