וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לסבא"א: הימנעו מפרסום פרטים "לא הכרחיים" על תכנית הגרעין

17.1.2021 / 14:42

טהראן דוחה את הביקורת של מדינות אירופה, שהתבססה על דוח של הסוכנות על כך שהיא מפתחת אורניום מתכתי - היכול לשמש גם לצרכים צבאיים. "להימנע מפרטים לא הכרחיים ומגרימת אי-הבנות"

בווידאו: איראן הודיעה על חידוש העשרת האורניום בפורדו לרמה של 20%/צילום: רויטרס

איראן קראה היום (ראשון) לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להימנע מפרסום פרטים "לא הכרחיים" על תכנית הגרעין שלה. זאת אחרי שאתמול אמרו מדינות אירופה שלטהראן "אין תירוץ לשימוש אזרחי" בפיתוח אורניום מתכתי שבו החלה בשבוע שעבר. "מצופה מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להימנע מפרטים לא הכרחיים ומגרימת אי-הבנות", נמסר בהודעת הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, מבלי לפרט.

גרמניה, צרפת ובריטניה קראו אתמול לאיראן לסגת מהתכנית לפיתוח אורניום מתכתי, ואמרה כי זאת "הפרה מתוכננת נוספת, של הסכם הגרעין שנחתם ב-2015. "לייצור אורניום מתכתי יש פוטנציאל להשלכות צבאיות חמורות", אמרו שלוש המדינות האירופיות, שמנסות להציל את העסקה לקראת חילופי השלטון בוושינגטון.

ראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן עלי-אכבר סאלחי ויו"ר סבא"א, רפאל גרוסי, במסיבת עיתונאים בטהראן, איראן. נובמבר 2019. רויטרס, רויטרס
יו"ר סבא"א (מימין) ויו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בטהראן, נובמבר/רויטרס, רויטרס

לטענת איראן, היא עדכנה את סבא"א, המפקחת על הסכם הגרעין, על כוונתה לייצר אורניום מתכתי עוד לפני שני עשורים, "בדרכי שלום ובאופן קונבנציונלי". לפי ההודעה של הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, האורניום המתכתי נועד ליצור דלק בטוח וחזק יותר לכורי הגרעין שלה מאשר שזה שהיא מייצרת כיום.

איראן מכחישה שהיא אי-פעם ניסתה לפתח נשק גרעיני, חרף הערכות של ארצות הברית, ישראל והמערב. המשבר הגרעיני יהיה אחד האתגרים הראשונים שבפניהם יעמוד נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, הרוצה לשוב להסכם הגרעין אך גם מעוניין להרחיב אותו כך שיכלול גם את תכנית הטילים של טהראן וסוגיות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully