וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות דחתה בחצי שנה את הפטור מוויזות לישראלים בעקבות הקורונה

עודכן לאחרונה: 18.1.2021 / 12:44

משרד החוץ באבו דאבי הודיע על המהלך שנועד לבלום את התפשטות הנגיף בין שתי המדינות, שעות ספורות לאחר אישור חובת הבידוד במלוניות. בעקבות זאת, אזרחים ישראלים יידרשו להצטייד באשרת כניסה טרם הגעתם לאמירויות עד 1 ביולי או עד להודעה חדשה

סרטון תיירות שקורא לתושבי האמירויות להגיע לישראל/צילום: משרד התיירות

הפטור מוויזות לישראלים המבקרים באיחוד האמירויות הערביות יידחה עד 1 ביולי בעקבות המשך התפשטות הקורונה - כך הודיע הבוקר (שני) משרד החוץ האמירתי למשרד החוץ הישראלי. ההודעה מגיעה שעות ספורות לאחר שהממשלה אישרה את חובת הבידוד במלוניות לשבים מהאמירויות בשל התחלואה הגוברת.

השהיית הפטור נעשה בהתאם להסכם שנחתם בין שתי המדינות, לפיו כל צד רשאי לעצור את יישומו בין היתר מטעמי בריאות הציבור. בעקבות זאת, כל עוד לא תתקבל הודעה אחרת, אזרחים ישראלים יידרשו להצטייד באשרת כניסה טרם יטוסו לאיחוד האמירויות, ואזרחי האמירויות יידרשו להצטייד מראש באשרת כניסתם לישראל.

דובר משרד החוץ מסר כי "האמירויות השהו את יישום הסכם הפטור מאשרות מול ישראל, הודו, פקיסטן ומדינות באירופה בשל העלייה בתחלואה של הקורונה. ההחלטה של ממשלת איחוד האמירויות אינה מכוונת רק לאזרחים ישראלים אלא רחבה הרבה יותר".

טיסה ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
ישראלים יידרשו באשרה טרם כניסתם לאמירויות/רויטרס

בהמשך לאישור הממשלה, החל מהלילה בשעה 01:00 נכנסה לתוקף ההנחיה בדבר חובת הבידוד במלוניות קורונה לשבים מאיחוד האמירויות ומברזיל, לצד הארכת התקנה הנוגעת לדרום אפריקה ולזמביה. ההחלטה נבעה מעליית נתוני התחלואה של ישראלים שחוזרים מאיחוד האמירויות, ובעיקר מדובאי.

עוד בוואלה!

נתניהו דחה את נסיעתו לאיחוד האמירויות ובחריין בשל הסגר השלישי

לכתבה המלאה

אחרי חתימת הסכם הנורמליזציה עם ישראל, באוקטובר חתמו המדינות על הסכם פטור מוויזות עבור תיירים. משמעות החתימה על ההסכם היא שאזרחים ישראלים שטסים לאיחוד האמירויות אינם זקוקים לוויזה על מנת להיכנס לשטח האמירויות, ואזרחים של איחוד האמירויות שיטוסו לישראל לא נדרשים לוויזה אף הם.

החתימה על ההסכם התבצעה במהלך ביקור משלחת השרים מאיחוד האמירויות בישראל. איחוד האמירויות היא המדינה הערבית היחידה שמקיימת קשרים עם ישראל, ושעמה יש הסכם פטור מוויזות.

טרם החתימה, סיכמו משרד התחבורה עם משרד התחבורה של איחוד האמירויות הערביות על הסדר תעופה, שבמסגרתו יצאו 28 טיסות שבועיות מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ודובאי. ההסכם נחתם, ובמסגרתו מתאפשרות גם טיסות תיירות ללא הגבלה בין האמירויות לנמל התעופה רמון הסמוך לאילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully