וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפנו אצל אובמה: החיפוש היקר אחרי שירותים למאבטחים של ג'ארד ואיוונקה

סוכנים בשירות החשאי שכרו דירת סטודיו בסך 3,000 דולר על חשבון משלם המיסים ליד ביתם של איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, לאחר שהונחו לא להשתמש בשירותים בביתם. בשירות הכחישו כי נמנעה גישת הסוכנים לבית השימוש בבני הזוג: "עושים הכל כדי לאבטח מבלי לפגוע במשק הבית"

היועץ הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ, בתו של טראמפ, הולכים על המדשאה של הבית הלבן בוושינגטון. 16 בינואר 2021. AP
איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, יועצים בכירים בבית הלבן/AP

סוכנים מהשירות החשאי של ארצות הברית שהוקצו לשמור על איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, בתו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המשמשים גם כיועצים בכירים לנשיא, שכרו דירת סטודיו באלפי דולרים לאחר שנאסר עליהם להשתמש בבית השימוש בבית הזוג - כך דווח בוושינגטון פוסט. בעיתון דווח כי שכר הדירה שנאמד ב-3,000 דולר לחודש שולם על חשבון משלם המיסים האמריקני.

לפי הדיווח, הסוכנים הונחו שלא להשתמש באף אחד מששת חדרי השירותים בבית הזוג הממוקם בשכונת קלורמה - שכונה יוקרתית הממוקמת בוושינגטון. עוד דווח כי לפני השכרת הדירה הסוכנים ניסו למצוא פתרונות רבים שכללו בין היתר שימוש בשירותים בביתו של סגן הנשיא, מייק פנס, הממוקם קצת פחות מקילומטר מביתם של הזוג, כן בביתו של הנשיא לשעבר ברק אבומה ורעייתו מישל.

ב-2017 החלו הסוכנים לשכור את דירת הסטודיו, זאת כדי לפתור את בעיית אי זמינות השירותים. שכר הדירה שהתבקש עמד על 3,000 דולר בחודש, מה שהסתכם לסכום של יותר ממאה אלף דולר עד היום. את הסכום שילם הממשל הפדרלי במדינה.

איוונקה טראמפ, ובעלה ג'ארד קושנר הולכים על הדשא בדרך לבית הלבן. 16 בינואר 2021. AP
הסוכנים הונחו שלא להשתמש בשירותים בביתם. ג'ארד ואיוונקה/AP

ב-CNN דווח כי דירת הסטודיו ששכר הממשל הציעה לסוכנים גישה לשירותים, וכן סיפקה גם משרדים עם אינטרנט וציוד משרדי. בנוסף, יש אזור בדירה בו הם יכולים לשהות כשהם בהפסקות מהמשמרות הארוכות.

דובר השירות החשאי מסר כי הזוג קושנר, לא מנעו מהסוכנים גישה לביתם, וכן גישה לשירותים. "השירות החשאי עושה כל מאמץ, במיוחד בבית הזוג, לספק הגנה מקסימלית עם כמה שפחות השפעה על משק הבית. בהתאם לכך, הסוכנים אינם מבקשים גישה לחדרים ולשירותים בבית", אמר הדובר.

דוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, טענה כי מדובר בשקר. "עוד ב-2017 איוונקה וג'ארד הבהירו כי ביתם תמיד יהיה פתוח לסוכנים המדהימים שמגנים עליהם", אמרה. לדבריה, הסוכנים הועברו לדירת הסטודיו, לאור החלטת השירות החשאי להעניק להם מקומות לינה נפרדים.

חבר השירות החשאי מאבטח את עלייתו של הנשיא אובמה למסוק בבית הלבן, מרץ 2015. רויטרס
"הסוכנים אינם מבקשים גישה לחדרים ולשירותים בבית". איש השירות החשאי בארה"ב/רויטרס

"הזוג מכבד את הגברים והנשים המגנים עליהם ועל ביתם, וכן חולקים כבוד לשירות החשאי במדינה", הוסיפה. "ביתם יהיה תמיד פתוח בפניהם, וכן הם מכירים תודה עצומה על שירותם במשך הארבע שנים האחרונות".

כשהזוג עבר לראשונה לדירה, השכנים התלוננו שהם וסוכניהם "משתלטים על הרחוב". "זה משבש את השגרה כאילו הקימו פה עסק בשכונת מגורים שקטה", אמר בעבר אחד השכנים של הזוג, מרטי רובינסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully