וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל תקלת מחשב: פרטיהם של 140 אלף חולי קורונה הועברו לשב"כ ללא ידיעתם

15.1.2021 / 13:26

משרד הבריאות הודיע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי בשל המחדל, אזרחים שאומתו לנגיף לא יודעו על העברת פרטיהם האישיים - כמתחייב בחוק. התקלה נמשכה חודש ורק אתמול אותרה. יו"ר הוועדה האוזר: "מעמיק את משבר האמון אל מול הציבור"

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור אומרת ש-17% מהחולים קיבלו חיסון ראשון/צילום: לע"מ

פרטיהם האישיים של 140 אלף חולי קורונה הועברו לשב"כ ללא ידיעתם - כך הודיע אתמול (חמישי) משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שמפקחת על עבודת השב"כ בסיוע במאבק במגיפה. מקור התקלה הוא תקלת מחשב שמקורה במשרד, והיא נמשכה כחודש ימים.

משרד הבריאות הודיע על התקלה אמש ליו"ר ועדת החוץ הביטחון, ח"כ צבי האוזר. העברת הפרטים ללא מסירת הודעה לחולה מנוגדת לחוק המסמיך את שב"כ להשתמש באיכונים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. עוד עדכן המשרד, כי בכוונתו לידע בדיעבד את החולים על מסירת פרטיהם.

כניסת הסגר ההרמטי, שוק הכרמל תל אביב יפו, 8 בינואר 2020. ניב אהרונסון
אזרחים אוכנו ללא ידיעתם. כניסת הסגר לתוקף, החודש/ניב אהרונסון

בעקבות ההודעה על התקלה, פנה יו"ר ועדת החוץ והביטחון לשר הבריאות יולי אדלשטיין בדרישה כי במשרד יינקטו צעדים למניעת הישנות של תקלות כאלו. בפנייתו, מתח האוזר ביקורת על התקלה.

מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"נושא בעל רגישות ציבורית עצומה". האוזר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

"לא ייתכן שבמשך חודש ימים המשרד לא ישים לב לפגיעה בציבור ולפגיעה בחוק", נמסר מטעמו של האוזר. "זהו נושא בעל רגישות ציבורית עצומה שהופקד בידי משרד הבריאות. כל תקלה שכזו מעמיקה את משבר האמון אל מול הציבור. חבל שגם עניין זה מתנהל בברדק בלתי נתפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully