וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד החוץ: יועצי ביידן הבהירו שיקדמו נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב

15.1.2021 / 10:19

ראש חטיבת המזרח התיכון במשרד החוץ אמר כי בצוותו של הנשיא הנכנס העבירו מסרים לישראל לפיהם הם מעוניינים לקדם הסכמים נוספים באזור. הוא הבהיר כי בירושלים ממשיכים במגעים עם מדינות נוספות. ביקורי ריבלין, נתניהו ואשכנזי באמירויות ובבחריין מתעכבים בשל הקורונה

שר החוץ של מרוקו: "עידן חדש ביחסים, הנציגויות ייפתחו תוך שבועיים"/צילום: שגרירות ארצות הברית בירושלים

גורמים בצוותו של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן העבירו מסרים לישראל, לפיהם ירצו בממשל החדש להמשיך את תהליך הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב, בו התחיל ממשל טראמפ - כך אמר ראש חטיבת המזרח התיכון במשרד החוץ אליאב בנימין, בתדרוך למכוני מחקר ולפעילי הסברה פרו-ישראלים.

"אני לא חושב שאפשר להחזיר לאחור את היחסים שכוננו בין ישראל לבין מדינות ערב בחודשים האחרונים", אמר בנימין בשיחת זום. "לממשל החדש בארצות הברית יש הרבה דברים על השולחן לפני שהם יעסקו בישראל, אבל אנחנו בקשר עם צוותו של ביידן ומה ששמענו זה שהם בעד תהליך הנורמליזציה, ושהם מוכנים להמשיך אותו ואנחנו נעבוד איתם על זה".

במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות פרסם ביידן הודעת תמיכה בהסכם הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות. תהליך הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות ערב הוא הנושא היחיד במדיניות החוץ של הנשיא המכהן דונלד טראמפ שאותו ביידן ככל הנראה מתכוון לאמץ.

ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. רויטרס
נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת ההסכמים בין המדינות/רויטרס

בנימין אמר כי ישראל ממשיכה במגעים עם מדינות נוספות בצפון אפריקה ובמפרץ כדי לקדם הסכמי נורמליזציה נוספים. "חלק מהן מוכנות יותר וחלק פחות מוכנות", הוא אמר. "אני צופה שעוד מדינות יצטרפו - לא יודע אם זה יהיה תוך שבועות או חודשים, אבל יהיו עוד". הוא הוסיף כי "אני חושב שחלק מהמדינות מחכות לראות איך יתקדמו היחסים של ישראל עם המדינות שכבר נרמלו".

לדבריו, צוות של משרד החוץ נמצא באיחוד האמירויות השבוע כדי לקדם את פתיחת השגרירות באבו דאבי והקונסוליה בדובאי. הוא ציין כי משלחת מאיחוד האמירויות תגיע לישראל לאחר שיסתיים הסגר, כדי לקדם את פתיחת השגרירות האמירתית בישראל. אתמול (חמישי) פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי שר החוץ גבי אשכנזי מינה את שגריר ישראל בסין לשעבר צבי חפץ לשליח מיוחד לנושא פתיחת הנציגויות הישראליות בבחריין ובאיחוד האמירויות.

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף זיאני בנתב"ג, 18 בנובמבר 2020. מירי שמעונוביץ, משרד החוץ, אתר רשמי
משרד החוץ מקדם את הקמת הנציגויות במפרץ. אשכנזי ושר החוץ של בחריין/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

הבכיר במשרד החוץ הוסיף כי שורה של ביקורי בכירים מתעכבת בגלל מצב תחלואת הקורונה והסגר שהוטל. הוא סיפר כי שר המסחר והתיירות של בחריין היה אמור להגיע לישראל בסוף השבוע האחרון בראש משלחת עסקית ודחה את ביקורו בגלל הסגר.

"יש לנו בקנה ביקורים של הנשיא ריבלין, ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ אשכנזי באיחוד האמירויות ובבחריין. כולם על השולחן ונמצאים בדיונים והם יתרחשו", אמר בנימין. "אבל הקורונה זה משהו שלא ניתן לזלזל בו, והצד השני מבין לגמרי. הם יותר זהירים מאיתנו בנושא הקורונה. זו הסיבה היחידה שאין ביקורים".

בנימין ציין כי הנושא הפלסטיני "בקושי עולה" בשיחות עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. "יש עייפות מהנושא הפלסטיני מצד אחד ותחושה שלא רוצים לפספס את היחסים עם ישראל בגלל הפלסטינים", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully