וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב ספרדי בכיר: נשים צריכות להתעבר – לא לנהוג בטנקים

30.4.2017 / 10:54

התבטאות חריפה נוספת על שירות נשים בצה"ל, הפעם מפיו של הרב מאיר מאזוז, מהבולטים בזרם החרדי-ספרדי. "אישה, אם תהיה נכה, מי יסתכל עליה?", אמר הרב בשיעורו בישיבה בבני ברק, "הן לא מסוגלות לזה"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מייסד המכינה הקדם-צבאית בעלי על גיוס נשים לוחמות)

הרב מאיר מאזוז, מהבולטים בזרם החרדי-ספרדי, התבטא אמש (שבת) בבוטות על שירות משותף בצה"ל. בשיעורו השבועי קבע ראש ישיבת "כיסא רחמים" בבני ברק כי "נשים לא מסוגלות לזה. אין להן כוח סיבולת כמו לגבר. מחר האישה תהיה פצועה, יש לה עתיד? אין לה עתיד. גבר אפילו יהיה פצוע, אפילו יהיה כך, יכול לעשות קריירה. אישה אם תהיה נכה, מי יסתכל עליה?".

"אם תיפול בשבי רחמנא לצלן יכריחו אותה ויוציאו ממנה דברים, לא כמו הגבר שיש לו כוח סיבולת", הוסיף הרב מאזוז, הנחשב לפטרונו הרוחני של השר לשעבר אלי ישי. "אישה יכולה בתוך כפייה לספר את כל הסודות. הם (צה"ל - י"א) לא חושבים על זה, רק שוויון וארגוני נשים. אלה משוגעים וחסרי דעת. אין דבר כזה בעולם.

עוד בוואלה! NEWS:
המהפכה היקרה של הרמטכ"ל איזנקוט יוצרת מתח בצמרת צה"ל
ישראל תתייחד עם זכר הנופלים: אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל
מתחת לאף של צה"ל וחיזבאללה: הלבנוני שחשף מחדל אבטחה בגבול הצפון

הרב מאיר מאזוז. הראל זנזורי, מערכת וואלה! NEWS
"הורסים את עם ישראל". הרב מאיר מאזוז/מערכת וואלה! NEWS, הראל זנזורי

"בצבא כל פעם משתגעים. למה עושים את זה? היום יש חיילות. אבל הדתיים אומרים 'אנחנו תן לנו לבד, נחל החרדי וכדומה'. עכשיו הוא מחייב שהחיילות לא רק יהיו סופרות ומזכירות אלא תנהג בטנקים. נשים צריכות להתעבר ולהביא ילדים, יש דבר כזה? הורסים את עם ישראל".

הרב מאזוז, הנחשב לימני בדעותיו, ואף כמעט ציוני, האשים את "ארגוני הנשים" ואת "הקרן החדשה לישמעאל (לישראל)", ותקף בחריפות את הרמטכ"ל גדי איזנקוט. "אמו רצתה שיהיה רב. הוא לא יהיה רב אבל לפחות שלא יהיה אנטי דתי. תן לאנשים לשמור את התורה, לא בכוח. לא תעשה כדבר הזה. למצוא חן בעיני ארגוני הנשים לא יעשו אותך ראש ממשלה. עם טיפשות כזו לא תהיה ראש הממשלה".

לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
סערת השירות המשותף. נשים לוחמות/דובר צה"ל

זו אינה המתקפה הראשונה של רב בכיר נגד שילוב לוחמות בצה"ל. ראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב יגאל לוינשטיין תקף בחודשים האחרונים בכמה הזדמנויות את שירות הנשים ועורר סערה. מאז, נפגשו בכירים בציונות הדתית עם הרמטכ"ל בניסיון לשנות מעט את נוסח פקודת השירות המשותף. הרבנים אמרו כי הפגישה התקיימה ברוח טובה אך הדברים ייבחנו בשטח.

בשבוע שעבר קבע הרב הצבאי הראשי אייל קרים כי קצין או נגד דתי אינו יכול לשרת ביחידה לוחמת מעורבת, בקביעה שאינה סותרת לחלוטין את פקודת השירות המשותף, שלפיה קצין יכול לשנות שיבוץ טרם תחילת תפקידו באישור ראש אכ"א, ובהתבסס על המלצת הרבצ"ר. קרים, באמצעות עוזרו, דחה את הביקורת על הפקודה וטען כי הוא "לא היה שותף לעיצוב או לגיבוש הפקודה, כפי שנטען, אלא קיבל פקודה מעוצבת ומגובשת, שעליה נדרש להעיר ולהאיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully