וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאדמה 9 ימים: סין מנסה לחלץ 12 כורים לכודים

22 פועלים נלכדו בעומק של 540 מטר במכרה במחוז שאנדונג, ו-12 מהם הצליחו ליצור קשר עם המחלצים דרך מכתב ששלחו מבטן האדמה. הם מזהירים כי מפלס המים עולה, וכי הם זקוקים בדחיפות למזון ותרופות. כמה מהם פצועים

בווידאו: צוותי חילוץ בסין מנסים לחלץ 12 כורי זהב הלכודים זה תשעה ימים/צילום: רויטרס

צוותי חילוץ בסין מנסים להגיע ללפחות 12 כורי זהב הלכודים זה תשעה ימים, והיום (שלישי) הם קדחו כמה חורים חדשים. אספקת המזון הולכת ואוזלת, ועליית מפלס המים מאיימת על הישרדותם. 22 פועלים נלכדו בעומק של 540 מטר במכרה הושאן ליד יאנטי במחוז שאנדונג שבמזרח סין, אחרי פיצוץ שפגע בכניסה אליו.

אחרי ימים ללא סימני חיים, חלק מהכורים הלכודים הצליחו לשלוח פתק המחובר לכבל מתכת, שאותו זרקו המחלצים למכרה ביום ראשון. הכורים התחננו לעזרה, וכתבו כי 12 מהם נותרו בחיים, אולם הם מוקפים במים וזקוקים בדחיפות לאספקה רפואית. לפי המכתב, כמה מהם פצועים.

בשיחת טלפון שקיימו בהמשך עם הכורים עלה כי 11 מהם היו בעומק של 540 מטר מתחת לאדמה, וכורה אחר, ככל הנראה לבדו, היה לכוד מאה מטר עמוק יותר. מצבם ומיקומם של עשרת הכורים הנוספים לא ידועים.

פעולות לחילוץ כורי זהב במכרה במחוז שאנדונג, סין, 19 בינואר 2021. GettyImages
כמה מהכורים פצועים. פעולות החילוץ במכרה, היום/GettyImages
פעולות לחילוץ כורי זהב במכרה במחוז שאנדונג, סין, 19 בינואר 2021. GettyImages
עליית מפלס המים מאיימת על הישרדותם של הכורים/GettyImages

כוחות ההצלה כבר חפרו שלוש תעלות ושלחו מזון, תרופות, נייר ועפרונות במורד פירים צרים, שמהווים קווי חיים לכורים הלכודים. עם זאת, צ'ן פיי, בכיר בעירייה, אמר כי ההתקדמות איטית משום שסוג הקרקע שסביב המכרה הוא בעיקר גרניט.

"יש הרבה מים בפיר שעשויים לזרום לפתח ולהוות סכנה לעובדים הלכודים", אמר אתמול צ'ן. הוא הוסיף כי אספקת המזון הנוכחית תספיק רק לעוד יומיים. היום כבר נחפרו עוד שלושה ערוצים על ידי עשרות מחלצים והוקם קו טלפון.

לפי הרשויות במחוז, צוותי החילוץ איבדו זמן יקר מאחר שלקח יותר מיום לדווח על התאונה. מזכיר המפלגה הקומוניסטית המקומי וראש העיר פוטרו בשל העיכוב ונפתחה חקירה רשמית לקביעת סיבת התאונה.

תאונות כרייה שכיחות בסין. לתעשייה יש היסטוריה בטיחותית ירודה והאכיפה של התקנות חלשה.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • כורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully