וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור ל"אביב הערבי", בתוניסיה חוזרים רחובות: "רוצים עבודה וכבוד"

18.1.2021 / 19:29

כאלף איש נעצרו בימים האחרונים, רבים מהם נערים, והמחאה על האבטלה והמצב הכלכלי הקשה הגיעה גם לבירה תוניס. אך ללא אג'נדה ברורה או הנהגה פוליטית, לא ברור אם המחאה תדעך כמו בסבבים קודמים מאז 2011. "הם קוראים לכל מי שמפגין נגד המערכת גנב"

בויידאו: עשור לאביב הערבי בתוניסיה/צילום: רויטרס

עשרות מפגינים התאספו היום (שני) במרכז תוניס, אחרי שלושה לילות של מחאות ברחבי המדינה שהובילו לכאלף עצורים. "באנו באור יום", צעקו המשתתפים בהפגנה, על רקע ציון עשור למהפכה שהובילה להפלתו של הרודן בן עלי אך למעט מאוד הישגים ממשיים עבור התושבים.

הזעם על האבטלה הממושכת והשירותים הציבוריים הירודים גובר, אך ללא אג'נדה ברורה, הנהגה פוליטית או תמיכה של המפלגות המרכזיות, לא ברור אם ההפגנות יצברו מומנטום או יגוועו, כפי שקרה בסבבי מחאה רבים מאז 2011.

תוניסיה חוותה משבר כלכלי עוד לפני המכה שהנחיתה מגיפת הקורונה בשנה שעברה, שהחריבה את ענף התיירות והובילה לסגירת עסקים רבים אחרים. דובר מטעם משרד הפנים אמר כי רק אתמול נעצרו 632 איש ב"מהומות" ברחבי המדינה, שכללו מעשי ביזה ותקיפת רכוש. עוד נמסר כי רוב העצורים היו בני 15 עד 20.

הפגנות בעיר הבירה תוניס, תוניסיה, 17 בינואר 2021. רויטרס
מיואשים מהמצב. מפגינים בבירה תוניס, הלילה/רויטרס

בשדרות בורגיבה במרכז הבירה, שלאורכה נמצאים משרדי ממשלה ומוקד המחאות ב-2011, קראו המפגינים לשחרור העצורים.

"הם קוראים לכל מי שמפגין נגד המערכת גנב. אנחנו באים עם פנים חשופות באור יום ולא בלילה כדי לומר שאנחנו רוצים עבודה. אנחנו רוצים כבוד", אמרה סוניה, סטודנטית מחוסרת עבודה שלא מסרה את שם משפחתה.

המפגינים שהיו עמה צעקו "אל פחד, אל פחד, הרחובות שייכים לעם". במהלך היום הייתה הפגנה גם במנזל בוזין, סמוך לעיר סידי בוזיד שבה הצית את עצמו למוות מוכר הפירות מוחמד בועזיזי ב-2010. האירוע הצית את המהפכה בתוניסיה ואת גל "האביב הערבי" במדינות ערב.

הפגנות בעיר הבירה תוניס, תוניסיה, 17 בינואר 2021. רויטרס
"אל פחד, אל פחד, הרחובות שייכים לעם"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully