וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים והמורים ראשונים: רוסיה החלה במתן חיסוני קורונה

עודכן לאחרונה: 5.12.2020 / 15:40

מוסקבה, מוקד המגיפה במדינה, החלה במבצע ההתחסנות ב"ספוטניק 5", חרף אזהרות המומחים מפני מהירות הפיתוח של החיסון. לפי ראש העיר, אלפים נרשמו כדי לקבל בחינם את החיסון המוגבל בשלב זה לעובדים חיוניים. ביממה האחרונה נשבר שיא במספר הנדבקים במדינה

בווידאו: תהליך ייצור החיסון נגד קורונה ברוסיה/צילום: רויטרס

מוסקבה החלה היום (שבת) במתן חיסונים לנגיף הקורונה ב-70 מרפאות בעיר, עם תחילת מבצע ההתחסנות המאסיבי הראשון ברוסיה והראשון בעולם. כוח המשימה למאבק בקורונה בעיר אמר כי החיסון "ספוטניק 5", ניתן לרופאים ולעובדי רפואה אחרים, מורים ועובדים סוציאליים משום שהם נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להיחשף למחלה.

"אתם עובדים במכון חינוכי ואתם בעדיפות עליונה לחיסון לקוביד-19, בחינם", נכתב במסרון שהגיע למורה בבית ספר יסודי במוסקבה. בירת רוסיה, שהיא מוקד המגיפה במדינה, רשמה 7,993 מקרים חדשים במהלך הלילה, בהשוואה ל-6,868 יום קודם לכן והרבה מעבר ל-700 המקרים בממוצע שאובחנו בתחילת ספטמבר.

"בחמש השעות הראשונות, 5,000 איש נרשמו להתחסן - מורים, רופאים, עובדים סוציאליים, אלו שהיום מסכנים הכי הרבה את חייהם", כתב אתמול ראש העיר סרגיי סוביאנין באתר האישי שלו. החיסונים מוגבלים לאנשים עד גיל 60, ואלו עם בעיות רקע, נשים בהיריון או שהיו חולים במחלות נשימה בשבועיים האחרונים - מנועים מלהתחסן. הוא אמר כי הרשימה תגדל עם הרחבת הזמינות של החיסונים במוסקבה, ביתם של 13 מיליון איש.

סגנית ראש ממשלת רוסיה, טטיאנה גוליקובה, אמרה אתמול כי המחוסנים צריכים להימנע ממקומות ציבוריים ולצמצם נטילת תרופות ושתיית אלכוהול, היכולים להחליש את המערכת החיסונית, למשך 42 הימים הראשונים שלאחר הזריקה הראשונה.

תחילת התחסנות נגד קורונה, מוסקבה, רוסיה, 5 דצמבר 2020. רויטרס
המומחים ספקנים לגבי החיסון. מתחסנת במרפאה במוסקבה, היום/רויטרס

רוסיה פיתחה שני חיסונים לקורונה, ושניהם טרם השלימו את השלבים הסופיים בניסוי. מומחים הביעו חשש מהקצב של פיתוח חיסונים והאישור הרגולטורי ותחילת ההתחסנות עוד לפני השלמת מבחני הבטיחות והיעילות. ספוטניק, שנרכש גם על ידי ישראל אך לא צפוי להינתן לציבור, ניתן בשתי מנות, בהפרש של 21 יום זו מזו.

יצרני החיסון הרוסי טוענים ליעילות של 95%, בדומה לאלו המפותחים על ידי חברות פייזר ומודרנה האמריקניות שממתינות לאישור הרשויות בארצות הברית ואירופה. בריטניה, הראשונה בעולם שאישרה לשימוש את החיסון של פייזר, אמורה להתחיל במבצע חיסונים משלה במהלך השבוע הקרוב.

התגובות בציבור ביחס לתחילת החיסונים היו חצויות. "אני בעד כי זאת אפשרות להיפוך מגמה, לצמצם את שיעור ההדבקה", אמר איגור קריבובוקוב, תושב העיר.

מנגד, סרגיי גרישין, תושב אחר, אמר כי הוא לא מתכנן להתחסן בקרוב. "התהליך הזה לוקח זמן. רק כמות קטנה של חיסונים יוצרה. שכולם יתחסנו, ואחרי זה - אני אשרוד", אמר.

תהליך ייצור החיסון נגד קורונה ברוסיה

05.12.2020. רויטרס
מספר הנדבקים ברוסיה הוא הרביעי בגובהו בעולם. יצור חיסוני ספוטניק/רויטרס

הנשיא ולדימיר פוטין הורה ביום חמישי על תחילת מבצע החיסונים. הוא אמר כי רוסיה תייצר שני מיליון מנות בימים הקרובים. באותו היום אמר שר הבריאות מיכאיל מורשקו כי כמאה אלף איש בסיכון גבוה כבר חוסנו.

מוסקבה סגרה את כל המקומות הציבוריים, כולל פארקים ובתי קפה, למעט משלוחים, בסוף מרץ, והמשטרה סיירה ברחובות אחר מפרי הכללים. ההגבלות הוקלו מאז אמצע יוני. באוקטובר הוטלו מחדש הגבלות מסוימות, כמו למידה מרחוק עבור חלק מתלמידי התיכונים, לצד הגבלה של 30% על מספר העובדים במשרדים.

בכל רוסיה אובחנו היום 28,782 איש, שיא יומי. מספר המאובחנים בה מאז תחילת המגיפה הוא 2,431,731, הרביעי בגובהו בעולם, ובתי החולים במדינה נתונים לעומס רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully