וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המין בכלא: "הסוהרת ביקשה מעבריין 'להוריד' את בעלה לשעבר השוטר" | האזינו

18.1.2021 / 15:30

הגרוש של הסוהרת נשלח לעצור עבריין, שהקניט את השוטר על הפרשה. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נחשפת השיחה ביניהם, ובה טוען העבריין כי גרושתו של השוטר ביקשה "להעלים" אותו: "האיום עליך אמור להיות מבצעי". השוטר התלונן, במשטרה לא זימנו את העד: "אי אפשר להוכיח"

הקלטה: עבריין טוען שהסוהרת מצלמון ביקשה "להעלים" את הגרוש שלה/מערכת וואלה! NEWS

הסוהרת החשודה בפרשת המין בכלא צלמון ביקשה לכאורה מעבריין "להוריד" את בעלה לשעבר, שוטר באחת מתחנות המשטרה בדרום - כך עולה מהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. בהקלטה נשמעת שיחה בין אותו עבריין לשוטר, שהיה נשוי לסוהרת החשודה ולהם ילדה משותפת, ובה מתוודה הראשון כי הסוהרת ביקשה שיעלימו את בן הזוג לשעבר.

הפרשה נחשפה בוואלה! NEWS ביולי האחרון. במסגרתה, נחשדה תחילה הסוהרת שנתנה הטבות שונות לשני אסירים איתם ננעלה בתא למשך שעות ושאיתם קיימה יחסי מין. חקירה פלילית נפתחה ביחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, שהביאה להשעיה של קצין המודיעין בכלא צלמון, שנחשד גם הוא בקיום יחסים אסורים עם הסוהרת.

חודשיים לפני התפוצצות הפרשה, עצר השוטר ע' את ש', בגין אלימות במשפחה. ש' הוא עבריין מוכר למשטרה מעבירות אלימות ואיומים, שבעבר אף השליך רימון לעבר משרד עורכי דין בצפון הארץ.

לשניים לא היתה היכרות מוקדמת, והשוטר הופתע כאשר הוא שמע את האיומים כלפיו. העבריין אף אמר לו שהוא יודע את כתובת מגוריו ושיש לו ילדה. מקורביו מספרים כי הוא מתורגל במעצר של חשודים, מעבריינים קלים ועד עבריינים כבדים, אך מעולם לא איימו עליו לפני אותו מקרה. הוא לא הבין מדוע אותו ש' מאיים עליו וכיצד הוא יודע פרטים אישיים על חייו.

הסוהרת שנחשדת שקיימה יחסי מין עם אסירים וסגל בכיר. ללא, עיבוד תמונה
ביקשה "להוריד" את בעלה לשעבר. הסוהרת החשודה מכלא צלמון/עיבוד תמונה, ללא

בחודש ספטמבר בשנה שעברה הוגשו נגד ש' כתבי אישום בגין אותם איומים. "הנאשם המשיך לאיים בפגיעה שלא כדין בגופו של השוטר ע' בכך שאמר לו שהוא אסיר משוחרר ולא אכפת לו לפגוע בשוטרים ושהשוטר שעצר אותו, ע', הוא יודע שהוא נשוי ויש לו ילדה ויודע היכן הוא גר וזאת בכוונה להפחידו או להקניטו", ציינה המשטרה בכתב האישום.

"אחרי שהעבריין התחיל לאיים עליו, במשטרה הגדירו אותו מאוים בדרגה 4 (מתוך 6 דרגות, ל"ל) ולא באמת הבינו מה עומד מאחורי האיומים האלה", סיפרו מקורביו של השוטר. "הגישו נגדו כתב אישום לקוני מבלי להבין בכלל מה המניע לאיומים האלו, ומהיכן יש לעבריין את כל הפרטים האישיים על השוטר", ציינו.

האזינו לדיווח של לירן לוי ב-103FM

"האיום עליך היה אמור להפוך למבצעי"

עם זאת, מקורביו של השוטר הדגישו כי באחת הפעמים שש' בילה בתחנת המשטרה, הוא טען בפני מספר שוטרים כי הוא קיים יחסי מין עם הסוהרת, שהייתה נשואה לע'.

ב-26 באוקטובר, כחודש לאחר הגשת כתב האישום, נשלח השוטר ע' עם שוטרים נוספים לשכונת ג'ואריש בלוד במטרה לעצור את העבריין ש' לאחר שהיה דרוש לחקירה בתיק של אלימות במשפחה. מקורביו של השוטר סיפרו כי ש' נאזק בידו לידו של ע'. בעת הנסיעה לתחנה, העבריין הקניט את ע' בעניין הפרשה בכלא צלמון, תוך אמירות עוקצניות על הסוהרת, גרושתו של ע'. זאת, בעוד בין השניים אין היכרות אישית מוקדמת. ע' נדהם ולא הבין מהיכן העבריין יודע את הפרטים האישיים על הסוהרת.

"כאשר הם הגיעו לאחת מתחנות המשטרה בדרום הארץ, העבריין ביקש לעשן סיגריה לפני כניסה לחקירה ואז אמר לשוטר ע' בנוכחות שוטר נוסף שהיה שם: 'האיום עליך היה אמור להפוך למבצעי", סיפרו מקרובי השוטר. לדבריהם, ע' השיב לו: "למה אתה מתכוון?", והעבריין ענה: "אתה יודע טוב למה אני מתכוון. תשאל את גרושתך ומכאן אני לא אמשיך לדבר כי אנחנו לא לבד".

במשטרת ישראל התקבל דיווח על גבר שעל פי החשד נדקר ברחוב עשרת הרוגי מלכות בלוד, 10 ביולי 2019. דוברות משטרת ישראל
"מעולם לא איימו עליו לפני אותו מקרה". ניידות בלוד/דוברות משטרת ישראל

עוד סיפרו מקורביו של ע' כי "הוא ניסה לברר מה פשר האיום והכניס את העבריין למטבחון בתחנת המשטרה שליד תא העצורים, הכין לו כוס קפה והתחיל להקליט את השיחה. הקלטה זו הגיעה לידי וואלה! NEWS:

שוטר: היא אמרה לך שהיא רוצה להוריד אותי?
עבריין: היא אמרה לי שהיא לא רוצה להוריד אותך, היא אמרה שזה בטיפול שלכם.
שוטר: מה זה בטיפול שלנו?
עבריין: היא לא רוצה לראות אותך ולא לשמוע עליך לגבי הילדה ולא כלום.
שוטר: איך היא אמרה את זה? אני אוכל על זה תסביך.
עבריין: היא אמרה, היא אמרה, בטיפול שלכם הכוונה יעני שירד ממני שלא יפנה אליי דרך עורכי דין, לא דרך בתי משפט, לא מזונות ולא נעליים.
שוטר: יעני תעלימו אותו?
עבריין: בדיוק, בדיוק במילים האלה. במילים האלה אחי. אם בחורה אומרת לך ככה זה במילים האלה אחי.
שוטר: היא כאילו רוצה שתורידו אותי.
עבריין: לא בדיוק ככה, להעלים. יש הבדל בין להוריד לבין להעלים.
שוטר: יעני שלא ימצאו אותו יותר.
עבריין: בדיוק.
שוטר: זה אותו משקל אחי.
עבריין: זה אותו משקל.

רק ברגע הזה בשיחה בין השניים ע' מתחיל להבין, לדברי מקורביו, כי המקור לאיומים שהוא סופג מאותו עבריין היא גרושתו - הסוהרת החשודה מפרשת המין בכלא צלמון.

השיחה ממשיכה:

שוטר: זאת אומרת אתה בכלל איימת עליי בכל הסיפור הזה בגללה.
עבריין: כן.
שוטר: הכול בגללה?
עבריין: כן לא מעבר לזה.
שוטר: בגלל זה גם לא הבנתי מה היה הסיטואציה.
עבריין: ואתה בכלל לא מבין מה קשור שהוא מאיים עליי.
שוטר: אני עוצר כל כך הרבה אנשים ואף פעם לא מגיע לסיטואציות האלה שזה הופך לאישי.

עו"ד שי גבע. קרן רפאלי, אתר רשמי
"הופתענו לגלות את המידע האמור". עו"ד שי גבע/אתר רשמי, קרן רפאלי

יום אחרי אותה שיחה במטבח התחנה ניגש ע' למחלקה לחקירות סוהרים בלהב 433, שהייתה אז בעיצומה של חקירת פרשת המין בכלא, והגיש לחוקרים את ההקלטות. במשטרה גבו מהשוטר ע' עדות, זימנו את הסוהרת לחקירה, שם היא הכחישה את הדברים. העבריין לעומתה אישר למשטרה את הפרטים ואמר כי הוא מכיר את הסוהרת באופן אישי, ואף שהה איתה בצימר בצפון.

שוטר נוסף שהיה עד לכך שהעבריין אמר לשוטר ע' שהאיום עליו היה אמור להפוך למבצעי, לא זומן לעדות במשטרה. "היא הכחישה ושוחררה לביתה, לא עצרו אותה ולא התעמקו בזה. לא זימנו את השוטר הנוסף שהיה עד לווידוי של העבריין, אמרו לשוטר ע' שלא ניתן להוכיח וירדו מזה", סיפרו המקורבים. "ההקלטה מהווה ראייה חזקה ומדברת בעד עצמה. הדברים שאומר העבריין בהקלטה מסתדרים עם כתב האישום והם למעשה חושפים את המניע שלו לאיומים", הוסיפו.

עו"ד סיון רוזן. קרן רפאלי, אתר רשמי
עו"ד סיון רוזן/אתר רשמי, קרן רפאלי

עורכי דינו של השוטר ע', עורכי הדין שי גבע וסיון רוזן, מסרו בתגובה: "הופתענו לגלות את המידע האמור. מרשנו ואנו סומכים על משטרת ישראל כי תעשה את כל הנדרש כדי לחקור את העניין באופן המקצועי ביותר, זאת על מנת להגן על מרשנו. למותר לציין, שככל שהיה מדובר במקרה הפוך, הרי שמרשנו כבר מזמן היה עצור".

עו"ד בן מעוז, המייצג את הסוהרת, אמר כי "מרשתי שיתפה פעולה בחקירה ומסרה התייחסותה המלאה לטענותיו המופרכות וההזויות של האסיר המשוחרר. יודגש כי מרשתי כלל לא מכירה את העבריין והיא מעולם לא שוחחה אתו בעניין זה או בכלל. כל האמירות המיוחסות למרשתי בהקלטה משוללות כל בסיס עובדתי ואין בינן לבין המציאות כל קשר. בתום החקירה ולאחר שהתברר לחוקרים כי אין למרשתי כל קשר לדברים האמורים, שוחררה לביתה ללא כל תנאי. צר לנו כי שמה של מרשתי נקשר למעשיו החמורים של העבריין ואנו נמשיך ונעשה את כל הדרוש כדי לנקות את שמה מכל חשד".

עו"ד בן מעוז. שי אוחיון, אתר רשמי
עו"ד בן מעוז/אתר רשמי, שי אוחיון

במסגרת פרשת המין בכלא צלמון, נכון להיום הסוהרת פוטרה משב"ס וחקירת המשטרה נמצאת בשלבים אחרונים. תיק החקירה צפוי לעבור בשבועות הקרובים לפרקליטות מחוז צפון שליוותה את החקירה, ותגבש החלטה סופית האם להגיש כתבי אישום בפרשה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הטענה נשוא פנייתכם נבדקה באופן יסודי ומעמיק על ידי צוות החקירה, ומטבע הדברים לא נרחיב מעבר לכך".

6
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully