וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חיות המחמד חוזרות: משפחת ביידן נכנסת לבית הלבן

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 10:48

הנשיא ג'ו עבר לגור במתחם עם ג'יל רעייתו, יחד עם שני הכלבים מייג'ר וצ'אמפ, אחרי שטראמפ היה הנשיא הראשון זה 100 שנה שלא החזיק בחיות מחמד. הגברת הראשונה תמשיך לעסוק בהוראה, וביידן יידרש להתמודד עם החקירה של בנו האנטר. הכירו את המשפחה הנשיאותית החדשה

בווידאו: טקס ההשבעה של ביידן כנשיא ה-46 של ארה"ב/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל הם הדיירים החדשים בבית הלבן החל מהשבוע ועד 2025 לפחות. ביידן שם את משפחתו במוקד לאורך הקריירה הפוליטית הממושכת שלו, ובקמפיין הנשיאות שלו הם היו תחת אור הזרקורים. חלקם יצרו שערוריות, אבל אחרים היו פורצי דרך.

ג'יל, פרופסורית לאנגלית, מתכננת לשנות את התפקיד המסורתי של הגברת הראשונה. ד"ר ב', כפי שהיא מכונה על ידי תלמידיה, מתכננת להמשיך לעבוד במשרה מלאה ביגוד לגברות ראשונות הנוהגות למלא תפקידים טקסיים לצד בעליהן הנשיאים.

היא צפויה לעבוד על סוגיות חינוכיות ולהשיק מחדש את תכנית "כוחות מאוחדים" לטובת משפחות של אנשי צבא. היא החלה בה יחד עם הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה ב-2011.

הזוג נפגש ב-1975, כמה שנים אחרי שהסנאטור מדלוואר חווה טרגדיה קשה - אשתו ובתו נהרגו בתאונת דרכים. ביידן מרבה לתאר את אשתו השנייה בתור מי "שאיחדה אותנו מחדש". הם התחתנו ב-1977 והיא הייתה אימא לבניו מהנישואים הקודמים האנטר ובו, ששרדו את תאונת הדרכים. יש להם גם בת משותפת, אשלי.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל נכנסים לראשונה לבית הלבן. 20 בינואר 2021. רויטרס
הלכו יד ביד לאורך הקמפיינים הנשיאותיים. ג'יל וג'ו ביידן נכנסים לבית הלבן/רויטרס

בזמן גידול הילדים, ג'יל בת ה-69 סיימה שני תארים, ובסופו של דבר גם קיבלה תואר דוקטור בחינוך. היא תמכה בג'ו בקמפיינים הקודמים שלו לנשיאות והייתה אחת התומכות הנלהבות והנמרצות שלו בזמן ההתמודדות האחרונה.

ביידן מרבה לומר כיצד היחסים עם בניו עזרו לו להתמודד עם האבל ולבנות את הקריירה הפוליטית שלו, כמו גם בזמן הנישואים שלו עם ג'יל. במשך שנים, כשהיה סנאטור, הוא נסע ברכבת, שעתיים בכל כיוון, מביתו בדלוואר לוושינגטון כדי לגדל את האנטר ובו.

בו נתפס כמי שירש את הקריירה הפוליטית של אביו ואת כישוריו. הוא שירת בעיראק והיה התובע הכללי של דלוואר, אך מת מסרטן במוחו ב-2015 בגיל 46, פחות משנתיים לאחר שאובחן. ביידן מרבה להתייחס אליו בנאומיו הפוליטיים, והוא מבקר בקביעות בקברו, כמו באלו אשתו הראשונה ובתו.

ג'ו ביידן מתחבק עם רעייתו לצד ילדיו במהלך טקס ההשבעה לנשיאות מול גבעת הקפיטול 20 בינואר 2021. רויטרס
ביידן מרבה לדבר על הילדים שלו. האנטר ואשלי בהשבעה/רויטרס

בנו הנוסף, האנטר, נותר הרחק מאור הזרקורים. הוא סבל מבעיות שתייה והתמכרות לסמים, והודח משירות מילואים בצי ב-2014 אחרי שבדמו נמצאו שרידי קוקאין. דונלד טראמפ הרבה לתקוף אותו לקראת הבחירות בנובמבר בשל עסקיו עם אוקראינה וסין, והוא נתון לחקירה של הרשויות.

האנטר, בן 50, חי כיום בלוס אנג'לס ועוסק באומנות. הוא הודה כי פעל בשיקול דעת לקוי בחלק מעסקאותיו, אך הכחיש כי עבר על החוק. אביו ממשיך לעמוד לצדו ולתמוך בו.

"אני גאה. אני גאה בבן שלי", אמר ביידן בעת העימות האחרון מול טראמפ, שתקף את האנטר על שימושו בקוקאין.

ג'יל ביידן והכלבים צ'אמפ ומייג'ור. מתוך הטוויטר של ג'יל ביידן, אתר רשמי
קאמבק כלבי אחרי 4 שנים. ג'יל עם צ'אמפ ומייג'ור/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של ג'יל ביידן

אחרי שטראמפ היה הנשיא הראשון זה יותר ממאה שנה שלא החזיק בכלב בבית הלבן, הביידנים מביאים שניים עמם.

צ'מפ ומייג'ור, שני רועים גרמנים, ייכנסו מחר לבית הלבן, יחד עם חתול ששמו לא ידוע. צ'מפ הצטרף למשפחה ב-2008, ועשור לאחר מכן היא אימצה את מייג'ור. לפי הצוות של ביידן, מייג'ור יהיה הכלב המאומץ הראשון החי בבית הלבן.

במהלך הקמפיין, השניים הופיעו בפרסומת שהזהירה את הבוחרים "לבחור את בני האדם שלכם בחוכמה", וכללה קטעים שבהם טראמפ לועג לרעיון של חיית מחמד נשיאותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully