וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בים התיכון, ארדואן הגיע לביקור פתע בתוניסיה

25.12.2019 / 23:58

נשיא טורקיה, שמשקיע מאמצים רבים בחתימה על הסכמים עם מדינות שלחופי הים, דן עם הנשיא המקומי במצב בלוב. ארדואן, התומך בממשלה בטריפולי, שוקל לשלוח כוחות צבא למדינה, במהלך שמדאיג את רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיע היום (רביעי) לביקור פתע לתוניסיה, המנהיג הזר הראשון המגיע למדינה אחרי הבחירות לנשיאות שבסיומן עלה לשלטון קייס סעיד. הביקור מגיע בזמן של מתיחות גוברת בים התיכון, כשאנקרה מגבירה את מאמציה לחתום על הסכמים עם מדינות שלחופיו, כשהיא מצויה במחלוקת עם יוון סביב המשאבים שלחופי קפריסין המפולגת.

ארדואן, המלווה בשרי החוץ וההגנה שלו, כמו גם בראש המודיעין שלו, שוחח עם נשיא תוניסיה בהפסקת אש בלוב. במסיבת עיתונאים לצדו של סעיד, אמר ארדואן כי הוא מאמין שתוניסיה תוכל לתרום באופן "בעל ערך ובונה" להשגת יציבות בלוב. הוא הוסיף כי יש להגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי.

נשיא טורקיה ארדואן עם נשיא תוניסיה סעיד, תוניס 25 בדצמבר 2019. רויטרס
ביקור רשמי ראשון. ארדואן ונשיא תוניסיה, היום/רויטרס

בחודש שעבר חתמה טורקיה על הסכם גבולות ימי עם ממשלת לוב שבטריפולי, המוכרת על ידי הקהילה בינלאומית, במהלך שהכעיס את יוון. באתונה אומרים כי העסקה מפרה את החוק הבינלאומי, אך אנקרה טוענת כי היא נועדה להגן על זכויותיה באזור ומקיימת במלואה את החוקים הימיים.

כחלק משיתוף הפעולה המתרחב שלה עם לוב, שכנתה של תוניסיה, חתמה טורקיה גם על הסכם צבאי עם הממשלה בטריפולי, המונהגת על ידי ראש הממשלה פאיז א-סיראג'. ארדואן אמר כי טורקיה עשויה לשלוח חיילים לטריפולי כדי לתמוך בממשלה הנלחמת בגנרל חליפה חפתר שמבוסס במזרח המדינה. ביום שלישי אמר דוברו של ארדואן ייתכן שטורקיה תצטרך לנסח הצעת חוק בנושא, והוסיף כי הפרלמנט עובד על כך.

האפשרות שטורקיה תשלח כוחות ללוב מדאיגה גם את רוסיה, שתומכת בחפתר, ולפי דיווחים שונים, מסייעת לו גם עם שכירי חרב רוסים. לפי דוח חסוי של האו"ם, שהגיע לידי רויטרס בחודש שעבר, טורקיה כבר שלחה סיוע צבאי לממשלה בטריפולי חרף אמברגו נשק של האו"ם.

ארדואן אמר היום כי כ-5,000 לוחמי מיליציות מסודאן ומרוסיה משתתפים בלחימה בלוב, שנותרה בכאוס מאז שהרודן מועמר קדאפי הודח במלחמת אזרחים ב-2011, כחלק אירועי "האביב הערבי". הוא אמר כי ל"כוח וגנר", שמפעיל שכירי חרב רוסים, אין שום קשר ללוב

(עדכון ראשון: 14:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully