וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף של צה"ל וחיזבאללה: הלבנוני שחשף מחדל אבטחה בגבול הצפון

כוחות הביטחון ממשיכים בחקירת המסתנן בגבול הצפון, שהצליח להגיע עד לתחנה המרכזית בקריית שמונה אמש. הוא נכנס מאזור מרגליות ונתפס כשאינו חמוש. בפיקוד צפון עיבו באחרונה את מערכות ההגנה באזור עם אמצעים מתקדמים

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
האזרח הלבנוני התגלה על ידי התושבים בתחנה המרכזית. קריית שמונה/ראובן קסטרו

בצה"ל ובמשטרה ממשיכים הבוקר (שישי) לתחקר את האירוע מאמש, שבמסגרתו הצליח אזרח לבנון לחצות את הגבול לישראל ולהגיע עד לתחנה המרכזית בקריית שמונה. שם, הוא התגלה במקרה על ידי תושבים שהזעיקו את כוחות הביטחון, נתפס כשהוא לא חמוש והועבר לחקירה. מבדיקה ראשונית עלה כי הוא נכנס לשטח המדינה מאזור מושב מרגליות. גורמי ביטחון אמרו כי כל הכיוונים נבדקים, ובהם הקשר של האזרח לגורמי טרור, על אף שלא היה חמוש.

"אני ואחי ראינו אתמול מישהו מזוקן עם כובע שעבר כאן ליד המושב בסביבות השעה 18:00 בערב. אחי אמר לי שהוא נראה לו לבנוני, אבל אי אפשר היה לדעת, כי חשבנו שזה יכול להיות גם סתם מטייל", סיפר איתן דוידי, יו"ר ועד מושב מרגליות. "הוא הלך לאורך הכביש וירד לכיוון קריית שמונה. אני לא יודע אם זה הוא, אבל אם הגיעו למסקנה שהלבנוני חצה באזור מושב מרגליות, אז זה מפתיע אותי שלא שאלו אותנו עדיין כלום. אולי אנחנו יכולים לעזור לחקירה?".

הוא עוד הוסיף: "אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. זה מחדל חמור. השאלה אם הוא היה חמוש או לא, היא לא רלוונטית. השאלות הרלוונטיות הן קשות ומטרידות: איך לבנוני חוצה בכזאת קלות את הגבול המאסיבי והעשיר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים?". לדבריו, "אני מופתע כמו כל מי שרואה את גדר הגבול ואת כל הכוחות הצבאיים שמאבטחים את הגזרה. איך הוא הצליח לצלוח עוד קילומטרים ולהגיע באין מפריע לקריית שמונה בלי שאיש הבחין בכך? העובדה שהוא לא היה חמוש מעידה רק על מזל. אבל היא לא מטשטשת את גודל המחדל".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט
תיק 1000: "המשטרה חושדת שאיש עסקים נוסף העניק טובות הנאה לנתניהו"
אחרי התקיפה בסוריה: כלי טיס שחצה את הגבול יורט בידי פטריוט

האזור שבו חדר אזרח לבנון לשטח ישראל. google maps, צילום מסך
האזור שבו חדר אזרח לבנון לשטח ישראל/צילום מסך, google maps

האזרח הצליח להסתנן לישראל למרות נוכחות צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל בדרום לבנון ולאורך קו הגבול. זאת ועוד, חיזבאללה מפעיל כוחות ומקצה משאבים משמעותיים על מנת לנטר פעילות במרחב בכלל ובקרבת הגבול בפרט.

בפיקוד צפון מייחסים חשיבות רבה לשמירה על הגבול, על רקע איומיו הבלתי פוסקים של חיזבאללה לתקוף את ישראל בשטחה. כך, נערכים בצה"ל למגוון תרחישים שמטרתם שיבוש פשיטות והתקפות, קודם כל על יישובי קו המגע.

לשם כך, עיבו כוחות הביטחון את מערכי ההגנה והציבו סנסורים מתקדמים, מכ"מים, תצפיות מהאוויר מהקרקע ומהים. כמו כן, אזורים נרחבים לאורך כל הגבול הצפוני עוצבו מחדש על ידי כלי הנדסה כבדים, כדי לאפשר ראות טובה יותר ומעקב על התקרבות לגדר וניסיונות חדירה. גם אופן פעילות כוחות היבשה עבר חשיבה מחודשת כדי להיערך לאפשרות שההתקפה הראשונה תתרחש ללא מודיעין מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully