וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח אמ"ן: ישראל מובילה על מדינות העולם במספר חולים חדשים למיליון איש

עודכן לאחרונה: 19.1.2021 / 10:31

לפי דוח של אגף המודיעין, ישראל מובילה בתחלואה היומית על מדינות כמו ארה"ב, צרפת ובריטניה באופן יחסי למיליון איש. זאת, בעוד רק ביממה האחרונה אובחנו יותר מעשרת אלפים חולים במדינה. בבתי החולים מאושפזים 1,947 איש, מהם 277 מונשמים. הממשלה תדון בהארכת הסגר

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לביטול חובת הבידוד למתחסנים/צילום: לע"מ

ישראל מובילה על מדינות העולם במספר החולים היומי למיליון איש - כך עולה מדוח של אגף המודיעין בצה"ל המתפרסם היום (שלישי). לפי הדוח, מדינות עם תחלואה גבוהה כמו ארצות הברית, בריטניה ואיטליה, ניצבות מתחת לישראל בגרף התחלואה היחסי היומי. עם זאת, בישראל נרשם גם מספר בדיקות גבוה יותר בפער גדול מאשר במדינות אלה, בהתאם לאותו יחס, וכן מניין המתים מקורונה היומי הוא בין הנמוכים.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 10,021 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת - בשיא תחלואה יומי מאז פרוץ המגיפה. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-562,167. אתמול התבצעו כ- 100,693 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 10.2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 81,059. בבתי החולים מאושפזים 1,947 חולים, מתוכם 277 מונשמים ו-1,114 חולים קשה. נכון להיום, 4,049 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 5,616 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 63,516, מתוכן 9.1% היו חיוביות לנגיף.

לקריאת הדוח המלא

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית בפתח תקווה, ראשון/ראובן קסטרו

ברקע ההחמרה בתחלואה, הממשלה תתכנס היום לדיון בהצעה להאריך את הסגר המהודק בשבועיים נוספים. הסגר יוארך לפי המתכונת שבה התנהל הסגר המהודק עד כה, וייעשה נסיון לגבש רוב להחלטה. לפני כמעט שבועיים הוכרז הסגר המהודק למשך שבועיים, עם אפשרות להארכה בשבועיים נוספים.

שיאניות התחלואה בישראל על פי תכנית הרמזור הן עין קנייא, ביתר עילית, כוכב יעקב, בני ברק, אלעד, אבו גוש ומודיעין עילית. אחריהן ניצבים היישובים מעלה עירון, עין מאהל, קרית יערים, בית שמש, נחף, תפרח, דייר חנא, רכסים, מבוא חורון, עמנואל, פקיעין ובית אל.

במקביל להתפשטות התחלואה, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הבוקר כי ביממה האחרונה ניתנו כ-186 אלף חיסונים, שיא במספר החיסונים שחולקו מאז החל מבצע חיסון האוכלוסייה. מתוך החיסונים, כ-114 אלף ניתנו כמנה שנייה וכ-72 אלף במנה ראשונה. עד כה, כ-422 אלף בני אדם חוסנו בשתי המנות ובסך הכל ניתנו 2.6 מיליון מנות חיסון ל-2.2 מיליון אזרחים.

מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
פעולות אכיפה בבני ברק/ראובן קסטרו

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר היום כי ישנה חובה להוריד את מספר החולים קשה. "מכאן ההמלצה שלנו על הארכת הסגר בשבועיים נוספים. מבין את המשמעות שיש לזה על הציבור, אבל אי אפשר להמשיך ברמת התחלואה", הוסיף.

בריאיון בגל"צ אש הגיב לשורת האירועים הרפואיים בהם חלה החמרה במצבן של נשים בהריון שנדבקו בקורונה ואמר כי "אנו בוחנים האם תחלואת הנשים בהיריון היא תופעה חדשה או שיש משהו שמייחד את הנשים האלה. נבחן גם הקשר למוטציה".

לקראת דיון הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצעה להאריך את הסגר, ואמר אתמול בהצהרה שמסר בבית שמש כי הסגר לא יוארך ביותר משבועיים נוספים. לעומתו, שר הביטחון בני גנץ הטיל ספק בצורך בהארכת הסגר, לאור אופן אכיפת ההגבלות. "אם אין אכיפה שוויונית - אין טעם להמשיך בסגר", אמר גנץ בביקור במפקדת אלון של פיקוד העורף, קצת יותר משבוע לאחר כניסת הסגר לתוקף.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

דבריו של גנץ מגיעים בעקבות הפרתם החוזרת של מוסדות חינוך חרדיים רבים ואחזרים בערים חרדיות שתועדו מפרים את הנחיות הקורונה. רק אתמול בשעות הבוקר תועד המוסד הליטאי המרכזי בירושלים פותח את שעריו למאות תלמידים, ובערב פוזרה חתונה המונית בבני ברק בהשתתפות מאות חסידים. שוטרי יס"מ פשטו על החתונה, שנערכה בין צאצאים לשני רבנים בכירים העומדים בראש שתי חסידויות - האדמו"ר מדאראג עם נכדת האדמו"ר מקרעטשניף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully