וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית תקבל משלוח של 5,000 חיסונים לקורונה מרוסיה

עודכן לאחרונה: 19.1.2021 / 10:22

המשלוח הכולל 5,000 חיסוני "ספוטניק 5", שנתרמו על ידי רוסיה ומיועדים בעיקר לצוותים הרפואיים ברשות, אמור היה להגיע היום - אך המסירה נדחתה למועד אחר בגלל תקלות בשינוע. ישראל רכשה בעבר מנות של החיסון הרוסי, אך לא צפויה להשתמש בהן

בווידאו: נתניהו מעדכן ששוחח עם הנשיא פוטין על אפשרות הבאת חיסון מרוסיה/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

משלוח ראשון של החיסון הרוסי, המיועד לתושבי הרשות הפלסטינית, שאמור היה להימסר היום (שלישי) במעבר אלנבי - נדחה למועד מאוחר יותר. המשלוח כולל 5,000 של חיסוני "ספוטניק 5", שיינתנו בעיקר לעובדי הצוותים הרפואיים ברשות, והוא התקבל כתרומה מרוסיה.

אף שמתן החיסונים תוכנן להתקיין היום, הרשות הפלסטינית עדכנה את ישראל כי הם לא יועברו עדיין לשטחה, וכי הסיבה לכך נעוצה בקשיים בשינוע החיסונים מרוסיה לירדן. מועד חדש להעברת החיוסנים טרם נקבע.

החיסון הרוסי נרשם ב-11 באוגוסט על ידי משרד הבריאות במדינה, והיה לחיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בעולם שהופק, נרשם ואושר רשמית על ידי משרד בריאות. בקהילה המדעית הבינלאומית התפתחה מחאה בעקבות ההכרזה על רישום החיסון ברוסיה, בעיקר מכיוון שלא פורסמו אז תוצאות המחקרים הקליניים שלו ואין עדויות לבטיחות, למינון יעיל, לסממנים ביולוגיים של תגובה חיסונית או ליעילות נגד נגיף הקורונה.

החיסון הרוסי נגד קורונה ספוטניק 5 שפותח במכון גמלאיה במוסקבה. AP
בקבוקונים המכילים את ספוטניק 5/AP

בחודש נובמבר אמרו ברוסיה כי ספוטניק, חיסון הדגל של המדינה הקרוי על שמו של הלוויין הראשון ששוגר לחלל, נמצא יעיל ב-92% לפי תוצאות חלקיות. ספוטניק, שניתן בשתי זריקות, הוא חיסון אחד משניים שקיבלו את אישור הרגולציה המקומית, על אף שהניסויים הקליניים טרם הושלמו. חיסון שלישי נמצא בפיתוח.

עוד בוואלה!

ישראל תשלם עשרות מיליוני דולרים על החיסון הרוסי - ולא תשתמש בו

לכתבה המלאה

מומחים רבים מסתייגים מהחיסון הרוסי, שכן הוא לא יקבל את אישור ה-FDA האמריקני או מקבילו האירופי, ואין עליו כמעט השגחה מחוץ לרוסיה. מנגד, בבית החולים הדסה עין כרם, שם נערך הניסוי לחיסון הרוסי, טוענים כי הוא בטוח יותר מאלו של פייזר ומודרנה. בבית החולים אומרים כי החיסון הרוסי מבוסס על חיסונים קודמים שהוכחו כיעילים, ואילו בחברות האמריקניות החיסון מושתת על טכנולוגיה חדשה, שמקודדת את מיקום הביות של הנגיף בתא ומבודדת אותו.

ישראל עצמה חתמה עסקה עם מוסקבה על רכישת חיסונים מרוסיה בתמורה לעשרות מיליוני דולרים - אך היא לא צפויה להשתמש בו. ממידע שהגיע לוואלה! NEWS עולה כי החיסון יירכש לצורך "דיפלומטי", במטרה לחזק את היחסים בין ישראל לרוסיה, ולא יהיה חלק ממלאי החיסונים עליו יסתמך משרד הבריאות במיגור המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully