וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחסנים לא מצליחים לקבוע תור לקבלת המנה השנייה: "אמרו שאנחנו לא רשומים"

14.1.2021 / 22:23

אזרחים שהתחסנו נגד קורונה מחוץ לקופות החולים - בבתי החולים, במד"א ומשאריות סוף יום - מתקשים לזמן את קבלת החיסון השני. לפי משרד הבריאות שתי המנות צריכות להינתן באותו המתחם, אך בנקודות החיסון מפנים אותם לקופות שטוענות לעומסים. כללית: "לא אחראים להתמהמהות"

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין באירוע ברמלה לציון חיסון 2 מיליון ישראלים/מערכת וואלה! NEWS

יותר משני מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה, אך יש מי שלא רשומים כך ואינם יכולים לקבוע תור לקבלת המנה השנייה. מדובר באלו שהתחסנו במתחמי החיסון לא רשמיים, כמו העמדות שהוקמו בבתי החולים, או מד"א ושאריות סוף יום.

לפי החלטת משרד הבריאות, המתחסנים צריכים לקבל את המנה השנייה באותו המקום בו קיבלו את הראשונה, אולם בנקודות החיסון מפנים אותם להתחסן בקופת החולים. הקופות זועמות וטוענות כי התורים הנוספים שעליהן לקבוע מכבידים עליהן גם מבחינת צפי חיסונים ליום, וגם מבחינה בירוקרטית, מכיוון שהן צריכות לוודא שהמתחסנים קיבלו מנה ראשונה.

תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. אבי כהן
הקופות זועמות. מתן חיסוני קורונה בבית החולים איכילוב/אבי כהן

"קיבלתי הודעה שיש עודפי חיסונים והגעתי למוקד של מד"א", סיפרה אחת המתחסנות בשיחה עם וואלה! NEWS. "קיבלתי חיסון ואמרו לי שאת החיסון השני אני אקבל בקופה. מאז אני מנסה לקבוע תור אבל נאמר לי שאני לא רשומה כמחוסנת". לדבריה, "הם אומרים לי שאני לא יכולה לקבל חיסון כי אני לא באוכלוסיית היעד, אבל אני צריכה את המנה השנייה, לא את הראשונה".

מתחסנת נוספת שקיבלה את החיסון בבית חולים במרכז הארץ, סיפרה שגם לה אמרו לקבוע עם קופת החולים למנה שנייה. גם היא לא הייתה רשומה כמחוסנת ואינה זכאית למנה שנייה.

מתן חיסונים לקורונה במתחם שהוקם בבכיכר רבין, ת"א 31 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ממתינים בתור להתחסן בכיכר רבין בת"א/ראובן קסטרו

מקופת החולים כללית נמסר כי לנתונים לוקח זמן להתעדכן. "המתחסנים צריכים לפנות למוקד בו הם קיבלו את המנה הראשונה", מסרו בקופה. "אנחנו לא אחראים להתמהמהות של בתי החולים או מוקדי החיסונים עד שהם מעבירים את המידע".

ממד"א לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully