וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מאזוז במתקפה על נשיאת העליון: "גברת חיות, אל תהיי חיה"

16.1.2021 / 23:09

הרב, מחשובי הרבנים בציבור הספרדי-תורני, ביקר בחריפות את השופטת חיות ברקע ההחלטה שלא לקיים דיון על הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח. "כל אדם שיגיע לבית החולים יביא איתו אוכל מהבית ויחשוב שהוא בגרמניה, במדינה של יהודים לא עושים דבר כזה". האזינו להקלטה

בווידאו: הרב מאיר מאזוז במתקפה על נשיאת העליון חיות: "אל תהיי חיה"/באדיבות ישיבת כסא רחמים

הרב מאיר מאזוז, מחשובי הרבנים בציבור הספרדי-תורני, תקף הערב (שבת) בשיעורו את נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, על החלטתה לא לקיים דיון נוסף בפסק הדין שקבע כי לבתי חולים אין סמכות לאסור הכנסת חמץ לתחומם בחג הפסח. "גברת חיות, אל תהיי חיה", אמר הרב. "את בן אדם, אל תעשי את הדבר הזה. תני לנו לחיות בארץ ישראל".

הרב מאזוז, מכהן כראש ישיבת "כסא רחמים" בבני ברק, מהישיבות הנחשבות בציבור הספרדי, ובשיעורו השבועי צופים ומאזינים אלפי בני-אדם באמצעות יוטיוב, רדיו ואמצעים אחרים. את רוב השיעור הקדיש הרב להחלטתה של חיות, ובמהלך דבריו, אמר כי "מי שנלחם בתורה, סופו של דבר שהקדוש ברוך הוא יילחם בו".

הרב התייחס להחלטת בג"ץ ואמר "רשעים ארורים, נלחמים בתורה, נלחמים בחרדים, נלחמים בישיבות. כל אלה בימינו שנלחמים בתורה, יעמדו על קברם בדור הבא וישכח כל המעשים הארורים שהם עושים. לא ככה עושים".

הרב מאיר מאזוז. הראל זנזורי, מערכת וואלה! NEWS
"השופטים חצופים, רשעים ארורים". הרב מאיר מאזוז/מערכת וואלה! NEWS, הראל זנזורי

בשיעורו הרב טען כי הוא מדבר "מכאב לב" והבין כי עלול לספוג על כך ביקורת, הציע כי "מי שרוצה לאכול חמץ, לפני פסח שיסע לחוץ לארץ בחינם על חשבונך (אסתר חיות - י"א) יאכל ויאכל, ויחזור אלינו מפוטם כמו שור, למה את עושה את הדבר הזה? את חושבת שאין תקנה? יש תקנה". הרב מאזוז הוסיף כי כל אדם שיתאשפז בימי פסח בבתי החולים בישראל "יביא איתו אוכל מהבית ויחשוב שהוא בגרמניה" היות כי "במדינה של יהודים לא עושים דבר כזה".

הרב המשיך במתקפה נגד ההחלטה: "אנחנו מדינת חוק? מדינת צחוק, מדינה חורבן, מדינה של אפס, מדינה של חושך. התורה תלחם בכם עד חורמה. היא (השופטת חיות -י"א) החליטה להתיר להביא חמץ בפסח בבתי חולים, מה שלא היה במשך 70 שנה, החילונים הגמורים תמיד אמרו 'אנחנו רוצים מדינה יהודית, לא מדינת כל אזרחיה'. אדם דתי הולך לבית חולים, רואה חמץ מולו, זה הדבר הכי גרוע בעולם. בקרוב יבוא משיח, יטאטא את כל השוטים האלה מהעולם, אלה ששונאים את התורה".

בסוף שיעורו, הרב ערך "מי שברך" לכל "שומעי השיעור, ואת כל הקוראים בעלון", כלשונו, והוסיף: "ובכללם שופטי בג"ץ שאם ישמעו את הדברים שלנו, שדיברנו מכאב, אולי יתעשתו. אין סתימת פיות פה, יש לנו דמוקרטיה, מותר לבן אדם להגיד מה שכואב לו".

אסתר חיות, התנועה לאיכות השלטון נגד היועמ"ש-  מגבלות בקשר למילוי תפקידו של רה"מ נתניהו, בעניינים הנוגעים למערכת אכיפת החוק, ביהמ"ש העליון, 12 בנובמבר 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
השופטים קבעו כי האיסור על הכנסת מזון בפסח פוגע בזכויות יסוד. נשיאת העליון אסתר חיות/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

כאמור, בג"ץ דחה בתחילת שבוע שעבר את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף בפסק הדין שקבע כי לבתי חולים אין סמכות לאסור הכנסת חמץ לתחומם בחג הפסח. נשיאת העליון אסתר חיות קבעה כי השאלות המשפטיות בפסק הדין היו ממוקדות ונגעו לסמכותם של בתי החולים, ולדבריה הן לא מצדיקות דיון נוסף בהרכב מורחב.

בקשת הרבנות מגיעה לאחר שבג"ץ קיבל את ההחלטה בנושא בחודש אפריל האחרון, במסגרת עתירה שהגישו הפורום החילוני, עדאלה וכמה חברי כנסת ממרצ, יחד עם ח"כ קסניה סבטלובה.

השופטים עוזי פוגלמן ועופר גרוסקופף קבעו אז כי האיסור הגורף על הכנסת מזון (מלבד ירקות ופירות טריים ומזון ארוז שנושא חותמת כשרות לפסח) במהלך פסח פוגע בזכויות יסוד ובעיקר באוטונומיה של הפרט ובחופש מדת. עוד נקבע כי האיסור פוגע בכבוד המטופל ובהכרה בזכותו להגדרה עצמית ולמימוש בחירותיו והעדפותיו. השופטים קבעו גם כי אין כל חוק שמסמיך את בתי החולים לפגוע בזכויות אלו.

בתי החולים יאפשרו הכנסת מזון, כולל חמץ, בתקופת הפסח

בפסק הדין נקבע עוד כי למאבטחים בבתי החולים אסור לפנות לבאי בית החולים ב"כל הערה, הנחיה או הסבת תשומת לב בנוגע להכנסת מזון לבית החולים במהלך חג הפסח". בנוסף, הוחלט כי בתי החולים יאפשרו הכנסת מזון, כולל חמץ, בתקופת הפסח תוך קביעת הסדרים שיאפשרו שמירה על כשרות המזון המוגש על ידי בית החולים.

במפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מחו על ההחלטה של בג"ץ, ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, טען כי "השופטים חצופים". בוואלה! NEWS פורסם גם כי במפלגתו של גפני - יהדות התורה, ביקשו לקיים דיון פגרה מיוחד, למרות שזוהי תקופת בחירות, כדי לקדם חקיקה נגד החלטת בג"ץ. עם זאת, בקשה זו טרם התקבלה, היות ונדרשת לכך הסכמה גם של יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully