וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסות לנהריה נחסמו בשל הצפות, שלג במפלס התחתון של החרמון

17.1.2021 / 12:42

המשטרה חסמה את הכניסות לעיר הצפונית. ראש העיר: "העיר נצורה". שלג החל לרדת בחלקו התחתון של ההר. הגשם צפוי להתפשט למרכז יחד עם רוחות עזות. בהמשך השבוע צפויה לחול התקררות נוספת וגשם צפוי לרדת ברחבי הארץ כשהוא מאיים להוביל לשיטפונות והצפות

בווידאו: הצפות בנהריה - הגעתון עלה על גדותיו/צילום: זאב קרויטהמר ועיריית נהריה

המשטרה סגרה היום (ראשון) את הכניסות לעיר נהריה, בשל הגשמים העזים בעיר שגרמו להצפות בכמה מוקדים. לפני הצהריים החל לרדת שלג במפלס התחתון של הר החרמון. בהמשך היום ייתכנו גשמים גם במרכז הארץ, מלווים ברוחות עזות. בדרום הארץ ייתכן אובך.

בנוסף, נסגרו כבישים לתנועה גם בתוך נהריה. בהם, שדרות הגעתון: בין רחוב ויצמן לרחוב סוקולוב; רחוב ויצמן: בין צומת המייסדים לצומת סולד; ורחוב סוקולוב: בין רחוב דוד אלעזר לרחל משכית. המשטרה מפנה את הנהגים לדרכים חלופיות.

הצפות בנהריה בעקבות גשמים, 17 בינואר 2021. דוברות כב"ה
הגעתון עלה על גדותיו, הצפות בנהריה/דוברות כב"ה

ראש העיר רונן מרלי אמר כי "העיר שוב נצורה, הגעתון עלה על גדותיו בצורה קיצונית, אנחנו חוזרים לאירועים שאנחנו מכירים".

"תושבי נהריה טובעים בהבטחות של ראש העיר וראש הממשלה", אמרה חברת מועצת העיר נהריה, אורנה שטרקמן, "שמענו הבטחות אינסופיות מראש העיר וראש הממשלה אבל התוצאות הן אותן תוצאות. העיר מוצפת זו הפעם השלישית השנה, לתושבי נהריה נמאס לשמוע סיפורים והם מבקשים מעשים". היא הוסיפה כי "אני פונה לראש הממשלה להפנות עוד היום תקציבים או שמא הוא החליט לוותר על נהריה? העסקים הקטנים בקושי התאוששו מההצפה בשנה הקודמת ואז הכתה בנו הקורונה ועכשיו שוב שטפונות. אני דורשת עוד היום תקציבים לפתרון הבעיה ולשיקום העסקים שעוד הובטחו מהשנה החולפת".

הצפות בנהריה בעקבות גשמים, 17 בינואר 2021. דוברות כב"ה
"חוזרים לאירועים שאנחנו מכירים". הצפות בנהריה, היום/דוברות כב"ה

לפני שנה בדיוק טבע למוות בשיטפון בעיר מוטי בן שבת. בן שבת אותר ללא רוח חיים סמוך למרינה בנהריה, בתום סריקות אחריו. הוא ניסה להציל אם ובתה שנסחפו ברכבם בעיר והצליח בכך, אך נסחף הוא בעצמו. "הממשלה צריכה להכריז מצב חירום בעיר. לצערי הרב אין תקציבים ויש בעיר הזו יש בעיות קשות של תשתיות. כל שני וחמישי יש הצפות של מים וביוב במרכז העיר. במצב כזה כמו היום אי אפשר אפילו להגיע לבית חולים", אמר אז מאיר חי רפאל ביטון, תושב העיר, שהיה האחרון לראות את בן שבת לפני שטבע למוות.

"הייתי מצפה מראש הממשלה שיבוא לעזור לנו", אמר אז מרלי. נתניהו אכן הגיע לעיר, הכריז על הקצאת 30 מיליון שקלים לשיקום ושדרוג התשתיות, תוך שבמשרד רה"מ הבטיחו כי "הממשלה תחליט על קידום והשלמת הליכי התכנון לתוכנית הניקוז, להקמת אתרי ויסות שיטפונות במעלה נחל הגעתון, במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים" וכי "בנוסף הממשלה תנחה על הקמת צוות היגוי שיסייע בהסרת החסמים לתוכנית ויבטיח את השלמת התוכניות במועד". אולם, תכניות אלו לא הושלמו.

שלג במפלס התחתון של אתר החרמון. 17 בינואר 2021. אתר החרמון, אתר רשמי
שלג במפלס התחתון של הר החרמון/אתר רשמי, אתר החרמון

מחר תחול התקררות והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. כמו כן, בצפון הארץ ובמרכזה צפויים גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות. במדבר יהודה וים המלח קיים חשש משיטפונות ובחרמון השלג יוסיף לרדת.

מזג האוויר ביום שלישי יהיה בהיר אך עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה ורוחות עזות צפויות לנשוב. בצפון הארץ צפוי לרדת גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים ובמהלך היום הוא יתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב. במדבר יהודה וים המלח יימשך החשש משיטפונות. בהמשך השבוע המגמה צפויה להימשך עם טמפרטורות נמוכות לעונה וממטרים מקומיים.

הצפות בנהריה בעקבות גשמים, 17 בינואר 2021. דוברות כב"ה
הצפות בנהריה, היום/דוברות כב"ה

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בירושלים מ-14 מעלות במהלך היום עד 9 מעלות בלילה; בתל אביב יהיו מ-18 מעלות ביום עד 13 בלילה; בחיפה מ-15 מעלות ביום עד 11 בלילה; צפת 6-8; קצרין 9-13; טבריה 10-18; נצרת 9-14; עפולה 9-17; בית שאן 10-19; לוד 12-18; אשדוד 12-19; עין גדי 17-23; באר שבע 10-19; מצפה רמון 8-14; אילת 13-21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully