וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר הסרולוגי בשיבא: 98% מהמתחסנים שנבדקו - פיתחו נוגדנים לקורונה

18.1.2021 / 16:00

במחקר שנערך בקרב הצוות הרפואי של בית החולים, נמצא כי 100 מתוך 102 עובדים שחוסנו פיתחו נוגדנים למחלה ברמת גבוהות. רופאה בכירה: "אצל רוב המחוסנים יש יותר נוגדנים מאשר בקרב אלה שהחלימו מהמחלה. המשמעות: נראה את הירידה בתחלואה כבר בימים הקרובים"

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לביטול חובת הבידוד למתחסנים/צילום: לע"מ

שבוע לאחר שהצוותים הרפואיים של בית החולים שיבא קיבלו את המנה השנייה של החיסון לקורונה של חברת פייזר, במרכז הרפואי ערכו מחקר סרולוגי במטרה לבחון את יעילות החיסון, והיום (שני) התקבלו התוצאות הראשוניות - המעלות כי החיסון בשתי מנות אף יעיל מהמצופה.

המחקר נערך בקרב 400 מהעובדים, שקיבלו את המנה הראשונה לפני כחודש וחצי, ואת המנה השנייה לפני שבוע. על פי המחקר של פייזר, כ-95% מבין העובדים שחוסנו צפויים לפתח נוגדנים למחלה, שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-4,000 ישראלים.

עד כה חזרו תוצאות הבדיקות של 102 מתוכם, ו-100 מהם אכן פיתחו נוגדנים לנגיף ברמה גבוהה - ורק שניים פיחתו רמות נוגדנים נמוכות. כלומר: שיעור ההצלחה מהבדיקות הראשוניות הוא 98.1%. לדברי עורכת הסקר, פרופ' גילי רגב-יוחאי, שני המטופלים הנוספים סובלים ממערכת חיסון מדוכאת.

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסוני קורונה בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

"תוצאות הסקר תואמות לניסוי של חברת פייזר ואף מעבר למצופה", אומרת פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי "אני צופה כי גם תוצאות הסקר של שאר העובדים המשתתפים בו יהיו דומות. יש בהחלט סיבה לאופטימיות".

במחקר נמצא שלאחר המנה השנייה יש קפיצה בכמות הנוגדנים לנגיף, בהיקף של פי שישה עד פי 20, וכי אצל רובם רמות הנוגדנים גבוהות מאלו של המחלימים מקורונה. "לכן סביר להניח שהם גם לא ידבקו, אבל זה לא מסקנה ישירה", אמרה פרופ' רגב-יוחאי, "המשמעות: נראה את הירידה בתחלואה כבר בימים הקרובים". היא הוסיפה כי לא נמצא קשר בין הגיל לרמת הנוגדנים בדם.

עוד בוואלה!

פי 2 יותר גברים מנשים וזינוק חד בגל השלישי: מאחורי 4,000 מתים מקורונה

לכתבה המלאה

פרופ' רגב-יוחאי אמרה כי מבחינת מטופלים שחלו בקורונה לאחר שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון, הם התמודדו עם המחלה בקלות רבה יותר. "שבועיים אחרי המנה הראשונה, המחלה הרבה יותר קלה", טענה

בסך הכול, במסגרת מבצע החיסון במרכז הרפואי שיבא, חוסנו 7,106 עובדים במנה ראשונה ו-4,484 במנה שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully